مجله تاپ‌ناز‌

دانلود اذان موذن زاده اردبیلی (اذان قدیمی و ماندگار)

در این مطلب اذان موذن زاده اردبیلی برای دانلود آماده کرده ایم. گوش دادن به این اذان در روزهای ماه رمضان بسیار لذت بخش و خاطره انگیز است. خیلی با شنیدن صدای این اذان، به یاد دوران قدیم و خاطرات گذشته می افتند و واقعا صدای مرحوم موذن زاده شنیدنی است.

دانلود اذان با صدای استاد موذن زاده اردبیلی

دانلود اذان موذن زاده اردبیلی (اذان قدیمی و ماندگار)

دانلود Download

بیوگرافی رحیم موذن زاده اردبیلی

او زاده سال 1304 در اربیل است و در تاریخ 5 خرداد سال 1384 درگذشت. اذان او بسیار معروف است و هنوز هم از صدا و سیما پخش می شود.

او اذان گوی مشهور ایرانی و تاریخی جهان اسلام در آواز بیات ترک و در گوشه روح الارواح (در ۵۰ سال گذشته) است. این اذان در در سال ۱۳۳۴ در استودیو یک رادیو ضبط شد. در سال ۱۳۸۷ اذان رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی اثر ملی معنوی شناخته شد. اذان‌هایی که توسط او خوانده شده‌است، هنوز به عنوان زیباترین اذان‌های موجود در رسانه‌های صوتی و تصویری ایران پخش می‌گردد.

پخش آنلاین اذان استاد موذن زاده

دانلود اذان با صدای دیگر اساتید

همچنین در این مطلب اذان هایی با صدای دیگر استادان را قرار داده ایم. امیدواریم از شنیدن این صوت اذان ها لذت ببرید.

دانلود اذان با صدای سلیم موذن زاده (1)

دانلود Download

دانلود اذان با صدای سلیم موذن زاده (2)

دانلود Download

دانلود اذان با صدای قاسم رضیعی

دانلود Download

دانلود اذان با صدای حسین رضاییان

دانلود Download

دانلود اذان با صدای حسین صاحبدل

دانلود Download

دانلود کنید :   دانلود دعای ربنا استاد شجریان

زندگینامه سلیم موذن زاده اردبیلی مداح معروف

سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی یکی از مداحان ایرانی به زبان‌های ترکی، فارسي و عربي بود که در سال ۱۳۱۵ خورشیدی در شهر اردبیل زاده شد. وی که بیش‌تر نوحه‌هایی را به زبان ترکی آذربایجانی سروده، به زبان‌های فارسی و عربی نیز تسلط داشت. پدرش شیخ عبدالکریم مؤذن‌زادهٔ اردبیلی نخستین مؤذن رادیوی ایران است و برادرش مرحوم رحیم مؤذن‌زادهٔ اردبیلی نیز از مؤذنان اسلامی است. سلیم موذن زاده اردبیلی، از جمله با سابقه ترین مداحان ایرانی بود.

به طور متوسط روزانه پنج ساعت از عمر خود را صرف مداحی کرده و بیش از دو هزار عنوان نوار کاست مربوط به برنامه‌های او از زمان پیدایش ضبط صوت تاکنون به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی موجود است. از زمان‌های گذشته، افراد زیادی از اردبیل تاکنون به حرفه موذنی و مداحی پرداختند.

اما بطور مسلم صدای گیرا در خانوادهٔ موذن زاده اردبیلی موروثی بوده و همه فرزندان و نوادگان مرحوم شیخ فرج، این موهبت الهی را از او به یادگار دارند. شیخ فرج، پدربزرگ سلیم موذن زاده اردبیلی، قدیمی ترین موذن کشور است که اطلاعات مختصری از وی موجود است. به گفتهٔ سالخوردگان، صدای اذان وی را ساکنان روستاهای واقع درحاشیه سه فرسنگی شهر اردبیل سحرگاهان از بام مسجد زینال در مرکز شهر می شنیده‌اند. شیخ عبدالکریم، فرزند شیخ فرج هم نخستین موذن در ایران است که نوای اذان دلنشین او شهرت جهانی دارد.

او در سال ۱۲۷۳ خورشیدی در محلهٔ «تازه شهر» اردبیل متولد شد و تا سال ۱۳۲۱ خورشیدی نوای توحیدی اش از منارهٔ مسجد میرزا علی اکبر این شهر به گوش می‌رسید. نعیم، سلیم، رحیم، محمود و داود پنج فرزند او نیز از مداحان اهل بیت و موذن‌های مشهور جهان اسلام هستند که تا به امروز از میان آنان فقط سلیم در قید حیات بود که این ذاکر اهل بیت هم صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

شادروان رحیم موذن زاده اردبیلی نیز که اذان بی مانند او در دستگاه بیات ترک در فهرست آثار معنوی ایران به ثبت رسید، چند سال قبل براثر بیماری دعوت حق را لبیک گفت. استاد سلیم، دربارهٔ پدرش می‌گفت: او در سال ۱۳۲۱ خورشیدی به قصد زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا عازم مشهد مقدس می‌شود و در بین راه شبی را در منزل یکی از دوستان خویش درتهران سپری می‌کند.

از آنجایی که شیخ عبدالکریم عشق موذنی داشته سحرگاه به پشت بام منزل واقع درخیابان عین الدوله رفته و ندای توحیدی اذان را سر می‌دهد. سلیم، صدای خوب در مداحی را از رشته‌های هنری ظریف توصیف می‌کرد که ملاحت، زیر و بم آهنگ، ادای کلام و تحریرهای مناسب لازمه این هنر است. وی که خود علاوه بر حفظ روش‌های قدیمی، سبک‌های جدیدی با اصالت فرهنگی را در نوحه خوانی و مداحی ابداع نموده، گفته است: صدای من در برابر صدای پدرم مانند قطره‌ای است در مقابل دریا. موذن زاده در حضور آیت‌الله طباطبایی، مفسر تفسیر المیزان نیز مداحی داشته‌ است.

مطالب مشابه را ببینید!