مجله تاپ‌ناز‌

اسامی بازیگران سریال باغ سرهنگ + داستان و بیوگرافی بازیگران و زمان پخش سریال

سریال باغ سرهنگ

سریال باغ سرهنگ یکی از مجموعه های پربیننده در سال 92 بود که از شبکه 5 پخش شد و هم اکنون از شبکه آی فیلم پخش می شود. در این قسمت عکس و بیوگرافی بازیگران، داستان سریال و اطلاعات زمان پخش را آماده کرده ایم.

سریال باغ سرهنگ

سریال باغ سرهنگ یکی از مجمو.عه های تلویزیونی موفقی بود که در بهمن سال 1392 از شبکه تهران پخش شد و پس از آن هم چندین بار از شبکه آی فیلم پخش شد. کارگردان این سریال فلورا سام است و در ژانر طنز اجتماعی ساخته شده است.

سریال باغ سرهنگ

داستان سریال

هادی جوانی با استعداد است که برای انتشار نخستین آلبوم موسیقی خود بسیار تلاش می کند. او منتظر گرفتن مجوز شعرهای آلبوم جدید است تا از پدرش کمک مالی بگیرد.

او پس از مدتی با دختری به نام سمیرا وارد رابطه عاشقانه می شود و علیرغم مخالفت خانواده با این دختر ازدواج می کند ولی این موضوع از خانواده اش پنهان می ماند تا پدرش از کمک مالی به او منصرف نشود.

هادی سال ها پیش نامزد دختر عمویش به نام شادی بود ولی شادی برای تحصیل از ایران خارج شد و نامزدی را به هم زد، ولی مادر شادی و پدر هادی به دلیل وصیت پدر شادی، اصرار به ازدواج شادی و هادی دارند.

چند روز پس از ازدواج پنهانی هادی با سمیرا، شادی به ایران بر می گردد و ماجرای ازدواج او و هادی باز هم توسط خانواده ها مطرح می شود. شادی به صورت خصوص به هادی می گوید که اصلا قصد ازدواچ با او را ندارد و علاقه ای به این وصلت ندارد و آنها بنا را بر این می گذراند که به خانواده هایشان این موضوع را بگویند. هادی نگران از این است که پدرش کمک مالی نکند، پس از این که شادی به همه می گوید نمی خواهد با هادی ازدواج کند، هادی وانمود می کند که دلش شکسته شده است. شادی برای ادب کردن هادی او را وادار به گفتن واقعیت می کند، با مادرش دست به یکی می کنند که وانمود کند نظرش عورض شده است و می خواهد با هادی ازدواج کند.

در این بین هادی و سمیرا هم به صورت پنهانی زندگی مشترک خود را در ملک یکی از اقوام دور پدرش به نام باغ سرهنگ شروع می کنند. هادی این باغ با روح مردی به نام ارسلان روبرو می شود که نامزد رحمت الملوک صاحب باغ بوده است که در روز عروسی تصادف می کند و از دنیا می رود. ارسلان از هادی می خواهد که به او کمک کند مکان فعلی رحمت را پیدا کند تا او یک بار دیگر رحمت را ببیند.

سریال باغ سرهنگ

تعداد قسمت ها و ساعت پخش

سریال باغ سرهنگ به کارگردانی و نویسندگی فلورا سام و به تهیه کنندگی مجید اوجی ساخته شده است. این سریال از 16 آبان هر روز ساعت 17 و تکرار آن روز بعد ساعت 1 بامداد و 9 صبح از شبکه آی فیلم پخش می شود.

