مجله تاپ‌ناز‌

درمان ورم طحال با داروی گیاهی

درمان ورم طحال با داروی گیاهی

طحال غده‌اى است به وزن تقریبى ٢٠٠ گرم كه در طرف چپ بدن در زیر حجاب حاجز قرار دارد. عمل آن ذخیره كردن گلبولهاى قرمز مى باشد. در برابر هجوم میكروبهاى بعضى امراض مثل مالا ریا و تیفوئید نیز به دفاع از بدن مى پردازد. گاه در اثر بیمارى، ورم مى كند و حجمش زیاد مى شود. علت بیماریهاى طحال در فساد خون است و ریشه و اصل فساد خون هم از تغذیه ی بد مى باشد.

كسانى كه مبتلا به بیماریهاى طحال هستند، باید براى معالجهء خود، رژیم صغیر و كبیر انگور را بگیرند. بیماران زیادى تحت معالجه با انگور قرار گرفته اند در ظرف چند هفته آنها شفاى كامل یافته اند.

مصرف خرفه را به اشخاصى كه مبتلا به انسداد طحال شده اند تجویز مى كنند.

شربت غلیظى كه از نوك مارچوبه تهیه مى شود به مقدار سه قاشق سوپخورى در روزى براى بیمارى انسداد مجارى طحال مصرف مى شود. براى تهیه این شربت، سرهاى مارچوبه را در هاون كوبیده و شیره ی آن را كشیده و چند ساعت بعد كه ته نشین شد، آن را صاف كنید، سپس آن را در ظرفى بریزید و آن ظرف را در

قابلمه آب بگذارید و در مقابل صد گرم این شربت، صد و هشتاد گرم شكر به آن اضافه كنید و به هم بزنید تا این شربت به قوام آید، سپس آن را در بطرى در جاى خشك حفظ كنید.

براى معالجه انسداد مجارى طحال، ریشه‌هاى دو ساله ی جعفرى را كه در حرارت كوره بسرعت خشك شود، مقدار ٤٠ گرم در یك لیتر آب بجوشانید.

كاهو آثار خوبى در معالجهء انسداد مجارى طحال دارد.

دمكرده ی برگ كاسنى وحشى به مقدار ٢٥ گرم در یك لیتر آب، در درمان انسداد مجارى طحال مصرف مى شود.

براى معالجه ی ورم طحال زردك (هویج) را پخته و در سركه بریزید و آن را بخورید.

براى درمان انسداد مجارى طحال، سى گرم دم گیلاس را در یك لیتر آب به مدت ده دقیقه بجوشانید و این جوشانده را مصرف كنید.

مطالب مشابه را ببینید!