مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای سفر به استکهلم پایتخت سوئد

راهنمای سفر به شهر زیبای استکهلم پایتخت سوئد Stockholm, Sweden

استکهلم ؛ پایتخت کشور سوئد یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. مهم نیست چند بار به این شهر سفر کنید، چرا که هربار شما را شگفت زده خواهد کرد. تقریبا هرچیزی که در آن مشاهده می کنید خوش منظر و مناسب برای عکاسی است. استکهلم در عرض ۱۴ جزیره گسترش یافته و مملو از موزه‌ها، جاذبه‌های دیدنی  و آثار هنری است. یکی از بهترین شهرهای دنیا که از سفر به آن پشیمان نخواهید شد. در ادامه با کجارو همراه باشید تا هر آنچه را که برای سفر به این شهر نیاز است با هم مرور کنیم.

استکهلم به گران بودن شهرت دارد و کاملا سزاوارش است. می توان به راحتی این شهر را در میان گران‌ترین نقاط این سیاره‌ی خاکی به شمار آورد. با وجود بزرگ بودن، با یکی از پاک‌ترین شهرهای جهان روبرو هستیم، چرا که مردم سعی می کنند کمتر از وسایل نقلیه‌ی سوختی استفاده کنند. در هر صورت اگر توانایی مالی کافی دارید نباید فرصت بازدید از این شهر را از دست بدهید. علاوه بر این، در مطلب پیش رو سعی کرده‌ایم تا حد امکان راهنمایی‌های مناسب را برای کسانی که محدودیت مالی دارند بگنجانیم. پس با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به استکهلم پایتخت سوئدراهنمای سفر به استکهلم پایتخت سوئدراهنمای سفر به استکهلم پایتخت سوئد

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران:۲:۳۰-

زبان رسمی: سوئدی

واحد پول رسمی: کرون سوئدی (SEK)

نرخ تبدیل ارز: ۱۰ کرون سوئدی=۱.۲۱ دلار آمریکا

فرودگاه: (Stockholm-Arlanda Airport (ARN-Stockholm-Skavsta Airport (NYO)- Stockholm-Bromma Airport (BMA)

وضعیت آب و هوایی

با اینکه استکهلم به قطب شمال نزدیک است، اما آب و هوایی ملایم‌تر از آنچه که انتظار می‌رود دارد. مشخص است که تابستان‌ها با وجود گرمای طولانی روزها و شب‌های راحت بهترین زمان برای سفر به این شهر خواهد بود. بهار و پاییز این شهر به طور طبیعی سردتر هستند و حتی با اینکه باز هم درجه حرارت هوا اذیت نمی کند، اما بسیاری از جاذبه‌های بیرونی آن تعطیل می شوند. زمستان‌ها همانطور که حدس می‌زنید به طور منصفانه‌ای سرد است و برف ها مقداری روی هم انباشته می شوند. در هر صورت باید انسان بدشانسی باشید که وقتی در این مدت به  استکهلم سفر می‌کنید، بارش برف همه چیز را مختل کرده باشد.

بهترین زمان برای رزرو هتل

هتل‌ها در استکلهم سراسر سال گران و تقریبا همگی استاندارد هستند. به طور معمول ماه‌های ژوئن تا آگوست (اوت) و همچنین حوالی تعطیلات کریسمس در میان فصل‌های پر گردشگر یا به اصطلاح High-Season قرار می‌گیرند. واضح است که در این مدت به دلیل تعداد بالای گردشگر، قیمت ها افزایش می‌یابد. بقیه سال را می توان فصل های کم گردشگر یا به اصطلاح off-season نامید. متاسفانه حتی با وجود اینکه برخی از هتل‌های این شهر را مقرون به صرفه می نامند، اما باز هم گران هستند و مشکل بتوان هتلی واقعا مقرون به صرفه و دلخواه پیدا کرد. به طور کلی این شهر به گونه ای است که احتمالا ترجیح می دهید به جای اقامت در هتل در هاستل‌ها توقف کنید.  اکثر هاستل‌های استکهلم قیمت‌های منطقی دارند، اگرچه از امکانات رفاهی کمتری برخوردار هستند.