سریال باغ سرهنگ

بازیگران سریال

بازیگرنقشتوضیح
محمد مطیعهاشم خوش‌مرامپدر هادی و هدی، قناد. هاشم آقا دارای طبع شعر است و به شجره‌نامه خانوادگی خانوده خوش‌مرام بسیار افتخار می‌کند.
افسر اسدیشیرینمادر هادی و هدی، همسر هاشم آقا. شیرین خانم بسیار وابسته به فرزندانش است و آنها را در راه علایقشان پشتیبانی می‌کند.
نیما فلاحهادی خوش‌مرامپسر هاشم آقا و شیرین خانم که ده سال پیش نامزد دختر عمویش شادی بوده ولی اکنون به سمیرا علاقه‌مند شده و پنهانی با او ازدواج کرده‌است. هادی به دنبال انتشار اولین آلبوم خود به نام صدای خسته است. او با ماشین برادرزنش برای گذران زندگی مسافرکشی می‌کند.
آناهیتا همتیسمیراهمسر هادی که سرکار می‌رود. خانوده سمیرا اهل شمال ایران هستند. سمیرا با خانواده برادرش در تهران زندگی می‌کند و بعداً زندگی مشترک خود را با هادی در باغ سرهنگ آغاز می‌کند.
سحر ولدبیگیهدی خوش‌مرامدختر هاشم آقا و شیرین خانم که ده سال است در حال خواندن برای کنکور است و هنوز قبول نشده. دائم با برادرش در حال کل کل است ولی همیشه در کارهای پنهانیش او را همدستی و همراهی می‌کند.
مریم سعادتروح‌انگیززن‌عموی هادی که همسرش را سال‌ها پیش از دست داده و برای گذران زندگی راننده کامیون شد. او اکنون دارای شرکت حمل و نقل است.
نسترن سالارشادیدخترعموی هادی که ده سال پیش نامزد او بوده ولی برای تحصیل به بوتسوانا رفت و نامزدی را به هم زد. او پس از ده سال به ایران برگشته.
محمدرضا عباس‌نژادفرشیددوست هادی که او را در تلاش‌هایش برای پنهان نگه داشتن ازدواجش با سمیرا، پیدا کردن رحمت خانم، و انتشار آلبومش یاری می‌کند.
فرهاد بشارتیسهراببرادر سمیرا و پدر دو پسر. همیشه از دست هادی و نقشه‌های پنهانیش حرص می‌خورد و مرتب او را تهدید می‌کند که اگر خواهرش را اذیت کند حقش را کف دستش می‌گذارد.
فاطمه هاشمیاعظمهمسر سهراب. زنی دلسوز که وقتی سمیرا با هادی دچار مشکل می‌شود او را راهنمایی می‌کند.
فرهاد آییشآقا قدرتسرایدار باغ سرهنگ که فکر می‌کند هادی معتاد است و مرتب به او می‌گوید که “انگل اجتماع” است و قدرت او را “درست خواهد کرد”.
شمسی فضل‌اللهیرحمت الملوک توپ‌چیاز اقوام دور خانواده خوش‌مرام و صاحب کنونی باغ سرهنگ که در روز عروسیش نامزدش ارسلان زیر درشکه رفته و از دنیا می‌رود.
مجید صالحیروح ارسلان پنبه‌زنارسلان از بچگی به رحمت‌الملوک علاقه داشته ولی درست در روز عروسیش زیر درشکه رفته و از دنیا می‌رود. پس آز آن برای هفتاد سال هر سال روح او چند روز پیش از سالمرگش به باغ سرهنگ می‌آید تا اینکه یکبار دیگر رحمت‌الملوک را ببیند. هادی تنها کسی است که قادر به دیدن روح ارسلان است.
نعیمه نظام دوستصفوراپرستار رحمت خانم
فلورا سامجوانی رحمت الملوک
مجید شهریاریآقای نشاطمباشر رحمت الملوک که مترصد راضی کردن او برای بخشیدن باغ سرهنگ به خودش است و تمام سعی خود را می‌کند که ارتباط رحمت‌الملوک را با کلیه اقوامش قطع کند.
فلامک جنیدیکارمند اداره شعرزنی بدخلق و بی‌حوصله.
نعیم شیخ محبوبیپسر سهراب و اعظم

بیوگرافی بازیگران

در ادامه خلاصه بیوگرافی بازیگران سریال را آماده کرده ایم.

سریال باغ سرهنگ

بیوگرافی محمد مطیع

محمد مطیع (زاده ۲۰ دی ۱۳۲۲ در مشهد، ایران –درگذشتهٔ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ در گوتنبرگ، سوئد) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی بود.

