مجله تاپ‌ناز‌

خوراکی های ضروری برای پوست چرب

خوراکی های ضروری برای پوست چرب

اگر پوست چرب دارید این خوراکی ها را بخورید

امکان دارد چربی زیاد پوست ناشی از بی نظمی های هورمونی باشد. با وجود این که تغذیه نمی تواند شما را به طور کامل از پوست همیشه براق و چرب نجات دهد اما با این حال کمک زیادی در تنظیم چربی آن می کند.

پوست‌های چرب نیاز به مراقبت‌های خاص از قبیل لایه برداری، استفاده از لوسیون ها، ماسک ها و کرم‌های مناسب پوست خود دارند. علاوه بر این ها تغذیه ی مناسب نیز جزویی از مراقبت‌های پوست‌های چرب است. امکان دارد چربی زیاد پوست ناشی از بی نظمی های هورمونی باشد. با وجود این که تغذیه نمی تواند شما را به طور کامل از پوست همیشه براق و چرب نجات دهد اما با این حال کمک زیادی در تنظیم چربی آن می کند.

سبزیجات سبز
سبزیجات برگ سبز برای افرادی که پوست چربی دارند فوق العاده است. اسفناج و دیگر سبزیجات سبز ویتامین C تولید می کنند که مانع از فعالیت اکسیدان ها می شود. تا جایی که می توانید هر روز از این سبزیجات در سالادها و غذاهایتان استفاده کنید.

آجیل ها
اگر از جای آکنه در پوستتان شکایت دارید ویتامین E می تواند روند بهبود جای زخم را شتاب دهد. این ویتامین باعث تقویت غشاهای سلولی می شود. اگر هنوز جای آکنه ها تازه است و در روند درمان قرار دارید بهتر است مصرف ویتامین E را افزایش دهید. آجیل ها منبع خوب ویتامین E هستند که شما را به هدف تان نزدیک‌تر می سازند.

ماهی آزاد
شاید کمی متناقض به نظر بیاید. از طرفی صحبت از پوست‌های چرب است و از طرف دیگر مصرف مواد غذایی چرب توصیه می شود؛ اما با این حال ماهی آزاد که جزو ماهی های چرب است برای پوست های چرب بسیار مفید است. این ماهی سرشار از امگا3 است که برخی از مولکول ها را تحت کنترل خود در می آورد. همین مولکول‌ها مسئول افزایش ترشح سبوم هستند که دشمن پوست‌های چرب است. خوشبختانه اکثر افراد ماهی آزاد را می پسندند. در نتیجه می توان از خواص آن برای بهبود وضعیت پوست استفاده کرد.

نعنا
نعنا یک ماده ی غذایی ایده آل برای کاهش تستوسترون است. این هورمون‌های آندروژنی مسئول ترشح بیش از اندازه ی سبوم در پوست‌های چرب است. مصرف نعنا می تواند باعث کاهش حالت برق زدن پوست شده و ترشح سبوم را کاهش دهد. می توانید دست به کار شوید و خودتان داخل یک گلدان نعنا بکارید تا به راحتی و به طور مرتب از این سبزی معطر بهره مند شوید.

مطالب مشابه را ببینید!