مجله تاپ‌ناز‌

اطلاعاتی جالب در مورد اهرام ثلاثه مصر

اهرام سه گانه مصر

اطلاعات خواندنی و جالب در مورد اهرام ثلاثه مصر

از زمان هاي خيلي قديم مي گفتند كه اهرام مصر محتوي اسرار بزرگي است ولي تا اين اواخر كسي از اين اسرار اطلاع نداشت و فقط به تازگي و آن هم به طور محدود به آن راه يافتند . بزرگ ترين هرم مصر ( ساكاره ) كهن ترين بناي سنگي جهان است كه در سال 2600 قبل از ميلاد ساخته شده است . در سمت غرب رود نيل بيش از 80 هرم كشف شده است . نصف النهار هرم « كهــؤپس » يعني خطي كه از شمال مي آيد و از هرم مي گذرد و به جنوب ختم مي شود بهترين نصف النهار كرهً زمين مي باشد از اين حيث كه زيادتر از خشكي مي گذرد . اگر ما منطقهً سكونت نوع بشر را در كرهً خاك به دو قسمت نماييم مي بينيم كه نصف النهار مزبور از وسط آن دو قسمت مي گذرد و هرگاه ارتفاع اين هرم را ضرب در رقم يك ميليون بكنيم به طرزي عجيب و دقيق فاصلهً كرهً زمين تا خورشيد به دست مي آيد .

منجمين امروز حساب كرده اند كه طول شعاع كرهً زمين از قطب شمال يا قطب جنوب شش ميليون و سيصد و پنجاه و شش هزار و پانصد و بيست ويك متر است و اين عدد همان ذراع مقدس مصري است كه ضرب در رقم ده ميليون كرده باشند يعني ذراع مقدس كه واحد مقياس طول در مصر قديم براي ساختمان اهرام بوده « 6356521/0 » متر طول داشته است . حال اگر ما يكي از اضلاع اين هرم را به وسيله ذراع مقدس اندازه بگيريم تا بدانيم جند ذراع است طول سال آسماني به دست مي آيد . مقصود از سال آسماني عبارت از مدتي است كه خورشيد در آسمان طي مي نمايد تا به جاي اول مراجعت كند .

اينك اگر كرهً مقدس را كه جزيي از ذراع مقدس است ضرب در رقم صد ميليون بكنيم خط سير كرهً زمين در فاصلهً بيست وچهار ساعت گرد محور خود به دست مي آيد . اين محاسبه به قدري دقيق است كه با متر امروزي نمي توان آن طور اندازه گرفت . هنگامي كه هرم « كهــؤپس » را مي ساختند مدخل هرم مقابل ستارهً قطبي بوده ولي اكنون شش هزار سال تغيير كرده اما بعد از نوزده هزار سال و كسري باز هم ستارهً قطبي مقابل مدخل هرم قرار خواهد گرفت زيرا در هر بيست و پنج هزار و هفتصد و نود و شش سال ، ستارهً قطبي به جاي اول بر مي گردد . به قــــول « آبه مورو » دانشمند معاصر، تمام اكتشافات علمي و جديد ما در هرم « كهــؤپس » موجود است منتها براي ادراك آنها بايد به ذراع مقدس پي برد و دانست كه هر يك از ابعاد اين هرم و مشخصات ساختمان آن چه معنايي دارد .

اهرام ثلاثه

اگرمقداری آب چند هفته در هرم قرار گیرد به آبی فعال با خواص عجیب تبدیل میگردد. برای مثال، اگر آب آلوده باشد بعد از این مدت کاملا ضد عفونی میشود. دست دختر چهارده ساله که در حادثه ای به شدت آسیب دیده بود، بعد ازسی دقیقه قرار گرفتن در این آب از درد افتاد و بعد از دو روز بهبود پیداکرد. خانمی به نام پتی با استفاده مکرر از این آب چهره ای جوان و شاداب تریافته است. کنی هیل گیاهی را به مدت پنج روز بدون آب داخل هرمنگهداری کرد، زمانی که گیاه را کاملا تازه و شاداب بود از هرم خارج کردبلافاصله پژمرده شد.

