مجله تاپ‌ناز‌

تغییر شیوه زندگی و سبک زندگی افرادی که کم کاری تیروئید دارند

تغییر شیوه زندگی و سبک زندگی افرادی که کم کاری تیروئید دارند

افرادی که مشکل کم کاری تیروئید را دارند باید شیوه زندیگ و سبک زندگی را تغییر دهند تا از زندگی لذت بیشتری ببرند و مشکلات تیروئیدشان بیشتر نشود.

تغییر سبک زندگی در صورت داشتن کم کاری تیروئید

داشتن سبک زندگی سالم میتواند سلامتی شمارا تضمین کند و باعث پیشگیری از بیماری ها شود. با شیوه زندگی صحیح میتوانید کم کاری تیروئید را مدیریت کنید. سبک زندگی شامل ورزش کردن، خوب غذا خوردن، خواب کافی و تمام کارهای خوب می شود. برای آنکه با وجود کم‌کاری تیروئید به خوبی زندگی کنید، چه کارهای دیگری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید انجام دهید؟در این مقاله به ۴۴ نکته سبک‌زندگی برای مبتلایان به کم‌کاری‌ تیروئید‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌پردازیم.

تیروئید شما کم کار است

کم‌کاری‌تیروئید باعث احساس خستگی و تنبلی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شود و علاوه بر مشکلات دیگر تمرکز کردن را نیز دشوار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کند حتی وقتی که شما لووتیروکسین مصرف ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنید. لووتیروکسین یک نوع درمان جایگزینی هورمون تیروئید و رایج ترین درمان برای کم‌کاری‌تیروئید.

شما برای کنترل کم‌کاری‌تیروئیدتان چه کارهای دیگری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانید انجام دهید؟ برای یادگرفتن ۴ نکته مربوط به سبک زندگی که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند به شما علی‌رغم کم‌کاری‌تیروئید کمک کند تا به خوبی زندگی کنید، مطالب زیر را بخوانید.

در صورت کم کاری تیروئید چه چیزی باید بخورید

در حالی‌که یک رژیم غذایی مخصوص برای کم‌کاری‌تیروئید وجود ندارد اما شما باید وعده‌های غذایی‌تان را بر سبزیجات، میوه‌ها، غلات سبوس دار، پروتئین خالص و چربی‌های سالم متمرکز کنید و برای پایدار نگه‌داشتن سطح انرژی‌تان در طول روز از وعده‌های غذایی کوچک استفاده کنید.

افزایش‌ وزن یک علامت شایع کم کاری‌ تیروئید است. بنابراین خوب غذا خوردن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند به شما کمک کند وزن مناسب را نیز حفظ کنید. برخی مواد غذایی (به عنوان مثال مواد غذایی پرفیبر) و مکمل‌ها(به عنوان مثال آهن و کلسیم) ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانند بر نحوه جذب لووتیروکسین توسط بدن شما تاثیر بگذارند، بنابراین با پزشکتان در مورد این غذاها و مکمل‌ها صحبت کنید.

پیاده‌روی، وزنه‌برداری و یوگا

شما ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌دانید که ورزش چقدر برایتان مفید است. اما آیا به اندازه کافی ورزش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنید؟اگر اینطور است، آیا به قدر کافی به صورت ترکیبی ورزش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنید؟ورزش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند انرژی را افزایش دهد، استرس را کاهش دهد و به شما کمک کند وزن مناسب را حفظ کنید(تمام اینها مزایای مه‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌هستند به خصوص اگر کم‌کاری‌تیروئید دارید. )

این ۳ نوع تمرین را انجام دهید: هوازی (یا همان کاردیو)، قدرتی و انعطاف‌پذیری. این تمرینات را امتحان کنید: پیاده‌روی، وزنه‌برداری سبک و یوگا. قبل از امتحان کردن یک برنامه ورزشی جدید با پزشکتان صحبت کنید.

از مراقبه تا ماساژ

آیا اخیرا به شما گفته شده که استراحت کنید؟ اگر چنین است، شما احتمالا با خودتان فکر کرده‌اید که «چگونه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌توانم استراحت کنم، وقتی میلیون‌ها کار برای انجام دادن دارم؟» وقت این است که خودتان را در الویت قرار دهید.

داشتن یک بیماری مزمن حتی اگر تحت درمان باشد و شما زیر نظر پزشک باشید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند استرس‌زا باشد. استرس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند تاثیر منفی بر سلامت کلی شما بگذارد. برای مقابله با استرس، در یک برنامه ماساژ هفتگی ثبت نام کنید یا روزانه یک جلسه ۵ دقیقه‌ای تنفس عمیق یا مدیتیشن را در برنامه‌تان قرار دهید.

امشب زود به رختخواب بروید

اگر کم‌کاری‌تیروئید داشته باشید احتمالا تمام روز احساس خستگی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنید. چه چیزی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند به شما کمک کند؟ تهیه یک برنامه خواب و پایبندی به آن مفید است. هر روز در یک زمان مشخص به رختخواب بروید و بیدار شوید از جمله در آخر هفته‌ها. به طور کلی بهترین میزان خواب شبانه بین ۷ و ۹ ساعت است.

اگر در به خواب‌رفتن یا خوابیدن مشکل دارید با پزشکتان در مورد سایر راه‌های مفید برای کمک به خوابیدن‌تان صحبت کنید.

راهنمایی‌های ذکر شده در بالا بخشی از هر سبک‌زندگی سالمی ‌‌هستند. اگرچه هیچ درمانی برای کم‌کاری‌تیروئید وجود ندارد اما مصرف دارویتان به همراه به کارگیری این تغییرات سبک زندگی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌تواند به شما کمک کند زندگی سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌داشته باشید.

حل مشکل کم کاری تیروئید با سبک زندگی سالم

مطالب مشابه را ببینید!