انواع هزینه‌ها

هزینه‌ی هاستل

اتاق های اشتراکی معمولا از ۲۴۵ کرون به ازای هر شب اقامت و اغلب اتاق های خصوصی به ازای یک شب اقامت در اتاق‌های دو نفره از ۸۹۰ کرون شروع می‌شوند. همانطور که گفتیم، متاسفانه اقامتگاه‌های مقرون به صرفه‌ی زیادی در این شهر وجود ندارد، پس مجبور هستید کمی بیشتر جستجو کنید بلکه جای ارزان‌تری پیدا کنید. این هاستل‌ها همچنین مبلغ ۵۰ کرون بیشتر برای لباس خواب از شما دریافت خواهند کرد. برای اینکه کار شما را راحت کرده باشیم، Skanstull Hostel را به شما پیشنهاد می دهیم که یکی از ارزان‌ترین هاستل‌های این شهر است.

راهنمای سفر به استکهلم پایتخت سوئد

هزینه‌ی اقامت در هتل

قیمت هتل در این شهر ترسناک است. البته اگر بخواهیم جانب انصاف را رعایت کنیم، باید بگوییم که این هتل‌ها اغلب زیبا و مجلل هستند، و احساس اینکه نسبت به پولی که پرداخت کرده‌اید کلاه سرتان رفته، به شما دست نمی‌دهد. در هرصورت اگر بخواهیم دسته بندی مشخصی از قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره در این شهر داشته باشیم، نتیجه به شرح زیر خواهد بود.

۱ ستاره      ۴۶۰ تا ۷۰۰ کرون سوئد

۲ ستاره      ۴۹۴ تا ۱,۰۱۶ کرون سوئد

۳ ستاره      ۵۴۸ تا ۱,۴۶۰ کرون سوئد

۴ ستاره      ۷۷۵ تا ۲,۰۱۹ کرون سوئد

۵ ستاره      ۱,۷۲۷ تا ۲,۲۹۵ کرون سوئد

راهنمای سفر به استکهلم پایتخت سوئد

متوسط قیمت مواد غذایی

گران، اولین چیزی که می توانیم در مورد قیمت مواد غذایی در استکهلم بگوییم. حتی هزینه‌ی غذاهای ساده‌ای همچون فست فودها و وعده‌های ساده تر، نسبت به هزینه‌ی کرایه یک مسیر دور در بخش مرکزی و جنوبی اروپا بیشتر است. هات داگ نسبتا ارزان است و پیدا کردن جایی که بتوان آن را تهیه کرد سخت نیست. حداقل از این طریق می توانید مقداری در هزینه‌هایتان صرفه جویی کنید.

صبحانه: تقریبا همه‌ی هتل های این شهر وعده‌ی صبحانه را ارایه می دهند، اما اگر اینگونه نبود،   شاید فست‌ فودها گزینه‌ی خوبی باشند. (۴۰ تا ۷۰ کرون)

ناهار: بسیاری از رستوران های عادی، ظرف غذای روز دارند که قیمت های نسبتا معقولی دارند. کافی است کمی جستجو کنید. (۶۰ تا ۱۰۰ کرون)

شام: یادتان باشد که میل کردن شام در رستوران‌های بهتر نسبتا به قیمتی که ما مشخص کرده‌ایم گران‌تر است. Smorgasbord  ها (نوعی وعده‌ی غذای اسکاندیناویایی که بیشتر در سوئد استفاده می شود و شامل غذاهای سرد و گرم می شود) از این دست وعده های غذایی هستند که در این محدوده قرار می‌گیرند. (۸۰ تا ۱۵۰ کرون)

مک دونالد: بهتر است دلتان را به این یکی هم خوش نکنید، چرا که مک‌دونالدهای این شهر در نوع خودشان از گران‌ترین‌های جهان به شمار می‌روند. (۴۹ کرون)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود۶۶۷ و۵۱۴ کرون سوئد تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

هزینه‌ی حمل و نقل

به دلیل سطح بالای فرهنگ مردم استکهلم و اعتقاد آن‌ها به داشتن هوای پاک‌تر، بیشتر مردم این شهر از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و همین موضوع سبب شده است تا این سیستم در میان بهترین‌های دنیا قرار بگیرد. سیستم مورد نظر شامل اتوبوس، قطار مسافربری، مترو و تراموای است که توسط شرکت SL اداره می‌شود. در طول شلوغی صبح حدود ۷۳ درصد مسافران اتوبوس، قطار و سیستم زیرزمینی را برای رفتن به محل کار خود ترجیح می دهند. سیستم متروی این شهر (Tunnelbana)، با علامت یک T آبی رنگ در پس زمینه‌ای سفید مشخص شده است.