اگر بذر گوجه فرنگی داخل هرم کشت شود و سپس نشای آن در بیرون کاشته شود محصول آن چند برابر بوته های مشابه می شود. شیرکه به سرعت فاسد می شود بیسش از یک هقته در هرم سالم و قابل استفاده باقیمی ماند اما در غلظت آن تغییراتی حاصل می شود. این امر دو شرکت بزرگایتالیایی و فرانسوی را بر آن داشته است که پاکتهای مقوایی شیر را در بهصورت هرم به بازار عرضه کنند.

گوشت در داخل هرمهایی با ابعاد اهرام مصر و یا متناسب با آنها، با وجود آنکه دو سوم از آب خود را از دست می دهد هرکز فاسد نمی شود. آزمایشهای مکرر نشان داده که تیغ صورت تراشی در داخل هرم تیز تر می شود! چنانکه گاهحتی تا 200 بار می توان از یک تیغ برای اصلاح کردن صورت استفاده کرد. به شکل بالا نگاه کنید که در آن بزرگترین هرم از مجموعه اهرامGiza خیلی ساده کشیده شده است.

مثلث قائم الزاویه ای که با نسبت های این هرم شکل گرفته شده باشد به مثلث قائم مصری یا Egyptian Triangle معروف هست و جالب اینجاست که بدانید نسبت وتر به ضلع هم کف هرم معادل با نسبت طلایی یعنی دقیقا” 1.61804 می باشد. این نسبت با عدد طلایی تنها در رقم پنجم اعشار اختلاف دارد یعنی چیزی حدودیک صد هزارم. باز توجه شما را به این نکته جلب می کنیم که اگر معادله فیثاغورث را برای این مثلث قائم الزاویه بنویسم به معادله ای مانند phi2=phi+b2خواهیم رسید که حاصل جواب آن همان عدد معروف طلایی خواهد بود. (معمولا” عدد طلایی را با phi نمایش می دهند) طولوتر برای هرم واقعی حدود 356 متر و طول ضلع مربع قاعده حدودا” معادل 440متر می باشد بنابر این نسبت 356 بر 220 (معادل نیم ضلع مربع) برابر با عدد 1.618 خواهد شد.

کپلر (Johannes Kepler 1571-1630) منجممعروف نیز علاقه بسیاری به نسبت طلایی داشت بگونه ای که در یکی از کتابهای خود اینگونه نوشت : “هندسه دارای دو گنج بسیار با اهمیت می باشد که یکی ازآنها قضیه فیثاغورث و دومی رابطه تقسیم یک پاره خط با نسبت طلایی می باشد. اولین گنج را می توان به طلا و دومی را به جواهر تشبیه کرد”. تحقیقاتی که کپلر راجع به مثلثی که اضلاع آن به نسبت اضلاع مثلث مصری باشد به حدی بود که امروزه این مثلث به مثلث کپلر نیز معروف می باشد. کپلر پی به روابط بسیار زیبایی میان اجرام آسمانی و این نسبت طلایی پیدا کرد

 

 و اما 15 حقیقت در مورد مصریان

1.فرعون اصلا اجازه نمی داد موهایش دیده شود و همیشه تاج یا پوششی به نام nemes روی سرش قرار می داد.

2.پپی دوم مصر برای اینکه از نشستن مگس روی بدنش جلوگیری کند، همیشه چندین خدمتکار برهنه که با عصل آغشته شده بوند را نزدیکش نگه می داشت.

3زنان و مردان مصری آرایش می کردند- رنگ آرایش چشم معمولا سبز (ساخته شده اس مس) یا مشکی (ساخته شده از سرب) بود. مصری های معتقد بودند که آرایش قدرت شفابخش دارد. در اصل آرایش در ابتدا به عنوان محافظی در مقابل آفتاب استفاده می شد تا وسیله ای برای زیبایی.

