مجله تاپ‌ناز‌

خطرات استفاده از اسپری برنزه کننده!

خطرات استفاده از اسپری برنزه کننده!

اگر اسپری برنزه کننده به دست ها و پاها زدید و در مقابل آفتاب قرار گرفتید و در قفسه سینه احساس فشار زیاد کردید تعجب نکنید زیرا اسپری برنزه کننده به ریه ها آسیب میزند.

 

سوختن ریه ها با “اسپری برنزه کننده”

خانمی پس از استفاده از کرم و اسپری برنزکننده پوست دچار تنگی نفس شدید و به بیمارستان منتقل شد.گفته می‌شود، اسپری مورد استفاده این خانم سه سال قبل به علت وجود نواقصی از سوی شرکت تولیدکننده برچیده شد و وزارت بهداشت آن را ممنوع اعلام کرد.

“لوسی فولر” 25 ساله، ساکن ناتینگهام انگلیس، ضمن اظهار بی‌اطلاعی در خصوص جمع شدن کرم و اسپری‌های شرکت “سنت تروپز” (St Tropez) می‌گوید که یک ماه قبل در مغازه‌ای این محصولات را خریداری کرده است.

خانم فولر در مورد این اتفاق می‌گوید: «اسپری را به پاها و دست‌هایم مالیدم و آماده آفتاب گرفتن شدم. بعد از دقایقی فشار زیادی در قفسه سینه‌ام احساس کردم. به سرعت وارد خانه شدم تا در سایه استراحت کنم. اما نمی‌توانستم نفس بکشم و حس می‌کردم قفسه سینه‌ام در حال سوختن است. از این رو، فوراً با اورژانس تماس گرفتم».

وی پس از دقایقی به بیمارستان دانشگاه ناتینگهام منتقل شد و به وسیله دستگاه تنفس مصنوعی تحت درمان قرار گرفت. خانم فولر به دکترها گفت که اسپری برنزکننده باعث بروز تنگی نفس در او شده است. بعد از این‌که دکترها با شرکت سازنده اسپر تماس گرفتند، متوجه شدند استفاده از این محصول شرکت “سنت تروپز” از سه سال قبل ممنوع اعلام شده است.ظاهراً سه سال پیش افرادی به علت استفاده از محصولات برنزه کننده این شرکت دچار این حادثه مرگبار شده بودند.

دکترها بعد از عکسبرداری از قفسه سینه این خانم اظهار داشتند که وی بسیار خوش‌شانس بوده است، چرا که این اتفاق می‌توانست به قیمت جانش تمام شود. او اکنون از مصرف دئودرانت‌ها و اسپری‌های بدن به شدت هراس دارد.

قبل از خرید این گونه لوازم بهداشتی آرایشی از معتبر بودن برند و داشتن تاریخ تولید و انقضای آن مطمئن شوید.

مطالب مشابه را ببینید!