راهنمای سفر به استکهلم پایتخت سوئد

این شبکه به سه منطقه‌ی متفاوت تقسیم می‌شود.A، B  و C. سفر درون منطقه‌ی A دو بلیط، B سه بلیط و منطقه‌ی C چهار بلیط هزینه دارد. از آنجایی که این بلیط‌ها تاریخ و زمان دارند، می توانید از هر بلیط حداکثر تا ۱ ساعت استفاده کنید. خبر خوب اینکه مسافران ۶ تا ۱۹ سال، بالاتر از ۶۵ سال یا کسانی که در اوایل بازنشستگی هستند، می توانند با ارائه مدرک و کارت شناسایی معتبر برای خرید بلیط تخفیف بگیرند. همچنین کودکان زیر ۷ سال که به همراه یک بزرگسال با بلیط معتبر سفر می کنند، نیاز به تهیه بلیط مجزا ندارند. هزینه‌ی انواع وسیله‌ی نقلیه به شرح زیر است:

تاکسی از فرودگاه (ARN) تا مرکز شهر                         ۴۵۰ تا ۵۲۰ کرون

قطار اکسپرس از فرودگاه (ARN) تا مرکز شهر              ۲۶۰ کرون

اتوبوس اکسپرس از فرودگاه (ARN) تا مرکز شهر         ۹۹ تا ۱۱۹ کرون

هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی در شهر               ۶۷ تا ۱۰۰ کرون

مترو در شهر                                                                 ۳۶ تا ۷۲ کرون

کارت سفری تمام روز                                                    ۱۱۵ کرون

کارت سفری ۳ روزه                                                      ۲۳۰ کرون

کارت سفری ۷ روزه                                                     ۳۰۰ کرون

اگر اطمینان دارید که به طور مکرر از سیستم حمل و نقل عمومی این شهر استفاده می‌کنید، پیشنهاد می کنیم یکی از کارت‌های سفری بالا را با تناسب به نیازتان تهیه کنید، تا به میزان قابل توجهی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده باشید.

نکته: در اتوبوس‌ها هیچ گونه بلیطی فروخته نمی‌شود، پس از قبل و در ایستگاه‌های مربوطه بلیط تهیه کنید.

نکته: برای تهیه بلیط و کارت‌های سفری، می توانید از طریق وبسایت شرکت SL اقدام کنید.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

کارت استکهلم خریداری کنید

کارت استکهلم به شما امکان دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی این شهر و بازدید رایگان از ۹۹ درصد موزه‌ها و تورهای کانال آبی آن را می دهد. از این طریق می توانید به میزان بسیار قابل توجهی هزینه‌هی سفری و گردشی را کاهش دهید.

با محلی‌ها بمانید

همانطور که قبلا در مطلبی جداگانه توضیح دادیم، سایتی همچون کوچ‌سرفینگ این فرصت را در اختیار گردشگران گذاشته است تا با کمی جستجو بتوانید یکی از بومی های هر شهری را پیدا کنید و در طول سفرتان مهمانش شوید. همانطور که قبلا هم توضیح داده‌ایم هزینه‌ی هتل و اقامت در استکهلم بسیار گران است، بنابراین از این طریق هزینه‌ها به میزان چشمگیری کم می‌شوند. علاوه بر آن می توانید از نزدیک فرهنگ بومی هر منطقه‌ای را آنگونه که هست لمس کنید.

بطری آب را دوباره پر کنید

در استکهلم هر بطری آب حدود ۳۰ کرون هزینه در بر دارد. یک بطری آب تهیه کنید و بارها از آن استفاده کنید. علاوه بر اینکه هزینه‌هایتان را کاهش می دهید، به محیط زیست هم کمک می کنید.

به هیچ وجه از تاکسی استفاده نکنید

همانطور که در بالا به قیمت‌ها اشاره کردیم، اگر دقت کنید می‌بینید که هزینه‌ی استفاده از تاکسی سر سام‌آور خواهد بود. پس برای کاهش هزینه‌ها، توصیه می کنیم حتما از این مورد اجتناب کنید. علاوه بر آن، سیستم متروی این شهر تا نیمه‌های شب مشغول به کار است و نیازی به استفاده از تاکسی ندارید.

