مجله تاپ‌ناز‌

دلایل درد شکم زنان و دختران چیست؟

دلایل درد شکم زنان و دختران چیست؟

 

قبل از قاعدگی در قسمت تحتانی شکم کمی درد احساس می شود که طبیعی است. اگر درد شکم شدت پیدا کند موجب نگرانی خانم ها می شود و باید بع طور جدی بررسی شود زیرا درد شدید در ناحیه شکم نشانه خیلی از بیماری های جدی است. این درد گاهی ممکن است به قدری شدید شود که زندگی را مختل کند.

 

دلیل درد شکم خانم ها

تشخیص و درمان به ‌موقع بسیار ضروری است وگرنه می‌تواند تاثیر بسیار بد و مهلکی داشته باشد. برای پیشگیری اولین گام اصلاح وضعیت غذایی است.

 

اما شکم ‌درد نشانه چه بیماری‌هایی می‌تواند باشد؟

سرطان:

رشد غده سرطانی در قسمت تحتانی شکم، درد شدیدی در این قسمت ایجاد می‌کند.

 

سنگ کلیه:

هنگامی‌که یک زن دچار سنگ کلیه می‌شود، سنگ به سمت مجرای ادرار حرکت می‌کند و این امر باعث ایجاد درد در قسمت تحتانی شکم می شود.

 

عفونت ادراری:

عفونت دستگاه ادراری به علت وجودباکتری ایجاد می‌شود و از شایع‌ترین عوامل درد در ناحیه تحتانی شکم است.

 

آندومتریوز:

آندومتریوز یک بیماری است که در آن لایه بافت رحم در خارج از رحم رشد می‌کند. این‌ مشکل یکی از علل عمده درد در قسمت پایین شکم است.

 

سالپنژیت:

هنگامی‌که لوله‌های فالوپ در داخل واژن ملتهب می شود، درد شدیدی در قسمت تحتانی شکم به همراه دارد.سالپنژیت، عفونت مجاری رحمی است که می‌تواند منشأ نازایی باشد. این عفونت باکتریایی اغلب در پی رابطۀ جنسی ایجاد می‌شود. بنابراین سالپنژیت یک عفونت جنسی قابل انتقال است.

 

درد قبل از قاعدگی:

درد در ناحیه تحتانی شکم می‌تواند نشانه‌ای از پیش‌قاعدگی باشد. برخی زنان یک یا دو روز پیش از قاعدگی احساس درد خفیف یا شدید در ناحیه شکم می‌کنند.

 

فیبروم:

درد در ناحیه شکم، گاه به علت فیبروم ایجاد می‌شود. فیبروئیدها رشد تومور مانند در رحم است و این بیماری باعث افزایش درد در قسمت تحتانی شکم در دوران قاعدگی می‌شود.

 

کیست تخمدان:

کیست تخمدان نیز در قسمت تحتانی شکم درد ایجاد می‌کند.

 

آپاندیسیت:

التهاب آپاندیس از علل عمده درد در قسمت تحتانی شکم محسوب می شود.

شکم درد خانم ها

مطالب مشابه را ببینید!