مجله تاپ‌ناز‌

ده علامت اولیه که نشان دهنده بارداری است

ده علامت اولیه که نشان دهنده بارداری است

در این مطلب نشانه های اولیه بارداری را به شما معرفی می کنیم البته برای مطمئن شدن از حاملگی باید نزد پزشک مراجعه کنید. عقب افتادن عادت ماهانه، خستگی مداوم و درد در سینه ها نشانه های بارداری هستند که اکثر زنان می دانند. اما در این مطلب علائم عجیب بارداری را بررسی می کنیم.

نشانه های اولیه که نشان می دهد باردار هستید

 

در ادامه این مطلب از ده علامت عجیب در بارداری که ممکن است همه زنان از آن ها اطلاع نداشته باشند با شما صحبت خواهیم کرد. این علائم معمولا شایع نیستند اما وقوع آن ها ممکن است مایع نگرانی خانم ها شوند. پس اگر علائم زیر را داشتید نگران نشوید. به احتمال زیاد شما در حال مادر شدن هستید.

 

علائم عجیب بارداری

ترشحات مشکوک واژت

در حالی که بسیاری از زنان ترشحات واژن را در طول زندگی تجربه می کنند، وقوع این ترشحات در دوران بارداری نیز غیر معمول نیست. چیزی که ترشحات بارداری را عجیب می کند فرم غیر معمول آن است. بیشتر زنان باردار مخاط چسبنده زرد، سفید و یا رنگ پریده ای را در اوایل سه ماهه اول و در طول بارداری شاهد هستند.

 

افزایش هورمون ها و افزایش جریان خون در واژن باعث ایجاد این ترشحات می شود. واژن در دوران بارداری برای جلوگیری از گسترش عفونت به دهانه رحم و بافت نرم دیواره های واژن، میزان ترشحات خود را افزایش میدهد. اما اگر این ترشحات، بد بو و زرد مایل به سبز بود، بیش از حد آبکی و یا غلیظ بود و یا خارش در واژن وجود داشت باید موضوع را با پزشک در میان بگذارید. این علائم، نشانه های عفونت است.

 

افزایش دمای بدن

صبح روز بعد از تخمک گذاری، بعد از بیدار شدن از خواب، دمای بدنتان کمی افزایش پیدا میکند. اما این افزایش دمای بدن تا دوره بعدی تخمک گذاری در بدن باقی نمی ماند. اگر دمای پایه بدن بیش از دو هفته بالا باشد به طوری که احساس سرمایی نداشته باشید، نشان میدهد که شما باردارید.

 

احساس آسیب به سر، گرفتگی بدن و نیاز به ادرار کردن

تغییرات هورمونی و افزایش حجم خون در دوران بارداری می تواند به سردرد منجر شود.برخی از زنان نیز گرفتگی شبیه به دردهای قبل از پریود دارند. این درد در دو طرف قسمت تحتانی شکم بیشتر احساس می شود. بیشتر زنان در زمان بارداری احساس می کنند که نیاز به ادرار کردن بیش از قبل دارند. دلیل این مشکل این است که رحم در حال بزرگ شدن است و همین بزرگ شدن رحم به مثانه فشار وارد می کند.

 

احساس چرخیدن اتاق دور سر

احساس ضعف یا سرگیجه در سه ماهه اول بارداری اصلا غیر معمول نیست. بارداری باعث میشود که فشار خون به رگ های خونی بیشتر شده و رگ ها نیز گشاد شود. به همین دلیل سرگیجه ایجاد میشود. اما این میزان سرگیجه نباید از حد طبیعی خارج شود. سرگیجه شدید همراه با خونریزی واژینال و درد شدید شکم میتواند نشانه ای از حاملگی خارج رحمی، باید. حاملگی خارج رحمی حاملگی است که تخمک بارور شده خارج از رحم لانه گزینی کرده است.

 

احساس اجابت مزاج

احساس نفخ ناشی از گاز زیاد در شکم باعث می شود شما احساس کنید به اجابت مزاج نیاز دارید. دلیل این اتفاق این است که تغییرات هورمونی دوران بارداری می تواند به یبوست منجر شود. و یبوست نیز باعث می شود روده به طور کامل تخلیه نشده و فرد احساس کند مدام به دستشویی نیاز دارد.

 

علاوه بر این دستگاه گوارش شما در دوران بارداری کند می شود. اضافه کردن فیبر بیشتر به رژیم غذایی، نوشیدن مقدار زیادی مایعات و ورزش منظم می تواند در حل این مشکل به شما کمک کند. اگر مشکلات جدی است از پزشک درخواست کنید تا یک ملین بی خطر برایتان تجویز کند.

 

خونریزی و قاعدگی ناقص
حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از زنان باردار، خونریزی به شکل لکه بینی را در اوایل بارداری خود تجربه می کنند. خونریزی خفیف می تواند هنگامی رخ دهد که تخمک بارور شده به دیواره رحم وصل می شود. این خونریزی به نام خونریزی لانه گزینی نیز شناخته می شود. این خونریزی حدود دو هفته پس از لقاح ایجاد می شود.

 

خونریزی می تواند با التهاب دهانه رحم، حاملگی خارج رحمی و یا سقط جنین نیز ایجاد شود. خونریزی های شدید که با گرفتگی شکم و درد کمر همراه است باید توسط متخصص بررسی شود.

 

افزایش خطر ابتلا به بیماری

بارداری ایمنی بدن شما را کاهش میدهد. این به این معنی است که شما بیشتر در معرض ابتلا به سرفه، سرماخوردگی و آنفولانزا هستید. برای زنان باردار تجربه سرماخوردگی و آنفلوآنزا در اوایل حاملگی غیر معمول نیست. اما اگر در این دوران سرماخورده اید حتما به پزشک مرجعه کنید تا بهترین گزینه درمانی را به شما پیشنهاد کند. زنان باردار در برابر بیماری های شدید مثل آنفلوآنزا آسیب پذیرتر هستند. این شدت میتواند برای کودک شما خطرناک باشد.

 

سوزش قفسه سینه

هورمون ها در دوران بارداری همه چیز را تغییر می دهند. این تغییرات دریچه بین معده و مری را نیز درگیر می کند. آسیب این منطقه در دوران بارداری، می تواند باعث شود که اسید معده به داخل مری وارد شده و باعث سوزش سر دل شود. برای درمان این حالت بهتر است وعده های غذایی خود را کوچک کرده و از مصرف غذاهای سرخ شده، نوشابه های گازدار، مرکبات، آب میوه و غذاهای پرادویه اجتناب کنید.

 

حساس شدن

تغییر ناگهانی هورمون ها در بارداری دست از سر احساسات شما هم بر نمی دارند. این هومون ها موجب می شود که بیشتر حساس شوید و با کوچکترین مشکلی گریه کنید. در اوایل بارداری نوسانات خلقی نیز رایج است.

 

احساس طعم فلز در دهان

افزایش استروژن و پروژسترون در دوران بارداری می تواند به تغییرات در احساس طعم و مزه در بسیاری از زنان باردار منجر شود. برای رهایی از این طعم بهتر است از آدامس های بدون قند استفاده کنید. نوشیدن مایعات سرد با غذا نیز می تواند طعم فلز را کم کند.

مطالب مشابه را ببینید!