مجله تاپ‌ناز‌

اطلاعاتی در مورد لیدوکائین

بی حس کردن مقعد و آلت تناسلی در رابطه جنسی
بعضی از افراد برای بی حسی و دیر انزالی در رابطه جنسی از داروی لیدوکائین استفاده می کنند که موجب می شود دیرتر انزال شوند. اما لیدوکائین چیست؟ و کاربرد اصلی این بی حس کننده چیست؟
استفاده از لیدوکائین برای رابطه جنسی توصیه نمی شود

لیدوکائین

لیدوکائین (Lidocain) نوعی داروی بی‌حس‌کننده است که در مواردی مثل دندانپزشکی کاربرد دارد. از اسپری لیدوکائین برای دیرانزالی استفاده می‌شود.
می توان گفت نداشتن یک رابطه جنسی مناسب و رضایت بخش عامل بعضی از طلاق های امروزی شده است. زود انزالی باعث شده است که خیلی از روج ها از سکس لذت نبرند و دچار بی میلی جنسی شوند.

در چند سال اخیر محصولات مختلفی برای رفع این مشکل روانه بازار شده است که یکی از آن‌ها اسپری لیدوکائین است. برای افزایش آگاهی در ارتباط با این دارو و اینکه استفاده از آن برای درمان مشکلات جنسی چه مزایا و معایبی به دنبال دارد با ما همراه شوید.

اطلاعاتی در مورد لیدوکائین (داروی بی حس کننده جنسی)

لیدوکائین چیست؟

لیدوکائین با نام دارویی و علمی Lidocain به عنوان یک داروی بی‌حسی در موارد مختلفی استفاده می‌شود. اگرچه این دارو برای بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود اما نباید آن را خودسرانه مصرف کرد و حتما باید با تجویز پزشک مصرف یا قطع شود.

موارد مصرف بی حس کننده لیدوکائین

از این داروی بی‌حسی در موارد مختلفی استفاده می‌شود. لیدوکائین در جراحی‌های کوچک و دندانپزشکی به عنوان بی‌حس‌کننده موضعی مصرف می‌گردد که در دندانپزشکی به همراه کوکائین از پر مصرف‌ترین داروهاست. پماد آن در درمان دردهای موضعی مانند سوختگی ، گزش حشرات و هموروئید استفاده می‌شود. همچنین این دارو برای انسداد سیستم عصبی مرکزی ، انسداد عصب ،بی‌حسی نخاعی در اطراف سخت شامه و یا زیر تخاع و انسداد سمپاتیک هم بسیار استفاده می‌شود .

مکانیسم اثر این دارو به چه صورت است؟

متابولیسم این داروی بی‌حسی در کبد و تا حد کمی نیز در کلیه انجام می‌گیرد. شروع اثر لیدوکائین ۲ تا ۵ دقیقه و طول مدت اثر آن نیز متوسط می‌باشد و دفع آن عمدتا از کلیه و به صورت متابولیت می‌باشد.

استفاده از لیدوکائین در درمان زود انزالی

یكی از راه‌هایی كه اخیرا خیلی مورد استفاده مردانی که دچار زودانزالی هستند قرار می‌گیرد استفاده از داروهای بی‌حسی مانند اسپری تاخیری لیدوکائین می‌باشد. لیدوکائین باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل عمل جنسی استفاده شود تا اثر کند. این داروها با بلوک كردن هدایت عصبی مانع انتقال تحریک حسی از اعصاب ناحیه استفاده می‌شود و در نتیجه زمان رسیدن به انزال افزایش می‌یابد. باید توجه داشت كه استفاده از مواد بی‌حسی شمشیر دو لبه بوده و استفاده زیاد و نادرست از آن‌ها می‌تواند مشکلاتی را برای فرد به وجود آورد. در این شرایط مرد نه تنها از نزدیكی هیچ احساس لذتی نمی‌برد بلكه حتی ممكن است برای مدت كوتاهی میل جنسی خود را هم از دست بدهد و حتی قادر به انجام عمل نزدیکی هم نباشد. بنابراین در صورتی که قصد دارید از اسپری تاخیری برای درمان زود انزالی استفاده کنید باید از نوع مرغوب آن استفاده کنید.

اطلاعاتی در مورد لیدوکائین (داروی بی حس کننده جنسی)

توجه داشته باشید که استفاده از این اسپری تاخیری حدودا تا ۳۰ دقیقه مانع انزال می‌گردد برای مرد شاید خیلی عالی باشد ولی برای زنان این زمان طولانی خسته کننده بوده و مطلوب نمی‌باشد و در برخی موارد امکان تنفر و انزجار از نزدیکی برای خانم‌ها وجود دارد.

عوارض داروی لیدوکائین

این دارو عوارض گوناگونی در کنار فایده‌هایش دارد. عوارض لیدوکائین ناشی از مقدار زیاد مصرف ، کاهش تحمل بیمار، همچنین غلظ زیاد پلاسمایی ناشی از ورود ناخواسته دارو به رگ و همچنین ناسازگاری فرد یا حساسیت مفرط می‌باشد. واکنش‌های سیستمیک با مصرف این دارو به سرعت یا با تأخیر و تا ۳۰ دقیقه پس از تجویز دارو بروز خواهد کرد. عوارض سیستمتیک آن شامل گیجی ، تضعیف تنفسی ، تشنج و افت فشارخون می‌باشد. عوارض با شیوع کم در مصرف موضعی شامل سوزش ، گزش ، ورم یا حساسیت پوست به لمس، خارش و کهیر خواهد بود.

توجه داشته باشید که بی‌ضرری و اثربخشی مصرف این دارو در معاینات یا به كار بردن وسایل پزشكی، به مقدار مصرف صحیح، روش مناسب، و رعایت احتیاط‌های لازم و آمادگی جهت مقابله با مواد اضطراری بستگی دارد. در هنگام مصرف این دارو، باید وسایل احیای بیمار و سایر داروهای ضروری در دسترس باشند.

مطالب مشابه را ببینید!