مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی آنجلینا جولی بازیگر زیبا و اطلاعات از زندگی هنری و شخصی او

بیوگرافی آنجلینا جولی

آنجلینا جولی یکی از زیباترین بازیگران هالیوود به شمار میرود. این عنوان برای او توسط لیست جهانی CB150 ثبت شده است. آنجلینا جولی دفعات زیادی به عنوان جذاب ترین و زیبا ترین زن توسط رسانه ها انتخاب شده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۰۴ اسکوایر او را جذاب ترین زن و در سال ۲۰۰۶ ، پیپل او را به عنوان زیباترین زن معرفی کرد. وی به خاطر استعداد زیادی که در بازیگری دارد و نقش های فراوان و متفاوت خود، به عنوان یکی از سرشناس ترین بازیگران هالیوود طرفداران زیادی دارد.

آنجلینا جولی افتخارات بسیار زیادی دارد، از جمله این افتخارات میشود به سه جایزه گلدن گلوب و یک جایزه اسکار اشاره کرد. وی بارها به عنوان پر درآمد ترین بازیگر هالیوود شناخته شده است. در این مطلب مروری بر زندگینامه و حواشی بازیگر محبوب هالیوود آنجلینا جولی، همسر سابق برد پیت خواهیم داشت.

angelina jolie june 2008 vf e1662470463352

خانواده و دوران کودکی

آنجلینا در ۴ام ژوئن سال ۱۹۷۵ در شهر لس آنجلس کالیفرنیا متولد شد. نام پدر او جان ویت و نام مادرش برتراند است که هر دو به شغل بازیگری مشغول هستند. او خواهر زاده ترانه سرا و خواننده، چیپ تیلور بوده و همچنین خواهر جیمز هیون است که او هم در حوزه بازیگری فعالیت دارد. نژاد پدر او اسلواکی و آلمانی بوده و از طرف مادرش نژاد کانادایی، آلمانی، فرانسوی و هلندی دارد. پدر و مادر آنجلینا در سال ۱۹۷۶ طلاق گرفتند، از آن به بعد آنجلینا با مادر و برادرش زندگی میکرد. مادرش برای این که روی بزرگ کردن فرزندان خود تمرکز کند، هدف های بازیگری را رها کرد.

شروع فعالیت های هنری

آنجلینا هفت سالش بود که نقش کوچکی در نگاهی به بیرون داشت. نویسنده ای اثر پدر آنجلینا بود. بعد از آن تصمیم گرفت که بازیگر شود و در انستیتوی تئاتر لی استراسبرگ شرکت کرد. برای دو سال در آنجا آموزش دید و چند بار هم روی صحنه اجرا کرد. آنجلینا جولی در زمان جوانی و نوجوانی زندگی پر تنش و سختی داشت.

اعتیاد و خودآزاری

آنجلینا در دوران نوجوانی خیلی سخت میتوانست با دیگران از نظر عاطفی ارتباط برقرار کند و به همین خاطر به خودآزاری دست میزد. در سن بیست سالگی درگیر همه جور مواد مخدری مخصوصا هروئین شد.

آنجلینا جولی

ازدواج و فرزندان آنجلینا جولی

لی میلر اولین ازدواج آنجلینا جولی است که در سال ۱۹۹۶ اتفاق افتاد و سه سال بعد از او جدا شد. در مه سال ۲۰۰۰ با باب تونتون، دومین ازدواج خود را انجام داد. این ازدواج هم بعد از سه سال به طلاق منجر شد. وی بعد از این که در فیلم آقا و خانم اسمیت بازی کرد، یک رابطه دوستی و عاشقانه را با برد پیت آغاز کرد که در سال ۲۰۰۶ این زوج سلبریتی صاحب دختری شدند و او را شیلو نامیدند. آنها اعتقاد داشتند که بدبختی و فقر مردن آفریقا را میشود پایان داد، به همین دلیل فرزند خودشان شایلو را در نامیبیا که یک کشور فقیر آفریقایی است به دنیا آوردند.

