مجله تاپ‌ناز‌

اطلاعاتی جالب و خواندنی در مورد موش+عکس

اطلاعاتی جالب و خواندنی در مورد موش+عکس

شنیدن یک جیغ بلند یک واکنش معمولی از طرف بسیاری از خانوم ها پس از دیدن یک موش است.جانورانی کوچک و عموما قهوه ای رنگ که بیشتر از دید انسان ها پنهان می شود.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این مطلب قصد داریم تا شما را نکاتی جالب در مورد موش آشنا کنیم. به شما توصیه می کنیم اگر از موش می ترسید این مطلب را مطالعه کنید تا بیشتر با این جانور آشنا شوید.

موش نروژی

با وجود اینکه موشهای زیادی در دنیا وجود دارد ، یک گونه از این موشها از سایر گونه معروفتر و پرشمارتر است.موش “قهوه ای” که با عنوان ” موش نروژی ” نیز شناخته می شود پرشمارترین گونه موش در جهان است و در نقاط مختلف دنیا در آمریکای شمالی ، اروپا ، خاورمیانه و استرالیا نیز یافت شود. دانشمندان هنوز نتوانستند تعداد مشخصی برای این گونه از موشها اعلام کنند. برای نمونه در شهر نیویورک اعداد مختلفی ار چند صد هزار تا چندصد میلیون! وجود دارد.

موش

موش های سیاه

این گونه از موش که معمولا در مناطق گرم سیری و استوایی زندگی می کند یک گونه از موشهای کوچک است که بسیار سریع حرکت کرده و درعین حال در بالا رفتن از سطوح مختلف نیز تبحر خاصی دارد. بر روی بدن این موش نوعی ” کک” زندگی می کند که حامل باکتری بیماری زای ” یرسینیا” بوده و سایر موجودات منتقل می شود. این گونه از موش بیشتر در کشور نیوزلند زندگی می کند و در فصول و زمان برداشت محصول به زاد و ولد در تعداد بالا می پردازند.

موش

موشها در خانه

تقریبا غیر ممکن است که شما بتوانید خانه خود را به صورت 100 درصد در برابر ورود موشها بیمه کنید. بدانید که بر اساس تحقیقات انجام شده دندان موش از آهن و یا فولاد محکمتر است و به راحتی می تواند در دیوار خانه ها سوراخ ایجاد کند. زمانی که موشی به یک خانه وارد شود بیرون راندن آن بسیار مشکل است. بدانید که در صورت سم گذاری در خانه نیز می توانید سلامت کودکان خود را به خطر بیاندازید.

موش

موش ها سخت جان هستند

موش ها بر خلاف ظاهر کوچک خود موجودات بسیار سخت جان هستند. یک موش می تواند مدت زمان بیشتری نسبت به یک شتر را بدون آب سر کند. در صورت سقوط از یک ساختمان پنج طبقه یک موش به راحتی زنده می ماند و یا در برابر حجم زیادی از تشعشعات رادیواکتیو مقاومت دارد. یک موش می تواند بیش از 500 متر در آب شنا کند. این موجود در طول زمان های مختلف در برابر انواع سموم مقاوم شده است.

موش

دشمنان موش

شاید برای بسیاری از ما انسانها شکار کردن و از بین بردن موشها کاری ساخت باشد ، اما موجوداتی همچون جغد ، شاهین ، مار و گربه به راحتی از پس شکار انواع موشها برمی آیند. در بسیاری از نقاط دنیا مردم برای مبارزه با موشها گربه هایی را به خانه و یا محل کار خود آورده و با استفاده از آنها موش ها را شکار می کنند.

جغد

موش های آزمایشگاهی

شاید بسیاری به این نکته توجه نداشته باشند اما باید گفت که موشهای آزمایشگاهی نقش بسیار مهمی در پیشرفت علوم پزشکی در دهه های اخیر داشته اند. این موجودات راه را برای کشف بسیاری از داروها و درمان هایی که امروزه برای بیماری های مختلف وجود دارند هموار کرده اند.

موش

بزرگترین موش

برای آنانی که از موش می ترسند موش کامبوجی تجسم کامل واژه ترس و وحشت است. این موش بزرگ می تواند تا حدود 6 کیلوگرم وزن بگیرد . در عین بزرگ بودن با استاندارد موشها این موجود بسیار چابک است و توانایی عجیب و جالبی در کشف مینها دارد. این موش برخلاف ظاهر بزرگ و شاید ترسناک خود موجودی آرام و دوست داشتنی است که خیلی سریع با انسانها مهربان می شود. البته به دلیل امکان انتقال بعضی از بیماری ها نگاهداری این موش در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع است.

موش

مطالب مشابه را ببینید!