بهترین تفریحات و سرگرمی ها در استکهلم

بازدید از موزه‌ی واسا (Vasa)

موزه‌ی واسا یکی از مشهورترین موزه‌های استکهلم به شمار می‌رود و جالبترین بخشش این است که کل موزه، تنها بر روی یک نمایشگاه متمرکز شده است و آن هم چیزی نیست جز یک کشتی جنگی بهبود یافته (کشتی واسا)، که تقریبا به طور کامل مثل حالت اولش بازسازی شده است.  در سال ۱۸۶۲، کشتی درست چند لحظه پس از به آب انداختن غزق شد و نتوانست در هیچ فعالیت جنگی شرکت کند. از آنجایی که کشتی بدون هیچ صدمه‌ی قابل توجهی از آب بیرون کشیده شد، دولت سوئد تصمیم گرفت از آن به عنوان یک موزه استفاده کند. هر ساله بیش از یک میلیون نفر گردشگر از سراسر جهان، جذب این کشتی می شوند که در میان محبوب‌ترین جاذبه‌های تمام اسکاندیناوی قرار دارد.

نکته‌ها:

  • این موزه تنها برای بزرگسالان ساخته نشده است، بدون شک کودکان هم از قدم زدن در اطراف کشتی و یادگیری لذت خواهند برد.
  • هزینه‌ی بازدید از موزه برای بزرگسالان ۱۳۰، دانشجویان ۱۰۰ می‌شود. افراد زیر ۱۷ سال نیازی به پرداخت هزینه‌ی ورود ندارند.

راهنمای سفر به استکهلم پایتخت سوئدراهنمای سفر به استکهلم پایتخت سوئدراهنمای سفر به استکهلم پایتخت سوئدراهنمای سفر به استکهلم پایتخت سوئد

موزه‌ی قرون وسطی

موزه‌ی بزرگ قرون وسطی با مجموعه‌ی گسترده‌اش مکانی عالی برای نگاهی اجمالی به سبک زندگی قرون وسطایی در استکهلم به شمار می رود. اگر به تاریخ و به خصوص دوران قرون وسطی علاقمند هستید، موارد زیادی در اینجا منتظر شما خواهد بود.

نکته‌ها:

  • بازدید از موزه رایگان است.
  • فروشگاه موزه در اواخر روز چهارشنبه باز می‌شود و مکانی عالی برای خرید سوغاتی است.

Medieval-Museum2Medieval-Museum3Medieval-Museum1Medieval-Museumشهر قدیم استکهلم

عاشق عکاسی هستد؟ دوربینتان  را به همراه دارید؟ خب بازدید از بخش قدیمی شهر استکهلم را از دست ندهید. ساختمان‌های رنگی، خیابان‌های باریک و سنگ فرش شده و پنجره های باریک خطی، همه‌ی این موارد به واقع این احساس را در شما به وجود می‌آورد که انگار در حال قدم زدن در کتاب‌های مصور نوردیک هستید. خساست به خرج ندهید و زمان زیادی را به گشت و گذار در این منطقه مشغول شوید.

نکته‌ها:

  • اگر در هنگام غروب به این ناحیه بروید، رنگ های ساختمان‌ها باشکوه‌تر به نظر می‌رسد.

Stockholm-Old-Townstockholm-old-town-(1)Stockholm-Old-Town3Stockholm-Old-Town1Street-in-the-old-town-stockholm

تور های قایق‌سواری (Stromma)

پس از تماشای موزه ها و قدم زدن در مرکز شهر، یک تور کانال یا آبراه فرصتی عالی برای کشف همه‌ی نقاط شهر و تجربه‌ی دیدن استکهلم از منظری متفاوت است. شهر استکهلم و جزایر زیبایش به گونه‌ای هستند که بهتر است با قایق در آن‌ها به گشت و گذار پرداخت. اگرچه این ۱۴ جزیره توسط تعداد زیادی پل به هم مرتبط می‌شوند و با پای پیاده هم می توان از آن ها بازدید کرد، اما استفاده از قایق لذتی دیگر دارد. پس کافی است یکی از چند تور قایق سواری را انتخاب کنید و سفرتان را آغاز کنید.