فرزندان و فرزند خوانده ها

برد پیت و آنجلینا جولی علاوه بر این که سه بچه بیولوژیکی دارند، سرپرستی  کودک ویتنامی به نام پکس، پسربچه یتیم کامبوجی به نام مدوکس و زهارا که یک دختر یتیم اتیوپی است را بر عهده گرفتند. در ۲۶ام ژانویه سال ۲۰۱۲ بود که برد پیت به صورت رسمی اعلام کرد که آنجلینا جولی و او قصد دارند تا با یکدیگر ازدواج کنند.

آنجلینا جولی

جدا شدن از برد پیت

بعد از آن این دو بازیگر هالیوودی چند سال زندگی مشترک داشتند ولی در نهایت به اختلاف شدیدی با یکدگیر برخودند و باعث شد که در سال ۲۰۱۶ آنجلینا جولی درخواست طلاق از برد پیت بدهد که همه را شکه کرد. دلیل این کار او به گفته خودش، اعتیاد برد پیت به مخدر و الکل است. تنها خواسته او از این طلاق، واگذار کردن سرپرستی همه فرزندانش بود. بعد از یک درگیری طولانی بین آنجلینا جولی و برد پیت، در سال ۲۰۲۱ برای گرفتن حضانت بچه ها، در نهایت دادگاه حق حضانت مشترک فرزندانشان با آنجلینا جولی به برد پیت داده شد.

در سال ۲۰۰۲ بود که آنجلینا جولی اولین فرزند خود را از پرورشگاهی در کشور کامبوج، به سرپرستی گرفت. این کودک مدکس نام داشته و تنها ۷ ماه داشت. برد پیت چهار سال بعد از این اتفاق سرپرستی مدکس را بر عهده گرفته و فامیلی او را از جولی به جولی-پیت عوض کرد. در سال ۲۰۰۷ آنجلینا جولی در پروشگاهی در ویتنام، پاکس را به سرپرستی گرفت. پاکس در آن زمان سه سال داشت و سال بعد سرپرستی پاکس به برد پیت هم سپرده شد. در سال ۲۰۰۵ آنجلینا جولی از پرورشگاهی در اتیوپی، سرپرستی زهارای ۶ ماهه را قبول کرد. این فرزند آنجلینا جولی مثل بقیه در سال بعد به سرپرستی برد پیت هم در آمد. برد پیت و آنجلینا جولی برای این که اولین فرزند بیولوژیکی خود را به دنیا بیاورند به کشور نامیبیا رفتند. در آنجا بود که آنجلینا جولی دخترش شایلو را به دنیا آورد. در سال ۲۰۰۸ و در کشور فرانسه، آنجلینا جولی یک دو قلو دختر و پسر به نام های ناکس و ویوین را به دنیا آورد. به این ترتیب، همان گونه که قبل تر اشاره کردیم این زوج شش فرزند دارند که سه تای آنها از خونشان بوده و سه تای دیگر به سرپرستی قبول شده است.

jolie concert e1662470504518

بیماری های آنجلینا جولی

در سال ۲۰۱۳ بود که آنجلینا جولی اعلام کرد که به خاط این که یک ژن معیوب دارد، به احتمال ۷۸ درصد ممکن است به سرطان پستان و به احتمال پنجاه درصد به سرطان تخمدان مبتلا شود. به همین علت، سینه هایش را در عمل ماستکتومی پستان‌برداری، برداشت. مراحل درمانی و جراحی او حدود یک سال طول کشید. حالا بعد از انجام این عمل ها، احتمال این که به سرطان پستان مبتلا شود، کمتر از پنج درصد است. چند سال بعد هم اعلام کرد که به بیماری فلج بل مبتلا شده است. این بیماری ها باعث دردسرهای زیادی برای آنجلینا جولی شدند. مثلا مجبور به گرفتن رژیم برای سرطان شد و این رژیم باعث لاغر شدن آنجلینا جولی شده بود.

