مجله تاپ‌ناز‌

دیدنی های شهر توریستی بانکوک پایتخت تایلند

بانکوک پایتخت تایلند با 8 میلون جمعیت یکی از پرجمعیت ترین شهرهای تایلند است.در سال 16 میلیون گردشگر به بانکوک سفر می کنند به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری زیاد بسیار مورد توجه توریست ها قرار می گیرد.

 

۱- Wat Arun

بانکوک

Wat Arun به معنای معبد سپیده دم است و مکانی برای بودائی‌ها به شمار می‌رود. معبد مذکور در غرب رودخانه Chao Phraya قرار دارد. Wat Arun یکی از زیباترین معابد بانکوک است که ساختار منحصربه‌فردی دارد. به دلیل طراحی زیبا و قرارگیری آن در کنار رودخانه، معبد Wat Arun می‌تواند برای بسیاری از گردشگران جالب باشد. علاوه‌براین بازدیدکنندگان می‌توانند به سقف این معبد بروند و از آنجا به تماشای منظره‌ای زیبا از رودخانه و شهر بپردازند. در حقیقت این معبد سوی رودخانه و در مقابل Wat Pho – که یکی از نماد‌های بانکوک است – قرار دارد و با این اوصاف می‌توانید از هر دو مکان بازدید کنند. عبور از رودخانه نیز تنها چند دقیقه از وقتتان را به خود اختصاص خواهد داد. این معبد در واقع نمادی برای بانکوک و تایلند به حساب می‌آید – مترجم

۲- کاخ بزرگ (Grand Palace) و Wat Phra Kaew

Grand-Palace-&-Wat-Phra-Kaew

کاخ بزرگ بانکوک در منطقه قدیمی این شهر قرار گرفته است و یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهر به شمار می‌رود. ساخت این بنا به سال ۱۷۸۲ مربوط می‌شود که به مدت ۱۵۰ سال، پادشاه تایلند در آن زندگی می‌کرد. درون این کاخ بزرگ، ساختمان‌های چشمگیر بسیار زیادی وجود دارد که همگی باعث می‌شود کاخ بزرگ بانکوک ساختار پیچیده‌ای داشته باشد. یکی از معروف‌ترین بناهای موجود در این کاخ، Wat Phra Kaew است که معنای معبد زمرد بودا را دارد. البته باید توجه داشت که برای بازدید از این کاخ و معبد آن باید لباس مرسوم را به تن کنید. این لباس برای آقایان شامل شلوار و پیراهن آستین بلند به همراه کفش است و خانم‌ها نیز باید دامن بلند به تن کنند. البته در صورتی که لباس شما این شرایط را نداشته باشد، می‌‌توانید لباس مناسب را از مکان‌های خارج کاخ اجاره کنید.

۳- بازار آخر هفته‌ی Chatuchak

Chatuchak-Weekend-Market

Chatuchak یک بازار بزرگ در تایلند است که لقب بزرگترین بازار آخر هفته‌ی جهان را نیز به دست آورده است. این بازار دارای ۱۵ هزار مغازه است که در روزهایی که باز هستند، ۲۰۰ هزار نفر از آن‌ها بازدید می‌کنند. این بازار هفتگی یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگری در بانکوک است که تقریبا تمام گردشگران بانکوک از آن نیز بازدید می‌کنند. این بازار لقب بزرگترین بازار خیابانی را نیز دارد.

۴- Wat Pho

Wat_Pho_bangkok

Wat Pho یا همان معبد بودای خمیده – دراز کشیده و دست خود را زیر سر خود قرار داده – است که زیبایی بسیاری دارد و در منطقه قدیمی بانکوک قرار گرفته است. این معبد با مجسمه بودای دراز خمیده خود شهرت یافته که این مجسمه نیز ابعاد بسیار بزرگی دارد و طول آن ۴۶ متر است. توجه داشته باشید که این معبد در فاصله اندکی از کاخ بزرگ قرار گرفته و با عبور از رودخانه نیز می‌توانید به بازدید از Wat Arun نیز بروید.

