مجله تاپ‌ناز‌

افراد قدبلند بیشتر در معرض سرطان هستند

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که بلندی قد با افزایش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد.

افراد قد بلند بیشتر در معرض سرطان هستند

این مطالعه که 50 سال به طول انجامید و توسط محققان موسسه کارولینسکا در استکهلم روی پنج میلیون نفر انجام شد، در واقع موید تحقیق دیگری با نتیجه مشابه است.
براساس تازه ترین تحقیق، خطر ابتلا به سرطان سینه، پوست و نیز سایر سرطان ها در افراد قد بلندتر بیشتر است.
طبق نتایج این مطالعه، به ازای هر چهار اینچ (حدود 10 سانتی متر) بلندتر بودن قد، خطر ابتلا به سرطان در زنان 18 درصد و در مردان 11 درصد بالا می رود.
همچنین این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان قد بلندتر 20 درصد و خطر ابتلا به سرطان پوست در زنان و مردان قد بلندتر 30 درصد بیشتر است.
گرچه محققان هنوز نتوانسته اند علت ارتباط بلندی قد و ابتلا به سرطان را کشف کنند، اما فرضیاتی در این خصوص وجود دارد از قبیل اینکه افراد قد بلندتر فاکتورهای رشد بیشتری در دوران جوانی خود دارند که می تواند باعث تولید سلول های سرطانی شود.
فرضیه دیگری که در این زمینه وجود دارد، این است که افراد قد بلندتر سلول های بیشتری دارند و همین امر احتمال سرطان را افزایش می دهد.
دکتر ‘امیلی بنی’ که ریاست تحقیق را بر عهده دارد، می گوید: نتایج این مطالعه به این معنی نیست که قد بلند بودن باعث ابتلا به سرطان می شود، بلکه این نتایج می تواند به تشخیص عوامل خطرساز کمک کند و به یافتن روش هایی برای درمان منجر شود.

مطالب مشابه را ببینید!