آنجلینا جولی

عمل زیبایی آنجلینا جولی

آنجلینا جولی از آن بازیگرهایی است که بر روی صورت خود عمل های زیبایی زیادی انجام داده است. وی بر روی بدن خود هیچ عملی انجام نداده و عمل های زیبایی او به صورتش محدود میشوند. او قبل از عمل زیبایی هم چهره خیلی جذابی داشت، ولی با انجام عمل های زیبایی، جذابیت چهره اش چند برابر شد. در کودکی هم آنجلینا جولی خیلی زیبا بود و به همین علت توجه کارگردانان زیادی را به خود جلب کرده بود.

آنجلینا جولی

حواشی

آنجلینا جولی در طی سالهای فعالیتش حواشی زیادی داشته ولی سعی کرده تا فرزندانش را دور از این حواشی و رسانه ها نگه دارد. بعد از جدایی او از برد پیت، حرف و حدیث های زیادی پیرامون این زوج بازیگر به وجود آمد. از جمله آنها شایعاتی درباره کتک زدن تا خیانت و بی احساس بودن آنجلینا زده شده است. حتی شایعه ازدواج جدید او هم در اخبار پخش شد. طبق این شایعات آنجلینا جولی میخواهد با یک تاجر خیر خواه انگلیسی ازدواج کند. نام این فرد هنوز مشخص نیست اما میگویند ه او چهل سال دارد. از دیگر نکات جالب این شایعه، برگزاری آن در یکی از پناهگاه های دولت کامبوج است. گفته میشود خواستگاری این تاجر چند وقتی میشود که به آنجلینا اعلام شده ولی او هنوز به شکل رسمی این موضوع را تایید نکرده است.

آنجلینا جولی

 سایت طنز و سرگرمی اسپووف در سال ۲۰۱۰ در خبری طنز آمیز آنجلینا جولی را به عنوان یک جاسوس سازمان سیا معرفی کرد! با این که سایت منبع چند بار درباره طنز بودن این خبر تاکید کرد اما در ایران رسانه ها این خبر را به حالت جدی منتشر کردند!

خبر جاسوس بودن آنجلینا جولی تنها خبر جعلی این بازیگر هالیوود نبوده و حتی حواشی هم درباره علاقه احمدی نژاد به او منتشر شده بود که کاملا تکذیب شدند و این دو هیچ ارتباطی به یکدیگر نداشته اند. این حواشی به اصغر فرهادی هم رسید و شایعه همکار او با آنجلینا جولی مدتی پخش میشد. این شایعات از این قرار بود که اصغر فرهادی از آنجلینا جولی خواسته تا در یکی از فیلم های او بازی کند! خیلی سریع این حواشی تکذیب شد.

آنجلینا جولی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام بر خلاف برخی دیگر از بازیگران زیاد فعال نیست. پیج اینستاگرام او توسط خودش اداره نمیشود. او در اینستاگرام تا الان ۵۱ پست منتشر کرده و ۱۳ میلیون فالوور دارد که نسبت به بازیگران دیگر خیلی کمتر است. سالها پیش پستی منتشر کرد که به داستانی درباره داعش پرداخته بود. این پست جنجال زیادی به پا کرد و هدف آنجلینا جولی حمایت از مسلمانان بود.

آنجلینا جولی

فیلم شناسی آنجلینا جولی

آنجلینا جولی از بهترین بازیگران هالیوود به شمار میرود که در فیلم های زیادی بازی کرده و جوایز متنوعی هم به دست آورده است، در این قسمت از محتوا به معرفی فیلم هایی که تا امروز در آن نقش داشته میپردازیم.

