مجله تاپ‌ناز‌

“مهدی سلطانی” بیوگرافی و عکس های خانوادگی مهدی سلطانی و همسرش

مهدی سلطانی

مهدی سلطانی بازیگر 48 ساله ایرانی است که در سریال های موفقی همچون شهرزاد، مادرانه، مدینه و هفت سنگ ایفای نقش کرده است. او متاهل است و دختری به نام روژا دارد. در این مطلب اطلاعات و بیوگرافی کامل در مورد زندگی شخصی و هنری و عکس های مهدی سلطانی در کنار همسر و دخترش را قرار داده ایم.

 

بیوگرافی مهدی سلطانی

مهدی سلطانی سروستانی بازیگر متولد یک شهریور سال 1350 در شیراز است.

این بازیگر تحصیلات بازیگری را تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران گذرانده است و در سال 1387 دکترای تئاتر را از دانشگاه آوینیون فرانسه اخذ کرده است.

او عضو هیئت علمی گروه تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد و شغل دیگر او تدریس در دانشگاه است.

 

مهدی سلطانی

 

شروع فعالیت بازیگری

او از سال 1374 فعالیت بازیگری را در بدو ورود به دانشگاه آغاز نمود و خیلی خوب توانست در تئاتر پیشرفت کند و نقش های خوبی بازی کرد.

در سال 1389 با بازی در سریال مسیر زاینده رود توانست به شهرت برسد و پس از آن در سریال های متعددی دیگر هم بازی کرد که همه به موفقیت رسیدند.

مهدی سلطانی در سال 1397 در سریال پدر در نقش حاج علی تهرانی ایفای نقش کرد. این سریال به کارگردانی بهرنگ توفیقی از شبکه دوم سیما پخش شد.

یکی از بهترین نقش هایی که او بازی کرده است، بازی در سریل شهرزاد است که توانست به موفقیت برسد.

مهدی سلطانی

خوانندگی مهدی سلطانی

جالب است بدانید که او هم مانند دیگر بازیگران (محمدرضا گلزار و امین حیایی) خوانندگی هم کرده است و تا کنون دو قطعه از خودش منتشر کرده است و هنوز هم قصد دارد که خوانندگی را ادامه دهد.

مهدی سلطانی

خانواده و همسرش

مهدی سلطانی در سال 1379 ازدواج کرد و در سال 92 صاحب یک دختری به نام روژا شده است. همسر او خانه دار است و او به همسرش در آشپزی و کارهای خانه کمک می کند. تا به حال عکسی از مهدی سلطانی و همسرش منتشر نشده است.

مهدی سلطانی

علایق

اوقات فراغتش را در بعضی از مواقع مقاله های علمی می نویسد و یا کتاب می خواند و گاهی هم ترجمه می کند. گاهی هم فیلم می بیند.

او می گوید برای رسیدن به هدفم هیچ گاه زیر آب کسی را نزده ام و به کسی هم باج نداده ام، هیچ وقت اعتقاداتم را فربانی نکرده ام و مزدوری کسی را نکرده ام. هیچ گاه از حاشیه ها سوء استفاده نکرده ام و در باند کسی نبوده ام و فقط مطالعه کرده ام. با مشکلات و نداری ساخته ام، سخت جنگیده ام، هدف داشته ام و به آینده هم خوش بین بوده ام.

او می گوید در این سال ها از همه تاثیر پذیرفته ام و همه باعث شده اند که دانش علمی من بالاتر برود.

 

مهدی سلطانی

عکس های Mehdi Soltani

مهدی سلطانی

بیوگرافی بازیگر مرد ایرانی

مهدی سلطانی مهدی سلطانی مهدی سلطانی مهدی سلطانی

مطالب مشابه را ببینید!