مجله تاپ‌ناز‌

جالب ترین ترفند های آرایشی و زیبایی

ترفند آرایشی

معرفی چند ترفند زیرکانه زیبایی آرایشی

1

شستن صورت با جوش شیرین:با استفاده از جوش شیرین یک تا دوبار در هفته، سلول‌های مرده را از سطح پوست خود بزدائید. از حدود ۲۰ سال پیش که یکی از نزدیکانم راز پوست فوق‌العاده‌اش را برایم آشکار کرد، شستن صورتم با جوش شیرین را در برنامه هفتگی خود گنجانده‌ام. نصف قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط می‌کنم تا به صورت خمیری شکل بدل شود و آن را روی صورت و گردنم ماساژ می‌دهم. با این روش، در دراز مدت پوستم بسیار لطیف و تروتازه شده و عالی به نظر می‌رسد. در ضمن هزینه یک بسته جوش شیرین بسیار ارزان و کم‌ است.
2

اگرچند بار در هفته، چند قطره روغن زیتون را به کرم مرطوب‌کننده خود بیافزائید پوستی سالم و براق برایتان به ارمغان خواهد آورد. این نکته را از مقاله‌ای که اندر فواید روغن زیتون نوشته شده بود، آموختم. من از آن دسته افرادی هستم که خیلی به آرایش علاقه‌ای ندارم، به همین دلیل زیبایی چهره‌ام را با آب‌رسانی صحیح تامین می‌کنم. اگرچه اکنون چهل و چند سال دارم، اما هیچ کس باورش نمی‌شود.
3
از آنجایی که حوله‌های معمولی موجب سوزش و سایش پوست‌های حساس می‌شوند، مادرم به من یاد داده که صورتم را با حوله‌ بچه که نرم و لطیف است و دارای قدرت جذب بالا، خشک کنم.
4
سالها پیش هنگامی که دوش می‌گرفتم، متوجه شدم که کرم مخصوص تمیز کردن موهای بدنم به اتمام رسیده، به جای آن از نرم‌کننده مو استفاده کردم. این راهکار دقیقه نودی پوستم را چنان نرم و ابریشمی کرد که پس از آن تصمیم گرفتم همیشه از نرم‌کننده مو به جای آن کرم استفاده کنم. مزیت: یک قوطی کرم کمتر و حمام کمتر شلوغ می‌شود.
5
بعد از اینکه به متصدی فروش لوازم آرایش شکایت کردم که ریمل من همیشه خشک و سفت می‌شود، او به من پیشنهاد کرد که درب تیوپ ریمل را خوب ببندم و برای مدت ۳ دقیقه در آب در حال جوش بگذارم تا حالت کرمی مانند خود را بازیابد. (البته نه ریملی که تاریخ مصرف آن تمام شده است.) این راه حل، من را از آرایش‌های وحشتناک و از دست دادن مژه‌هایم و حتی از هدر دادن پول‌هایم برای خرید ریمل نجات داد.
6
موهای من خیلی پرپشت هستند و هر گاه موهایم را دم اسبی می‌کنم، شل و ول می‌شود تا اینکه آرایشگرم به من یاد داد که چطور موهایم را دوتا یکی دم اسبی کنم. موهایم را به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کنم (بالا و پایین) قسمت پایینی موهایم را با یک کش محکم می‌بندم، بعد بقیه موهایم را روی دم اسبی اول شانه می‌کنم و هر دو را با هم با یک کش می‌بندم. دم اسبی زیری بیشتر سنگینی موهایم را تحمل می‌کند و به همین دلیل موهای دم اسبی شده‌ای که دیده می‌شود زیبا و محکم هستند.
7
هرچه سنم بیشتر می‌شود، موی ابروهایم ضخیم‌تر و سفت‌تر می‌شوند و بر خلاف جهت خواب ابروهایم رشد می‌کنند. روی یک برس ریمل کمی اسپری مو می‌پاشم و روی ابروهایم می‌کشم. تا زمانی که صورتم را بشویم و در طول روز، ابروهایم پرپشت و مرتب به نظر می‌رسند.

مطالب مشابه را ببینید!