مجله تاپ‌ناز‌

با فرد بی ادب چگونه باید برخورد کنیم؟

با فرد بی ادب چگونه باید برخورد کنیم؟

برخورد با یک فرد بی ادب و گستاخ کار سختی است و تحملش دشوار است و حتی امکان دارد اعصاب شما را بهم بریزد. اما روش هایی برای برخورد اصولی با فرد بی ادب وجوا دارد.

چگونه با یک فرد بی ادب رفتار کنیم؟

به گزارش تاپ ناز و به نقل از بازده؛ همه ما در زندگی شخصی و شغلی خود با افراد بی ادب برخورد کرده ایم و همیشه خواسته ایم بدانیم چگونه با افراد بی ادب برخورد کنیم ؟ آیا شما نیز همکاری را می‌شناسید که به گونه‌ای رفتار می‌کند گویی تمام مشکلات جهان را روی دوش‌اش گذاشته است؟

حتما با رانندگان بی‌ادب و گستاخ نیز برخورد داشته‌اید؟ یا آن شخصی که خودروی‌تان برای‌اش را متوقف می‌کنید تا از خیابان عبور کند، ولی حتی دست‌اش را به نشانه‌ی تشکر هم بلند نمی‌کند؟ یا آن مسئول کافی‌شاپ که کوچک‌ترین لبخندی نمی‌زند و شما نیز ترجیح می‌دهید دفعه‌ی بعد برای قهوه خوردن، به جایی دیگر بروید؟

خیلی سخت است وقتی شخصی با ما بدرفتاری می‌کند یا آن‌چنان که انتظارش را داریم با ما رفتار نمی‌کند، تحت تاثیر قرار نگیریم؛ ولی حقیقت این است، ما دلیل این رفتار بی‌ادبانه‌ی آن‌ها نیستیم. این رفتارها را به خودتان نگیرید.

برای اینکه بدانیم چگونه با افراد بی ادب برخورد کنیم لازم است این ۵ موضوع را بدانیم.

۱. شاید آن فرد روز بدی را پشت سر گذاشته است.

به این مسئله فکر کنید: وقتی روز واقعا بدی را پشت سر گذاشته‌اید و شخصی نزدیک‌تان می‌شود و به شما “‌سلام‌” می‌کند؛ تغییر سریع حالت، از بد خلقی به خوش خلقی واقعا کاری دشوار است. این به آن معنی نیست که شما از آن فرد متنفر هستید. بلکه فقط در حال مقابله با رنجش‌ها و دردهای شخصی‌تان هستید.

۲. شاید آن فرد مشکلات شخصی داشته باشد

گاهی اوقات ممکن است فرد اصلا به شما فکر نکند، ولی وقتی ناگهان خود را به وی نمایان می‌کنید، یا وی را از مشکلاتی جدید باخبر می‌کنید، آن گاه مورد هدف خشم و عصبانیت فرد قرار می‌گیرید. با این‌که رفتار آن‌ها از روی عمد نیست، باید این نکته را در نظر بگیرید که این اشخاص با انواعی مختلف از مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

۳. شاید حال فرد مقابل‌تان خوب نیست

درد یا ناراحتی چیزهایی نیستند که بتوان به آسانی با آن‌ها مقابله کرد. در بیش‌تر اوقات، وقتی فردی بیمار است یا احساس ناراحتی می‌کند، فقط دل‌اش می‌خواهد تنها باشد. مقابله با مشکلات جسمی می‌تواند بر نحوه‌ی رفتار افراد تاثیرگذار باشد.

۴. شاید دچار سرخوردگی‌های شخصی باشد

شاید بی‌ادبی فرد نسبت به شما به این دلیل باشد که وی احساس سستی و عدم اعتماد به نفس می‌کند، یا دل‌اش می‌خواهد یکی از چیزهایی را که شما دارید، داشته باشد ولی شایسته‌ی آن نباشد، از این رو نسبت به شما احساس دشمنی می‌کند. عدم اعتماد به نفس و حسادت ممکن است یکی از دلایل بدرفتاری یک فرد با شما باشد. این مشکل شما نیست، بلکه فقط مشکل خود آن‌ها است؛ بنابراین آن‌ها را با مشکل‌شان تنها بگذارید.

۵. فقط باید این‌گونه رفتارها را نادیده بگیرید و از روزتان لذت ببرید

آلبرت انیشتین می‌گوید: “‌آدم‌های ضعیف انتقام می‌گیرند. آدم‌های قوی می‌بخشند. آدم‌های باهوش نادیده می‌گیرند.‌” این حرف حقیقتا درست است. وقتی فردی نادیده گرفته می‌شود، تا وقتی که بار دیگر خودتان به وی اجازه دهید، سمت‌تان بر نمی‌گردد و نمی‌تواند آزارتان ‌دهد. توانایی انجام این کار نشان‌دهنده‌ی قدرت شخصیت شما است.

به هر حال، نباید فکر کنید شما مقصر هر رفتاری هستید که دیگران نسبت به شما بروز می‌دهند. از این طریق، می‌توانید از ایجاد درگیری و احساس رنجش جلوگیری کنید. وقتی منشا این‌گونه رفتارها را درک کنید، راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را ببخشید یا کم‌تر آن‌ها را سرزنش کنید. هم‌چنین با این کار اعتماد به نفس‌تان را نشان می‌دهید، زیرا معتقدید شما عامل این مشکلات نیستید.

ما همه با شرایطی مختلف در زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، ولی کاملا نمی‌توانیم بدانیم دیگران نیز با چه شرایطی در زندگی‌شان دست‌وپنجه نرم می‌کنند. حتی گاهی اوقات، نزدیک‌ترین دوستان‌مان نیز نمی‌توانند از احساسات دوستان مشترک‌مان یا نحوه‌ی برخورد آن‌ها در شرایط خاص به ما چیزی بگویند. بنابراین، تصمیم بگیرید تحت هر شرایطی مهربان بمانید و به آن‌هایی که شرایطی سخت را پشت سر گذاشته‌اند نشان دهید، هنوز چیزهای زیبا در دنیا وجود دارند که باید قدرشان را دانست – مثلا مهربانی.

به یاد داشته باشید، نمی‌توانید واکنش‌های دیگران را کنترل کنید، ولی واکنش‌های خود را می‌توانید؛ و اگر به دیگران مهربانی کنید، آن‌ها بیش از پیش درک می‌کنند نباید هیچ‌وقت با شما بدرفتاری کنند و ما نیز باید بدانیم چگونه با افراد بی ادب برخورد کنیم.

مطالب مشابه را ببینید!