مجله تاپ‌ناز‌

آموزش حرکات ورزشی برای برجسته کردن باسن و پاها

حرکت ورزشی

آموزش حرکت ورزشی برای خوش فرم کردن باسن و برجسته کردن پاها و باسن

همانقدر که آقایان نسبت به رشد برخی عضلات انگیزه و تمایل بیشتری دارند، خانم‌‌ها نیز تمایل به داشتن باسنی متناسب دارند، زیرا یکی از فاکتورهای تناسب اندام در خانم‌ها محسوب می‌شود. در این مطلب به شما می گوئیم که بهترین حرکت برای بزرگ کردن باسن و داشتن باسن برجسته چیست.

 

اگر تصمیم جدی گرفته‌اید که باسن‌ خوش فرم داشته باشید، اسکوات تصمیم شما را عملی می‌کند. این حرکت به طرز باور نکردنی باعث تولید هورمون تستوسترون شده و رشد قابل توجه عضلات در سر تا سر بدن را بدنبال خواهد داشت. این مطلب شما را راهنمایی می‌کند که چگونه بتوانید نتیجه بهتری برای داشتن باسن برجسته از اسکوات کسب کنید.

 

۱- اسکوات را در هر جلسه تمرینی انجام دهید
حرکت اسکوات برای تقویت عضلات پا و باسن بهترین پیشنهاد است. همچنین به ما قدرت کاربردی می‌دهد؛ یعنی باعث افزایش توانایی ما برای انجام فعالیت‌های روزانه مانند بالا رفتن از پله‌ها، دویدن و دوچرخه سواری می‌شود. راهی پیدا کنید تا این تمرین را در برنامه هر جلسه داشته باشید؛ حتی می‌توانید هنگام مسواک زدن، آشپزی و تماشای تلویزیون، اسکوات را تمرین کنید.

 

۲- در انجام اسکوات از وزنه استفاده کنید
هر چند که پیشنهاد می‌شود برای نتیجه بهتر حتماً از وزنه استفاده کنید، اما حتی با انجام اسکوات با وزن بدن نیز می‌توانید نتایج خوبی کسب کنید. اما اضافه کردن استقامتِ بیشتر، موجب سنگین‌تر شدن و قوی‌تر شدن شده و به بدن‌تان یاد می‌دهید کمی بیشتر و سخت‌تر تمرین کند. با استفاده از وزنه‌های هم به قلب‌تان منفعت می‌رسانید و هم به عضله‌های‌تان.

 

بزرگ کردن باسن,برجسته تر کردن باسن,حرکت اسکوات

حرکت اسکوات تمرینی مفید برای بزرگ کردن باسن

 

۳- نحوه حرکت‌تان را اصلاح کنید
مطمئن شوید که زاویه درونی زانوهای‌تان درست باشد. تصور کنید که در حال نشستن روی صندلی هستید (آموزش حرکت اسکوات صندلی) و به محض تماس با آن، خودتان را دوباره بالا بکشید. هنگام بالا آمدن، به پاشنه‌های‌تان فشار وارد کنید نه این‌که به جلو خم شوید و از انگشت‌های‌تان کمک بگیرید. اگر واقعا هدف‌تان از اسکوات، عضلات سرینی و باسن است، کف پاهای‌تان را به سمت بیرون برده و سپس پاشنه و انگشت‌ها را محور کنید تا اسکوات‌تان وسیع‌تر شود.

 

۴- هنگام انجام اسکوات میان تنه‌تان را هم درگیر کنید
با هر اسکوات، میان تنه‌تان را هم حرکت دهید تا بالای کمرتان حمایت و تقویت شود و باسن‌تان مجبور به انجام این حرکت باشد. بدین ترتیب، اسکوات یک تمرین مؤثرو سالم برای ورزیدگی میان‌تنه و کمرتان خواهد بود!

 

۵- به خودتان فشار نیاورید؛ ۲۰ حرکت کافیست
تا زمانی که از عهده ۳۰ حرکت بربیایید! وزنی را انتخاب کنید که به شما امکان انجام ۳ تا ۴ ست بیست تایی با ۲۰ تکرار سخت را بدهد؛ بین هر ست ۳۰ ثانیه استراحت داشته باشید. هر وقت از پس آن برآمدید، بدن‌تان را با ۳۰ تکرار در ۳ تا ۴ ست به چالش بکشید. باید عرق بریزید، طوری که بعد از انجامش لازم باشد، حتما دوش بگیرید!

مطالب مشابه را ببینید!