مجله تاپ‌ناز‌

اغفال و تجاوز به دختر 15 ساله از طریق اینترنت

شرق: دختر 15ساله‌اي كه بعد از دوستي اينترنتي با يك پسر از خانه فرار كرده بود توسط چهار جوان مورد آزار و اذيت قرار گرفت.

 

تجاوز

هفته پيش مرد ميانسالي به دادسراي تبريز مراجعه كرد و با طرح شكايتي گفت: «دختر 15ساله‌ام به نام مينو براي رفتن به مدرسه از خانه خارج شد اما هر چه منتظر مانديم در موعد مقرر برنگشت و وقتي تحقيق كرديم فهميديم آن روز به مدرسه نرفته است، بعد از طريق دوستان مينو باخبر شديم او از خانه فرار كرده است.»

وقتي ماموران تحقيق در اين خصوص را برعهده گرفتند از صميمي‌ترين همكلاسي مينو براي بازگرداندن او به تبريز كمك گرفتند و از اين دختر خواستند با وي قرار ملاقاتي ترتيب بدهد. به اين ترتيب دختر نوجوان در محل قرار بازداشت و وقتي مشخص شد وي در پي دوستي اينترنتي توسط يك پسر اغفال شده است، دوست اينترنتي او نيز دستگير شد. ماموران در ادامه تحقيقات متوجه شدند دختر 15ساله در مدت فرار از خانه توسط چهار جوان مورد آزار قرار گرفته است.

در حال حاضر متهمان در بازداشت به سر مي‌برند و تحقيقات از آنها ادامه دارد. اين در حالي است كه دو پرونده قضايي ديگر نيز كه جرم در آنها با استفاده از فضاي مجازي صورت گرفته به جريان افتاده است. در يكي از اين پرونده‌ها مرد كلاهبرداري كه در اينترنت خود را به عنوان زن معرفي و از مردم اخاذي مي‌كرد، دستگير شد.

اين پرونده با شكايت يكي از مالباختگان به جريان افتاد و طي تحقيقات مقدماتي انجام شده از شاكي مشخص شد او با زني در يكي از سايت‌هاي اجتماعي آشنا شده بود و آن زن پس از مدتي از طريق تبادل پيام و تماس تلفني، اعتماد شاكي را جلب و ادعا كرد به پول نياز دارد و با اين شيوه از طريق عابربانك از شاكي پول دريافت كرد و متعهد شد پس از مدتي آن را باز گرداند اما پس از گرفتن پول ديگر جواب پيام‌ها و تلفن شاكي را نداد.

كارشناسان پليس فتا بعد از اطلاع از اين جزييات طي بررسي‌هاي فني و تخصصي متوجه جعلي بودن عكس متهم شدند و فهميدند فرد اخاذ مردي است كه خود را به عنوان خانم معرفي و حتي در مكالمات تلفني نيز با صداي زنانه صحبت مي‌كند. اين متهم در نهايت شناسايي و بازداشت شد و به كلاهبرداري از مردان اعتراف كرد.

در همين حال رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان البرز از دستگيري دانشجوي جواني خبر داد كه به علت انتقام‌گيري از استادش عكس‌هاي شخصي وي را در فيس‌بوك منتشر كرده بود. سرهنگ محمدمهدي كاكوان با بيان اينكه در 26 فروردين سال‌جاري پرونده‌اي تحت عنوان هتك حيثيت براي رسيدگي به پليس فتاي البرز سپرده شد، گفت: شاكي پرونده كه استاد دانشگاه است، عنوان كرد عكس‌هاي شخصي همسر و فرزندش با عناوين غيراخلاقي توسط فرد يا افرادي ناشناس در محيط اينترنت منتشر شده است.

وي افزود: كارآگاهان با بررسي اظهارات شاكي دريافتند شاكي عكس‌هاي شخصي و خانوادگي‌اش را در لپ‌تاپ خود نگهداري مي‌كرد. تحقيقات كارآگاهان براي بررسي فني از كامپيوتر آغاز و معلوم شد اين استاد دانشگاه لپ‌تاپ خود را براي تدريس به دانشگاه و سر كلاس مي‌برد. كاكوان در ادامه گفت: ‌ماموران پليس فتا در بررسي‌هاي نامحسوس به يكي از دانشجويان به نام «سامان» مشكوك شدند و اين دانشجوي 21ساله را دستگير و عكس‌هاي خانوادگي شاكي را در كامپيوتر شخصي اين فرد پيدا كردند.

كاكوان با بيان اينكه اين دانشجو اعتراف كرد، عكس‌هاي خانوادگي اين استاد را با عناوين غيراخلاقي در فضاي مجازي منتشر كرده است، گفت: اين دانشجو عنوان كرد هنگامي كه استاد لپ‌تاپ شخصي خود را براي تدريس سر كلاس آورده و سرگرم تدريس بود در فرصتي مناسب تمام اطلاعات وي را كپي كرد. وي افزود: سامان در ادامه اعترافات خود گفت پس از دستيابي به عكس‌هاي خانوادگي استاد از آنجايي كه اين فرد در دادن نمره به او و همچنين در تدريس به اين دانشجو سختگيري مي‌كرد، سامان نيز براي لجاجت اقدام به منتشركردن عكس‌هاي خانوادگي اين استاد كرد.

كاكوان با اشاره به اين پرونده در هشداري گفت: بار ديگر به كاربران توصيه مي‌كنم تصاوير شخصي خود را در كامپيوتر، تلفن همراه و لپ‌تاپ ذخيره نكنند چرا كه اين وسايل محل مناسبي براي نگهداري عكس‌هاي شخصي و حتي مدارك شخصي نيست.

مطالب مشابه را ببینید!