مجله تاپ‌ناز‌

حسن پورشیرازی ؛ بیوگرافی و عکس های حسن پورشیرازی و همسرش

حسن پورشیرازی بازیگر و کارگردان ایرانی است که از همان ابتدای شروع فعالیت هایش بازیگری معروف بوده است. اما بازی در سریال کیمیا بود که بیشتر از قبل دیده شد. ما نیز در این مطلب بیوگرافی و عکس های او و همسرش را آماده کرده ایم. پس اگر به حسن پورشیرازی علاقه دارید، در ادامه با تاپ ناز همراه شوید.

photo 2024 03 24 18 04 34

بیوگرافی حسن پورشیرازی

حسن پورشیرازی متولد 1336 درشهر شیراز است. او بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون است. حسن پورشیرازی مدرک لیسانس تئاتر دارد و فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی است.

حسن پورشیرازی

شروع فعالیت بازیگری و نخستین ایفای نقش وی

نخستین فعالیت او در تلویزیون در سال 1362 با سریال یک و دو، همه با هم به کارگردانی مضریه برومند بود که در ژانرکودک ساخته شد.

او فعالیت سینمایی اش را با فیلم صف به کارگردانی غلی اصفر عسگریان در سال 1363 به عنوان بازیگر شروع کرد.

در فیلم بازی بزرگان به کارگردانی کامپوزیا پرتوی در سال 1369 به عنوان برنامه ریز و دستیار کارگردان آغاز به کار کرد.

حسن پورشیرازی

جایزه جشنواره دبی

در سال ۱۳۸۸ در ششمین جشنوارهٔ فیلم دوبی، حسن پورشیرازی به‌خاطر بازی در فیلم سینمایی «کشتزارهای سپید» به کارگردانی محمد رسول‌اف بهترین بازیگر شناخته شد و جایزهٔ ویژهٔ هیئت داوران را از آن خود کرد.

وی سابقهٔ برنامه‌ریز و دستیاری کارگردان را در کارنامهٔ خود دارد.

حسن پورشیرازی

حسن پورشیرازی و همسرش

استاد حسن پورشیرازی سال ها پیش با خانم مهناز فضلی بازیگر و کارگردان ازدواج کرد که ثمره این زندگی تنها یک پسر بنام آرین می باشد

این زوج سال ۱۳۶۸ در سریال راز با یکدیگر همکار بودند

حسن پورشیرازی

ماندگارترین نقش وی

بازی حسن پورشیرازی در سال 1385 در سریال نرگس و در نقش شوکت بسیار دیدنی بود و او به خوبی این نقش منفی را بازی کرد.

در این سریال با مرحومه پوپک گلدره، زهرا امیرابراهیمی و مهرانه مهین ترابی همبازی شد.

حسن پورشیرازی

بازی دیدنی او در فیلم مهمان مامان

آخرین کار او تا کنون بازی در سریال تنهایی لیلا است که در نقش زرین ایفای نقش میکند. سریال تنهایی لیلا به کارگردانی محمدحسین لطیفی برای پخش شبکه سوم سیما تولید شده است.

مینا ساداتی ، نسرین مقانلو و بهروز شعیبی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

حسن پورشیرازی

حضور در سریال کیمیا

کیمیا یکی دیگر از نقش های مهم آقای پور شیرازی است. کیمیا یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی جواد افشار و نویسندگی مسعود بهبهانی‌نیا و زهرا پارسافر است که از ۴ مهر تا ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ از شبکه دو سیما پخش شده‌است.

این مجموعه علاوه بر تهران، آبادان، خرمشهر و دیگر مناطق استان‌های جنوبی در کشور گرجستان به‌ویژه پایتخت آن تفلیس نیز تصویربرداری داشته‌است. کیمیا در ۱۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تهیه شده‌است و از این نظر بعد از سریال نقطه چین وکمربند هاراببندیم طولانی‌ترین سریال ایرانی است.
داستان سریال کیمیا (با بازی مهراوه شریفی‌نیا) نشانگر تأثیر تحولات جامعه بر روابط خانوادگی است، که پدر و دختری را مقابل همدیگر قرار می‌دهد؛ دختر خانواده که نامش کیمیا است بسیار پرسشگر و معترض و در مقابل کیمیا پدرش قرار دارد که فردی نظامی، منضبط و پایبند به قانون است. سیر حوادثی که در مراحل زندگی خانواده کیمیا اتفاق می‌افتد، آنها را درگیر توطئه و دسیسه ای بزرگ و شیطانی می‌کند و کیمیا با تلاشی خستگی ناپذیر درصدد نجات خانواده برمی آید.

حسن پورشیرازی
حسن پورشیرازی
حسن پورشیرازی
حسن پورشیرازی
حسن پورشیرازی
حسن پورشیرازی
حسن پورشیرازی

مطالب مشابه را ببینید!