۵- رودخانه Chao Phraya

Chao-Phraya-River

رودخانه Chao Phraya از شهر بانکوک عبور می‌کند و در انتها به خلیج تایلند منتهی می‌شود. رودخانه مذکور یکی از ویژگی‌های اصلی شهر به حساب می‌آید و سوار شدن به قایق‌ها در این رودخانه یکی از کار‌های متداولی است که گردشگران از طریق آن می‌توانند با بانکوک بیشتر آشنا شوند. در یک سمت از این رودخانه آسمان خراش‌های بزرگ قرار دارد که در طول رودخانه کشیده شده‌اند و در سمت دیگر نیز برخی از مردم محلی در خانه‌های چوبی زندگی می‌کنند.

۶- بازارچه‌های شناور

Damnoen-Saduak

بازارچه‌های شناور یکی از بازارهای محلی هستند که در آن وسایل مختلف، میوه، سبزیجات و غذاهای تایلندی به فروش می‌رسد. البته در بانکوک بازارچه‌های شناور زیادی وجود دارد که محبوب‌ترینِ آن‌ها Domneon Saduak نام دارد. این بازارچه در منطقه Ratchaburi قرار گرفته است. گردشگران می‌توانند از طریق قایق به کانال‌های باریکِ موجود در این بازارچه‌ها بروند. گفتنی است که گردشگران زیادی نیز در این منطقه حضور دارند و حال‌ و‌ هوای بسیار خوبی در آٖن حاکم است. بازدید از این بازارچه ممکن است نیم‌روز به طول انجامد.

۷- خیابان Khaosan

khaosan-road-bangkok

شاید بتوان گفت که Khaosan معروف‌ترین خیابان در بانکوک است. این خیابان طول کوتاهی دارد و حدود ۱ کیلومتر است که در شمال کاخ بزرگ قرار گرفته است. گردشگران در این خیابان می‌توانند در مکان‌های ارزان‌قیمت اقامت کنند و بسیاری از آژانس‌های مسافرتی نیز در این منطقه قرار گرفته‌اند. در خیابان Khaosan افراد می‌توانند هر وسیله‌ای را پیدا و خریداری کنند.

۸- مرکز خرید MBK – بانکوک

TH.-.BANGKOK.-

MBK یکی از مراکز خرید تایلند است که ابعاد بسیار بزرگی دارد و یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید. این مرکز خرید ۸ طبقه دارد که در مجموع ۲ هزار فروشگاه و رستوران در آن قرار گرفته‌اند. مرکز MBK روزانه ۱۰۰ هزار بازدیدکننده دارد. اغلب فروشگاه‌های موجود در این مرکز خرید متعبر هستند و افراد تقریبا می‌توانند با خیال راحت از این مرکز خرید وسایل مورد نیازشان را خریداری کنند.

۹- خیابان Yoawarat (محله‌ی چینی‌ها)

Yaowarat-Road

خیابان Yoawarat، محله چینی‌های بانکوک است که البته یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز به شمار می‌رود. یکی از دلایلی که این خیابان شهرت یافته، به وجود رستوران‌های زیاد در آن باز می‌گردد.

۱۰- خانه‌ی جیم تامپسون (Jim Thompson)

Jim_Thompson_house_bangkok

جیم تامپسون (Jim Thompson) یک تاجر آمریکایی بود که شرکتی در خصوص ابریشم داشت. این فرد به عنوان سرگرمی، آثار هنری جنوب‌غربی آسیا را جمع‌آوری می‌کرد. در حال حاضر خانه وی به دلیل مجموعه گسترده‌ای از آثار هنری که در آن وجود دارد، تبدیل به موزه‌ای جالب برای گردشگران شده است و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بانکوک به حساب می‌آید. البته توجه داشته باشید که باید برای بازدید از درون این خانه از طریق تور‌های راهنما وارد عمل شوید.

همان‌طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید، با ۱۰ جاذبه گردشگری محبوب در بانکوک آشنا شدیم. البته این شهر جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد که هر کدام می‌توانند برای گردشگران جالب باشند. کدام یک از جاذبه‌های گردشگری بانکوک برای شما جالب‌تر بودند؟ با ما و کاربران کجارو از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید.

مطالب مشابه را ببینید!