مجله تاپ‌ناز‌

اثرات مفید مصرف اسید فولیک در دوران بارداری بر کودک

اثرات مفید مصرف اسید فولیک در دوران بارداری بر کودک

طبق تحقیقات ثابت شده است که مصرف اسید فولیک خانم ها در دوران بارداری باعث کاهش ریسک ابتلا به فشار خون بالا در کودکان می شود.

 

کاهش فشار خون کودک با مصرف اسید فولیک در بارداری

 

اسید فولیک نقش مهمی در رشد و توسعه سلول و همچنین تشکیل بافت ایفا می کند و از مهم ترین داروهایی است که باید در دوران بارداری و قبل از آن مصرف شود . مصرف اسیدفولیک از ابتلای جنین به بسیاری از بیماری ها پیشگیری میکند و میتواند تا حدودی ضامن سلامتی کودک شما باشد.

داشتن یک نوزاد سالم به معنای حصول اطمینان از سلامت خودتان است! یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای کمک به پیشگیری از نقایص جدی مادرزادی در کودکتان انجام دهید، این است که روزانه به میزان کافی فولیک اسید دریافت نمایید.

مصرف اسیدفولیک در بارداری را جدی بگیرید

دکتر ژیائوبین وانگ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بوستون، در این باره می گوید:«مطالعه ما بار دیگر نشان می دهد که منشاء بروز فشارخون از همان سنین ابتدایی است.»

اثرات مفید مصرف اسید فولیک در دوران بارداری بر کودک

مصرف اسیدفولیک در بارداری

وی در ادامه می افزاید:«یافته های ما این احتمال را افزایش می دهد که ارزیابی اولیه ریسک و انجام اقدامی در مورد آن قبل از بارداری و در طول بارداری ممکن است منجر به شیوه های جدید پیشگیری از فشارخون بالا و پیامدهای آن در طول زندگی و در نسل های بعدی شود.»

تیم تحقیق در این مطالعه به بررسی داده های حدود 1300 جفت مادر و فرزند متولدشده در مرکز پزشکی بوستون پرداختند. مادران و فرزندان از سال 2003 تا 2014 تحت نظر بودند.

محققان به بررسی تاثیر میزان اسیدفولیک بر فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی از جمله فشارخون بالا، دیابت و چاقی در طول بارداری و به طور جداگانه بر فشارخون کودک پرداختند.

درحدود 29 درصد کودکان از سن 3 تا 9 سال مبتلا به فشارخون سیستولیک بالا بودند. فشارخون سیستولیک عدد بالایی به هنگام خواندن فشارخون است. کودکان مبتلا به فشارخون بالاتر بیشتر دارای مادران مبتلا به چاقی قبل از بارداری، فشارخون بالا و دیابت بودند.

این کودکان بیشتر دارای وزن پایین به هنگام تولد، سن پایین تر بارداری و شاخص توده بدنی بالاتر بودند.

محققان دریافتند میزان بالاتر اسیدفولیک در طول بارداری با 40 درصد ریسک کمتر فشارخون بالا در بین کودکان مادران دارای فاکتورهای پرخطر بیماری قبلی مرتبط بود.

تاثیر مصرف اسیدفولیک در دوران بارداری بر کودک

مطالب مشابه را ببینید!