مجله تاپ‌ناز‌

حقایق جالب و خواندنی در مورد مردان

حقایق جالب و خواندنی در مورد مردان

در این گزارش حقایق جالب و جالب را در مورد مردان می خوانید که شاید تا به حال نمی دانستید.

 

حقایق جالب در مورد آقایان

اینجا درمورد حقایق و باورهای متداول از مردها صحبت می کنیم. آنوقت خواهید فهمید که مردها تا چه اندازه در برابر برخی مسائل آسیب پذیر هستند و چرا تا این اندازه روی پیدا کردن راه حل متمرکزند.حقایق مردان

حقایق مردان

دانشمندان کشف کرده اند که در واقع مغز مردان و زنان تا حدودی متفاوت از یکدیگر عمل می کنند. هنگام تمرکز بر یک کار، مردان در هر لحظه فقط از یک طرف مغزشان استفاده می کنند، و تمام توجه و تمرکز خود را به کاری که در دست دارند معطوف می کنند. از طرف دیگر، زنان از هر دو طرف مغزشان در آن واحد استفاده می کنند، که این امر باعث مهارت آنها در انجام چند کار به طور همزمان می شود. در این نوشتار با ما همراه باشید تا 29 حقیقت جالب درباره مردان را برای شما بیان کنیم.

