مجله تاپ‌ناز‌

بهترین مواد غذایی ضد التهاب مفاصل

بهترین مواد غذایی ضد التهاب مفاصل

اگر مشکل التهاب مفاصل دارید و رنج می برید و از داروهای ضد التهاب استفاده می کنید می توانید از ترکیب های غذایی موثر برای از بین رفتن التهاب نیز استفاده کنید.

غذاهای ضد التهاب

هنگامی که برخی غذاها با یکدیگر ترکیب می شوند باعث تولید فواید سلامتی ضد التهاب می شوند و به طور کلی فواید بیشتری نسبت به جداگانه خوردن این غذاها خواهند داشت. نگاهی به ترکیب غذاهایی که در زیر آورده ام بیندازید تا پی ببرید که چرا همیشه دو تا بودن بهتر از یکی بودن است.

سبزیجات برگ دار + روغن زیتون

چه کسی گفته است که روغن دشمن بدن ماست؟ تحقیقات نشان داده است که ترکیب سبزیجات و یکی از منابع چربی سالم جذب آنتی اکسیدان هایی مثل لوتین و بیتا کاروتین را بیشتر می کند. لوتین آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات است که به کاهش دهنده التهاب در چشم ها معروف است. بنابراین از اختلالات عصبی مثل دژنراسیون ماکولا نیز جلوگیری می کند. بتاکاروتین نیز التهاب را در سنین بالا کاهش می دهد. ازین پس کمی روغن زیتون روی سالاد بریزید تا از فواید بی نظیر آن بهره مند شوید.

اسفناج + بلوبری

با بلوبری و اسفناج اسموتی درست کنید و قبل و بعد از ورزش میل کنید. در یکی از تحقیقات ورزشکارانی که به مدت ۶ هفته هر روز بلوبری مصرف می کردند التهابات پس از ورزش را در خود کاهش داده اند. همچنین در تحقیق دیگری نیز به این نتیجه رسیده اند که اسفناج می تواند تنفس و جریان اکسیژن در طول ورزش را تقویت کند. نیترات موجود در اسفناج به ماهیچه ها کمک می کند عملکرد بهتری هنگام ورزش داشته باشند. از طرفی هم بلوبری درد ماهیچه ها پس از ورزش را کاهش می دهد.

عدس + لیمو

یائسگی زودرس نشان دهنده کمبود آهن (آنمی) در بدن شماست. (سلول های قرمز خونی بسیار کم در اثر فقدان آهن) کمبود آهن به دلیل پاسخ التهابی ایجاد می شود و مقدار آهن موجود دربدن را کاهش می دهد. خوردن غذاهای حاوی آهن مثل عدس و لوبیا همراه با مرکباتی سرشار از اسید اسکوربیک و کاروتنوئید مثل لیمو جذب آهن بدن را افزایش می دهد.

سیب زمینی شیرین + فلفل

سیب زمینی های شیرین فقط یک غذای خوشمزه نیستند بلکه فوایدی فراتر از آن برای بدن ما دارند. افزودن کمی فلفل روی غذاهای نارنجی رنگ سرشار از بتاکاروتن مثل سیب زمینی شیرین و کدو حلوایی جذب ویتامین A را بالا می برد. ویتامین A برای التهابات پوستی مثل آکنه بسیار مفید است.

بادام + کفیر

اگر می خواهید روده ای سالم داشته باشید کمی بادم خرد شده در کفیر بریزید و میل کنید. کفیر هم مانند تمام محصولات لبنیاتی هزاران باکتری و پروبیوتیک های مفید در شکم تولید می کند. بنابراین کفیر همراه با بادام بخورید تا باکتری های سالم روده را تقویت کنید. فیبر لایه پوست نازک روی بادام به عنوان پری بیوتیک عمل می کند و پروبیوتیک های موجود در کفیر را تغذیه می کند در نتیجه باکتری های روده ای محافظی تولید می کند که با التهابات روده ای مبارزه می کنند.

تمشک + انگور

این دو میوه سرشار از آنتی اکسیدان هستند. علم ثابت کرده است که در مورد آنتی اکسیدان ها همیشه دوتا بهتر از یکی عمل می کند. تمشک دربردارنده الاجیک اسید است که توانایی و عملکرد کورستین موجود در انگور را تقویت می کند. وقتی این ماده با هم ترکیب می شوند خاصیت ضدالتهابی پیدا می کنند. همانطور که در تحقیقات ثابت شده است این ترکیب می تواند بیماری قلبی عروقی، پوکی استخوان و سرطان ریه را نیز کاهش دهد.

سیر + پیاز + برنج قهوه ای

درست است که سیر و پیاز دهان را بدبو می کنند اما بهترین افزودنی برای غلات کامل مثل برنج قهوه ای و ماکارونی گندم هستند. ترکیب این سه ماده غذایی جذب زینک بدن را بالا می برند. کسانی که سن بالایی دارند و قرص زینک مصرف می کنند خطر ابتلا به بیماری های التهابی مزمن را در خود کاهش می دهند. (بیماری هایی چون تصلب شرایین، سرطان، نورون های حرکتی و اختلالات ایمنی بدن)

خوراکی های و مواد غذایی ضد التهاب

مطالب مشابه را ببینید!