4.در حالی که استفاده از آنتی بیوتیک از قرن بستم شروع شد، در طب مردم قدیم استفاده از غذاهای فاسد یا خاک در درمان عفونت ها رواج داشت. در مصر باستان عفونت ها با استفاده ازنان کپک زده درمان می شد.

5. بچه های مصری تا سن نوجوانی هیچ لباسی به تن نمی کردند. در آب و هوای گرم آنجا پوشیدن لباس لازم نبود. مردان بزرگسال دامن می پوشیدند درحالیکه زنان لباس کامل تری می پوشیدند.

6. مصری های ثروتمند کلاه گیس می گذاشتند درحالیکه مردم طبقات دیگر یا یک تکه از موی خودشان را بلند می کردند یا دم خوک به سرشات وصل می کردند. پسرهای مصری تا سن 12 سالگیسرشان را کامل می تراشیدند و فقط یه طره موی بلند را برای محافظت در برابر کک و شپش نگه می داشتند!

7.  مشخص نشده که چه کسی بینی مجسمه ابوالهول (عکس بالا) را خراب کرد. طراحی هایی از مجسمه ابوالهول بدون بینی از سال 1737 وجود دارد، بیش از 60 سال قبل از اینکه ناپلئون به مصر رسید و صدها سال قبل از دو جنگ جهانی ارتش های بریتانیا و آلمان. تنها کسی که احتمال دارد این کار را کرده باشد یک کشیش مسلمان شده به نام سلیم آل دهر است که سال 1378 به خاطر دشمنی با علم و هنر بدون محاکمه مجازات شد.

8. مصری ها اعتقاد داشتند زمین مثل کلوچه پهن و گرد است و رود نیل در وسط آن جریان دارد.

9. سربازان مصری به عنوان یک نیروی پلیس داخلی استفاده می شدند. علاوه بر این برای فرعون نیز مالیت جمع می کردند.

10. در هر معبد مصری قرار بر این بود که فرعون وظایف روحانیان عالی رتبه را تقبل کند، اما معمولا روحانی ارشد در این مکان مستقر می شد.
11. اولین هرم (اولین پله های جیزه  حدود 2600 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد- عکس بالا) دراصل با یک دیوار به بلندی 34 فوت که 15 در داشت احاطه شده بود. تنها یکی از درها باقی مانده است.

12. زن ها در مصر باستان از برابری قانونی و اقتصادی با مردان برخوردار بودند. با اینحال هیچ وقت برابری اجتماعی بین زن و مرد وجود نداشت.

13. برعکس باور مردم، اسکلت های باستانی نشان می داد سازندگان اهرام دراصل مصریانی بودند که به احتمال زیاد به استخدام دائمی فرعون درآمده بودند. نقاشی های فرسکو نشان می دهد که حداقل تعدادی از این کارگران به کار خود افتخار می کردند و گروه خود را  «دوستان خوفو» می نامیدند و یا از اسامی دیگری استفاده می کردند که وفاداری شان را به فرعون نشان می داد.

14. وقتیکه جسدی مومیایی می شد، مغزش از میان یکی از سوراخ های بینی بیرون کشیده می شد و امعا و احشای بدنش برداشته می شد و درون کوزه هایی به نام canopic قرار داده می شد. هر قسمت بدن در یک کوزه مشخص قرار داده می شد. تنها عضو داخلی بدن که بیرون آورده نمی شد قلب بود زیرا مصری ها قلب را نشیمنگاه روح می دانستند.

15. رامسس بزرگ 8 زن رسمی و نزدیک 100 معشوقه داشت. او وقتیکه در سال 1212 قبل از میلاد درگذشت بیش از 90 سال داشت.

 

مطالب مشابه را ببینید!