اولین فیلم به نام نگاهی به بیرون محصول سال ۱۹۸۲ و کار پدرش بود. بعد در سال ۱۹۹۳ دو فیلم سایبورگ ۲ و آلیس و ویریل را بازی کرد. در سال ۱۹۵۵ هم دو فیلم هکرها و بدون مدرک را بازی کرد. فوکس ‌فایر و ماه موهاوی را در سال ۱۹۹۶. در سال ۱۹۹۷ جرج والاس و زنان واقعی، در سال ۱۹۸۸ سه فیلم جیا، آشپزخانه جهنم و بازی با قلب، در سال ۱۹۹۹ سه فیلم چپاندن قوطی حلبی، شکارچی استخوان و دختر از هم گسیخته را بازی کرد. دختر از هم گسیخته فیلمی به کارگردانی جیمز منگولد بود و آنجلینا جولی با وینونا رایدر، جرد لتو و بریتانی مورفی هم بازی شد. این فیلم همان اثری است که آنجلینا جولی به خاطر بازی در آن به خاطر بهترین بازیگر نقش مکمل اولین و تنها اسکارش را در سال ۲۰۰۰ گرفت. شخصیتی که آنجلینا جولی در این فیلم بازی میکرد، لیزا نام داشت. او یک بیمار روانی بوده و توانایی تشخیص دادن خود واقعی و خیالی اش را ندارد. این اثر درامی فوق العاده بود و توجهات زیادی هم جلب کرد.

آنجلینا جولی

فیلم بعدی او در سال ۲۰۰، سرقت در ۶۰ ثانیه نام دارد. این فیلم از بهترین فیلم های آنجلینا جولی به شمار میرود که طرفداران زیادی دارد. اما نظرات منتقدین درباره این فیلم خوب نبود. به هر حال به خاطر داستان جذاب و بازی آنجلینا جولی مخاطبان زیادی برای تماشای این فیلم راهی سینما شدند. آنجلینا جولی در این فیلم با بازیگران مطرح دیگری از جمله نیکلاس کیج، دلروی لیندو، رابرت دووال و جوانی ریبیسی همبازی شد. بودجه ای که برای تولید این فیلم صرف شد، ۹۰ میلیون دلار بود که در باکس آفیس فروش خوب ۲۳۷ میلیون دلاری را تجربه کرد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که: رندال یک دزد حرفه ای ماشین است و در مدت زمان ۶۰ ثانیه هر ماشینی با هر سیستم ایمنی را میتواند بدزد. اما بعد از این که به پوچی رسید، تصمیم گرفت تا روش زندگی خود را عوض کند. اما برادر او گرگان گرفته میشود و گروگان گیر شرط آزادی او را سرقت پنجاه ماشین در یک شب عنوان میکند.

angelina jolie 1200 e1662470600436

بعد از فیلم سرقت در ۶۰ ثانیه، آنجلینا جولی دو فیلم لارا کرافت و گناه اصلی را در سال ۲۰۰۱، زندگی یا چیزی شبه به آن را در سال ۲۰۰۲، دو فیلم فرا تر از مرزها و لارا کرافت: گهواره حیات را در سال ۲۰۰۳ بازی کرد. سال ۲۰۰۴ سال شلوغی برای آثار آنجلینا جولی بود، وی در آن سال فیلم های گرفتن جان ها، داستان کوسه، کاپیتان اسکای و دنیای فردا، تب انقلابی و اسکندر المپیاس را بازی کرد. سال ۲۰۰۵ فیلم معروف آقا و خانم اسمیت را بازی کرد که باعث رابطه او با برد پیت شد. در سال ۲۰۰۶ چوپان خوب، سه فیلم بئوولف مادر گرندل، قلب قدرتمند، مکانی در زمان در سال ۲۰۰۷، در سال ۲۰۰۸ سه فیلم تحت تعقیب و همزاد را بازی کرد و صداپیشگی شخصیت ببر محبوب پاندای کنگ فو کار را بر عهده داشت. سال ۲۰۱۰ دو فیلم سالت و توریست را بازی کرده و در سال بعد دوبار صدا پیشگی ببری را در پاندای کنگ فو کار اجرا کرد و همچنین در فیلم در سرزمین خون و عسل حضور داشت. سال ۲۰۱۴ دو فیلم شکست ناپذیر و مالفیسنت ۲ را بازی کرد. سال ۲۰۵ فیلم کنار دریا، سال ۲۰۱۶ صدا پیشگی در پاندا کنگ فو کار ۳، سال ۲۰۱۷ اول پدرم را کشتند، سال ۲۰۱۹ مالفیسنت: سردسته اهریمنان و در نهایت در سال ۲۰۲۰ با فیلم اترنالز وارد فیلم های مارول شد.

مطالب مشابه را ببینید!