حقایق جالب و خواندنی در مورد مردان

حقایق جالب در مورد مردان

1. در سرتاسر جهان احتمال مردن پسربچه ها در طفولیت 25% از احتمال مردن دختربچه ها بیشتر است.
2. امروزه میانگین قد مردان در امریکا بیش از 175 سانتیمتر و میانگین وزن آنها تقریبا 86 کیلوگرم است. در 1960، میانگین قد مردان حدود 172 سانتیمتر و میانگین وزنشان بالای 75 کیلوگرم بود.
3. به طور جهانی امید به زندگی مردان 64.52 سال است در حالی که امید به زندگی زنان 68.76 سال است.
4. رایج ترین علت مرگ و میر مردان(و همینطور زنان) در ایالات متحده بیماری قلبی است، و میانگین سن نخستین حمله ی قلبی برای مردان 66 سالگی است.
5. در سراسر جهان، در ازای هر 100 نوزاد دختر تقریبا 107 نوزاد پسر به دنیا می آید. دانشمندان معتقدند که نرخ زاد و ولد بالاتر برای پسرها ممکن است به نرخ بالاتر مرگ و میر پسران در طفولیت و کودکی مربوط باشد.
6. در ایالات متحده مردان در تمام 15 علت اصلی مرگ، نرخ مرگ و میر بالاتری دارند(به استثنای بیماری آلزایمر) و بیش از پنج سال زودتر از زنان می میرند.
7. اندازه ی کل مغز مردان بالغ حدودا 10% از مغز زنان بزرگتر است. چون مردان عموما قامت بزرگتر و ماهیچه های بیشتری نسبت به زنان دارند، مغزشان برای کنترل بدن به نورون های عصبی بیشتری نیاز دارد.
8. موما پسرها بین 12 و 14 سالگی بلوغ را تجربه می کنند، زمانی که در آن صدا تغییر می کند، جهش رشد اتفاق می افتد، و مشخصه های جنسی ثانویه شروع به پیدایش می کنند. بلوغ برایپسرها عموما دیرتر از دختران همسن و سال شان رخ می دهد.
9. با این که صدای پسرها و دخترها هر دو در هنگام بلوغ تغییر خواهد کرد، تغییر صدای پسران قابل توجه است، به طوری که گاهی تا یک اکتاو افت می کند. نرها در گونه های دیگر برای جذب جنس مخالف و ترساندن نرهای دیگر صدای شان بم تر می شود، و دانشمندان معتقدند که تغییر صدای انسان های مذکر نیز به همان دلایل تکامل پیدا کرده است.
10. در بیشتر فرهنگ های جهان، پسرها در طول تاریخ مناسک گذاری را تجربه کرده اند که نشانگر انتقال آنها به زندگی بزرگسالی بوده است. مثال های مناسک گذار مرسوم شامل برمیتسوا(جشن تکلیف) در یهودیت، و مناسک ختنه در بسیاری از فرهنگ های افریقایی می شود.
11. “سیب آدم” یا برجستگی حنجره در گردن، یک ویژگی است که اساسا مختص به مردان بزرگسال و در نتیجه ی رشد حنجره در هنگام بلوغ است. این اصطلاح از ماجرای انجیل مبنی بر آن که آدم میوه ی ممنوعه را در باغ عدن خورده است ریشه می گیرد.
12. حدود 56% از نوزادان پسر متولد شده در امریکا هنگام تولد ختنه می شوند، که نسبت به سال 1950 با یک کاهش 20% روبه رو بوده است. تقریبا یک سوم مردان جهان ختنه شده اند.
13 برای مدت تقریبا شش هفته پس از بارداری، تمام جنین های انسانی به طور پیشفرض به شکل یک فرزند دختر رشد می کنند، که اطلاعات ژنتیکی را در آغاز از دی ان ای مادر می گیرند. بعد از هفته ی ششم رشد، اگر جنین پسر باشد، ژن SRY موجود بر کروموزوم Y شروع به تولید آندروژن، تستسترون اولیه، خواهد کرد که به رشد خصلت های مردانه کمک می کند و مانع رشد بیشتر خصلت های زنانه می شود.
14 نماد زیست شناختی جنس مذکر، یک دایره که پیکانی از آن بیرون زده است، نماد سیاره ی مریخ نیز هست. دو مولفه ی این نماد طوری طراحی شده اند که نشانگر سپر و نیزه ی مارس، خدای جنگ رومیان، باشند.
15. پسران سه برابر بیشتر از دختران احتمال دارد مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم بشوند. در حالی که کارشناسان هنوز پاسخ قطعی برای این اختلاف جنسیتی آشکار ندارند، بعضی ها معتقدند که دختران مبتلا به اوتیسم خفیف ممکن است بهتر بتوانند علائم بیماری خود را پنهان کنند و در نتیجه بیماری آنها تشخیص داده نخواهد شد.
16. پسرهای نوجوان چهار برابر بیشتر از دختران احتمال دارد ترک تحصیل کنند و بیش از 75% کودکانی را تشکیل دهند که در امریکا تحت آموزش های خاص قرار می گیرند.
17. پسرها تقریبا سه برابر بیشتر از دخترها احتمال دارد دچار اختلال کم توجهی (ADD) یا اختلال کم توجهی و بیش فعالی (ADHD)بشوند.
18. طبق برآورد 2008، در امریکا حدود 140.000 پدر خانه دار وجود دارد که اساسا وقتی همسران شان خارج از خانه مشغول کار کردن هستند از فرزندان مراقبت می کنند.
19 با اینکه درحال حاضر مردان 50% از نیروی کار ایالات متحده را تشکیل می دهند، اما 94% درصد از مرگ و میرهای اتفاق افتاده در هنگام کار مربوط به آنها است.
20.قبل از دهه ی 1900، تقریبا در هر کشوری از جهان وجود پرستاران مرد از پرستاران زن رایج تر بود. در عصر حاضر، در ایالات متحده مردان فقط 5.4% از پرستاران دارای پروانه ی رسمی و فقط 13% از دانشجویان جدید پرستاری در این حوزه ی تحت سلطه ی زنان را تشکیل می دهند.
21.سطوح بالاتر تستسترون در پسرها و مردان عموما باعث سطوح بالاتری از پرخاشگری، رقابت، خود رایی، و اتکا به نفس در آنها نسبت به زنان می شود. به علاوه، آمیگدال(بخشی از مغز که درگیر شکل دهی عوطف و احساسات است) عموما در مردان بزرگتر است، که به احساسات پرخاشگرانه و غیرقابل کنترل تر منجر می شود.
22. بر اساس گزارش وزارت دادگستری ایالات متحده، مردان چهار برابر بیشتر از زنان احتمال دارد به قتل برسند و 10 برابر بیشتر احتمال دارد که مرتکب قتل شوند. احتمال بیشتری وجود دارد که هم مجرمان زن و هم مجرمان مرد قربانیان مرد را هدف خود قرار دهند.
23. تقریبا در همه ی کشورهای جهان، احتمال خودکشی مردان نسبت به زنان بیش از دو برابر است. در بعضی از کشورها(مثل روسیه و برزیل)، نرخ خودکشی در بین مردان تا شش برابر از نرخ خودکشی در زنان بیشتر است.
24. به طور میانگین بالغین مذکر نسبت به میانگین زنان بالغ 50% توده ی عضلانی بیشتر و 50% چربی کمتری دارند.
25.از بیش از 151 میلیون مردی که درحال حاضر در امریکا زندگی می کنند، تقریبا 64.3 میلیون نفر از آنها پدر هستند.
26.دانشمندان کشف کرده اند که در واقع مغز مردان و زنان تا حدودی متفاوت از یکدیگر عمل می کنند. هنگام تمرکز بر یک کار، مردان در هر لحظه فقط از یک طرف مغزشان استفاده می کنند، و تمام توجه و تمرکز خود را به کاری که در دست دارند معطوف می کنند. از طرف دیگر، زنان از هر دو طرف مغزشان در آن واحد استفاده می کنند، که این امر باعث مهارت آنها در انجام چند کار به طور همزمان می شود.
27.نخستین جشن روز پدر در ایالات متحده در 19 ژوئن 1910 در اسپوکن واشنگتن برگزار شد و ایده ی آن توسط سوندرا دود مطرح شده بود. دود، پس از گوش دادن به یک سخنرانی درباره روز مادر در 1909، آرزو کرد که ای کاش می توانست یک روز هم برای گرامیداشت پدرش داشته باشد. روز پدر در سال 1972 به یک جشن ملی تبدیل شد و سومین یکشنبه ی ماه ژوئن مطابق قانون به عنوان روز گرامیداشت پدرها نامگذاری شد.

حقایق مردان ، حقایقی جالب و خواندنی درباره مردان

مطالب مشابه را ببینید!