نکته‌ها:

  • علاوه بر ۱۴ پل زیبا که کشتی ها از زیر آ‌ن‌ها عبور می کنند، می توانید برخی از جاذبه‌های اصلی شهر را از روی آب تماشا کنید.
  • راهنمای صوتی به چندین زبان در دسترس است.
  • هزینه‌ی تورهای قایق‌سواری معمولا حدود ۱,۴۲۷.۹۵ کرون سوئد می‌شود.

Stromma-Royal-Canal-Tour3Stromma-Royal-Canal-Tour2sStromma-Royal-Canal-Tour1Stromma-Royal-Canal-TourStromma-Royal-Canal-Tour4

بازدید از کاخ سلطنتی

کاخ سلطنتی استکهلم در وسط  گملا ستان (شهر قدیمی) قرار دارد و در میان پیچ و خم کوچه‌های کوچک و خانه‌های زیبای قدیمی احاطه شده است. یک ساختمان به یاد ماندنی که با معماری قابل توجه و تاریخ جذابش ، توریست‌های زیادی را به خود جذب می کند. نزدیکی کاخ به یکی از خیابان‌های عمده‌ی خرید در استکهلم و نقاط دیدنی دیگر در گملا ستان(Gamla Stan)، باعث شده است که به مکانی عالی برای گرفتن عکس تبدیل شود.

نکته ها:

  • جالب این که خانواده‌ی سلطتنی در این کاخ زندگی نمی کنند و به خاطر فرزندان خود به حومه‌ی شهر نقل مکان کرده‌اند.
  • هزینه‌ی بازدید از کاخ برای بزرگسالان ۱۵۰ و جوان‌ترها (۷ تا۱۷ سال) ۷۵ کرون سوئد می‌شود.

stockholm-Royal-Palace4stockholm-Royal-Palace2stockholm-Royal-Palacestockholm-Royal-Palace5stockholm-Royal-Palace3stockholm-Royal-Palace6stockholm-Royal-Palace1

کلیسای کاتدرال استکهلم

اگرچه ممکن است نمای بیرونی این کلیسا سخت و عبوس به نظر بیاید، اما محیط داخلی آن به خوبی توسط نیمکت‌ها و سقف‌های ظریف سلطنتی تزئین شده است. همچنین مجسمه‌ی سنت جورج اژدها کش به صورت جذابی در آن قرار داده شده است. بازدید از این کلیسای دوچهره را از دست ندهید.

نکته ها:

  • اجرای کنسرت در این مکان به طور منظم برگزار می‌شود. بهتر است برنامه‌ی سفرتان را با رویدادهای مربوطه تنظیم کنید.

Stockholm-Cathedral1Stockholm-Cathedral2Stockholm-CathedralStockholm-Cathedral4Stockholm-Cathedral-2

رستوران Operakallarens bakficka

زمانی که در سوئد هستید، شامی‌ از آن دست غذاهایی است که حداقل یک بار باید مزه کنید. مردم استکهلم اعتقاد دارند که بهترین شامی‌ها در رستوران Operakallarens که به خانه‌ی اوپرا تعلق دارد سرو می‌شود. این مکان تاحدودی گران است، اما نکته‌ی قابل توجه این است که رستوران Operakallarens bakficka ورژن ارزان‌تر و همچنین کوچک‌تر Operakallarens محسوب می شود که غذاها را با همان کیفیت سرو می‌کند.

نکته‌ها:

  • این رستوران گاهی بسیار شلوغ است، پس ممکن است برای رزرو میز منتظر بمانید.

Operakallarens-bakficka2Operakallarens-bakficka1Operakallarens-bakfickaOperakallarens-bakficka4jpgOperakallarens-bakficka-meatball

رستوران Lao Wai

اگر گیاه خوار هستید و دنبال مکانی عالی می گردید، رستوران Lao Wai مناسب سلیقه‌ی شما است. این رستوران به هیچ وجه گوشت سرو نمی کند و در پخت غذاهای سیچوانی و تایوانی تخصص دارد. همچنین در هیچ کدام از غذاهای رستوران، محصولات لبنی و تخم مرغ وجود ندارد. Lao Wai حتی در میان کسانی که گیاه خوار نیستند هم از محبوبیت بالایی برخوردار است و از این رو شب ها بسیار شلوغ خواهد بود. اگر به غذاهای تازه‌ی گیاهی و دسرهای خانگی علاقمند هستید، بهتر است نگاهی به این رستوران بیاندازید.