محمد مطیع لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود. وی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۶ و بازی در سینما را از سال ۱۳۵۱ با فیلم «رضا هفت خط» به کارگردانی «حسین ترابی» شروع کرد.

این بازیگر در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته‌است که از جمله آنها می‌توان به نمایش‌های «صیادان»، «پیش پرده»، «بازرس» و «سیرک باشکوه جهانی»، مجموعه‌های «هزاردستان»، «سلطان و شبان»، «امیرکبیر» و «کوچک جنگلی» و فیلم‌های «کلاغ»، «دایره مینا»، «بازداشتگاه»، «آوار»، «گردباد» و «روزهای انتظار» اشاره کرد.

مطیع که از وضعیت سیاسی حاکم بر کشور ناراضی بود در سال ۱۳۶۵ بعد از بازی در فیلم «وکیل اول» به سوئد مهاجرت کرد. ابتدا در استکهلم و سپس در گوتِنبُرگ (یوتبری) اقامت گزید. اما پس از سالها اقامت در سوئد در سال ۱۳۸۷ به ایران بازگشت و مجدداً به ایفای نقش در تلویزیون و سینما پرداخت به گونه‌ای که در سالهای پایانی عمر خود بین این دو کشور در حال رفت و آمد بود.

 

سریال باغ سرهنگ

بیوگرافی افسر اسدی

افسر اسدی (زاده ۱۳۳۶ خورشیدی در میانه)، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون و چهره پرداز اهل ایران است.

او دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. اصغر همت (بازیگر سینما و تلویزیون) همسر وی است.

 

سریال باغ سرهنگ

بیوگرافی نیما فلاح

نیما فلاح (زاده ۴ بهمن ۱۳۵۰)تهران، بازیگر ایرانی تلویزیون و سینما است. وی همسر سحر ولدبیگی (بازیگر) و دارای مدرک کارشناسی گرافیک مطبوعاتی است.

او بازی در تلویزیون را با نقش دستیار درک (هنرا) در مجموعه طنز ساعت خوش به کارگردانی مهران مدیری آغاز کرد و پس از چند سال وقفه دوباره با مهران مدیری در برنامه جنگ ۷۷ فعالیت بازیگری‌اش را ادامه داد و سپس در سریال مختارنامه به فعالیت پرداخت.

 

سریال باغ سرهنگ

بیوگرافی آناهیتا همتی

آناهیتا همتی (متولد ۱ مرداد ۱۳۵۲ در تهران) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. او به علت مأموریت پدرش در شهرهای خرم‌آباد و لنگرود هم سکونت داشته‌است. همتی در پاییز سال ۱۳۷۲ با نمایش «تنبور نواز» به نویسندگی محمد رحمانیان فعالیت خود در تئاتر را آغاز کرد. اولین فیلم سینمایی او افسانه پوپک طلائی ساخته خسرو شجاعی بوده‌است که در سال ۱۳۷۶ ساخته شده ولی به نمایش گذاشته نشد.

 

سریال باغ سرهنگ

بیوگرافی سحر ولدبیگی

سحر ولدبیگی (زاده ۱ تیر ۱۳۵۶، تهران) هنرپیشه سینما و تلویزیون ایران است.

وی دختر مسعود ولدبیگی و همسر نیما فلاح است.

وی دارای مدرک دیپلم اداری بازرگانی از هنرستان شهید مدرس است. سحر ولدبیگی یک دوره بازیگری را در کارگاه آزاد بازیگری گذراند و پس از بازی در چند مجموعه تلویزیونی، با سریال «دختران» به شهرت رسید.

 

سریال باغ سرهنگ

بیوگرافی مریم سعادت

مریم سعادت متولد سال 1337 در تهران است، اوفارغ التحصیل تئاتر عروسکی است.

مریم سعادت به بازیگری، عروسک گردانی، گویندگی عروسک و مجری گری تسلط دارد. شاید دهه شصتی ها او را به دلیل بازی در مجموعه کودکی تا به تا به در کنار زی ی گولو به خاطر داشته باشند.

سریال هست و نیستسریال مانکنسریال از سرنوشت

مطالب مشابه را ببینید!