مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی غلام کویتی‌ پور مداح و حماسه خوان + تصاویر

غلام کویتی‌ پور

عکس غلام کویتی پور و زندگینامه غلام کویتی پور

غلام کویتی پور مداح و خواننده قطعات حماسی و مذهبی است که در 1 اردیبهشت 1337 در خرمشهر متولد شد.

غلام کویتی‌ پور

زندگی و فعالیت‌های غلام کویتی پور

غلام کویتی‌پور در سال ۱۳۳۷ در خرمشهر بدنیا آمد. پدرش خرمشهری و مادرش اهل آبادان بود. از سال اول راهنمائی وارد رشته موسیقی شد و به خاطر صدای خوبش از طرف دبیرستان به پیشاهنگی معرفی می‌شود. برادر بزرگتر او مشوق وی در موسیقی بوده است. در سال ۱۳۵۶ به خوانندگی مذهبی روی آورد و در ایام محرم در مراسم عزاداری می‌خواند. در سال ۱۳۶۶ ازدواج می‌کند. وی در این‌باره می‌گوید: «پس از صحبتهای اولیه قرار شد خطبه عقدمان را حضرت امام (ره) بخواند ولی این مستلزم ماه‌ها و شاید سالها انتظار بود. تا اینکه در یک مراسم که داماد امام (ره) شرکت داشتند من این موضوع را مطرح کردم و وی به نوعی پارتی ما شد تا ما خدمت امام رسیدیم. خطبه عقد با مهریه ۵۰ هزار تومان در فضای معنوی خوانده شد. یادم هست که سید احمد آقا وکیل داماد بودند و امام هم وکیل عروس. آنجا آقای انصاری به امام گفتند آقای کویتی پور از حماسه سراهای جبهه‌ها هستند. امام (ره) که سرشان پایین بود به بنده نگاهی کردند و گفتند: خدا شما را حفظ کند».

کویتی‌پور از مداحان معروف در زمان جنگ ایران و عراق بود. از نوحه‌های معروف آن زمان می‌توان به «غریبانه»، «چنگ دل» و «دل پریشانم» اشاره کرد. همچنین وی به مناسبت آزادسازی خرمشهر نوحه حماسی معروف «ممد نبودی ببینی» را به یاد شهید محمد جهان آرا خواند. او خود را نه مداح بلکه حماسه خوان می‌داند.

غلام کویتی‌ پور

آثار کویتی پور

کویتی‌پور علاوه بر خواندن تعداد زیادی نوحه و اشعار مذهبی و حماسی از جمله خوانندگانی است که در تولید و انتشار آثاری به قصد عزاداری محرم فعال بوده‌است.

وی تاکنون آلبوم‌هایی به نام‌های «غریبانه» و «غریبانه۲» و «خاموش» را ارائه کرده است. آلبوم «غریبانه۲» بدون هماهنگی او تنظیم و پخش شد و بعد از مدتی از بازار جمع‌آوری شد. به گفته کویتی‌پور او برای آلبوم «غریبانه ۲» قراردادی نداشت و تنها دو فطعه از این آلبوم با صدای او بود. مجید رضازاده آهنگساز و تنظیم‌کننده آلبوم‌های غریبانه و غریبانه ۲، این دو آلبوم را بخشی از یک مجموعه ۱۷ قطعه‌ای صوتی ویژه محرم می‌داند که در قالب دو آلبوم “غریبانه ۱ و ۲” و با خوانندگی غلام کویتی‌پور منتشر شده است.

غلام کویتی پور, بیوگرافی و عکس های غلام کویتی پور

مطالب مشابه را ببینید!