نکته‌ها:

  • اگر قصد دارید برای شام به رستوران Lao Wai بیایید از قبل یک میز رزرو کنید.
  • حتی اگر عاشق گوشت هستید برای یک بار هم که شده از این رستوران دیدن کنید.

Lao-Wai2Lao-Wai4Lao-Wai1Lao-Wai

ریدار هولمن (Riddarholmen)

ریدار هولمن جزیره‌ی کوچکی است در مرکز استکهلم که می توانید به راحتی با پای پیاده از سمت slussen یا Sergels Torg به آن سفر کنید. جاذبه‌های اصلی این جزیره یک کلیسای قرن سیزدهمی  که یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های استکهلم به شمار می‌رود به علاوه‌ی چندین مکان شخصی هستند که قدمتشان به قرن هفدهم بر می گردد. برخی از پادشاهان کشور سوئد از جمله  گوستاو آدولف دوم سوئد، کارل دوازدهم سوئد کارل یازدهم سوئد در کلیسای ریدار هولمن به خاک سپرده شده‌اند.

نکته‌ها:

  • می توانید بهترین نما از تالار شهر اسکتهلم را در این جزیره مشاهده کنید.
  • اگر دنبال مکانی عالی برای فرار از شلوغی شهر هستید، جزیره‌ی ریدار هولمن برای این کار مناسب است.

Riddarholmen-Stockholm4Riddarholmen-Stockholm2Riddarholmen-StockholmRiddarholmen-Stockholm1Riddarholmen-Stockholm3

هی مارکت قدیمی (Old Haymarket)

هی مارکت استکهلم، بازاری است در مرکز شهر که می توانید در آن غذای تازه، گل، عتیقه (برخی اوقات) و موارد دیگری را تهیه کنید. علاوه بر خود میدان بازار، یک سینما، سالن کنسرت و یک مجموعه فروشگاه جالب هم در اینجا وجود دارد. اگر می خواهید در استکهلم خرید کنید، این بازار می تواند شروع مناسبی باشد.

نکته‌ها:

  • درست قبل از بسته شدن بازار قیمت‌ها به طرز عجیبی کاهش می‌یابد. پس اگر می خواهید به میزان زیادی پس انداز کنید، کمی صبور باشید!

the-old-hay-market-stockholm6the-old-hay-market-stockholm1the-old-hay-market-stockholm5the-old-hay-market-stockholm4the-old-hay-market-stockholm3the-old-hay-market-stockholm2the-old-hay-market-stockholm

خیابان Drottninggatan

Drottninggatan (خیابان ملکه)، اصلی ترین خیابان خرید در استکهلم محسوب می‌شود. این خیابان از کاخ سلطنتی در گملا ستان تا Observatorielunden (تپه‌ی کوچکی که می توانید نمایی زیبا از شهر را روی آن تماشا کنید) امتداد دارد. روزانه مردم محلی و گردشگران زیادی برای خرید و بازدید از این خیابان روانه‌ی اینجا می‌شوند. جایی که تنوع زیادی از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها در آن موج می‌زند.

نکته‌ها:

  • خیابان Drottninggatan درست در همسایگی هی مارکت واقع شده است، بنابراین می توانید بازدید از آن‌ها را همزمان کنید.
  • یکی از جاذبه‌های خرید در این خیابان، Åhléns City است که یکی از شعبه‌های مجموعه فروشگاه‌های زنجیره ای سوئدی Åhléns به شمار می‌رود.
  • این خیابان برای خرید مناسب تر است تا خوردن غذا، چرا که گران هستند. اگر گرسنه شدید می توانید به خیابان‌های اطراف سری بزنید.

Drottninggatan-Stockholm3Drottninggatan-Stockholm2Drottninggatan-Stockholm1Drottninggatan-Stockholm

گشت و گذار در جزیره‌ی یورگوردن (Djurgården)

یورگوردن یا دیورگاردن جزیره‌ای است در مرکز شهر استکهلم که میزبان محبوب‌ترین موزه‌ی فضای باز این شهر (اسکانسن)، پارک تفریحی گرونا لوند و تعداد بیشتری مکان و موزه‌ی تاریخی است. مطمئن باشید که ارزش حداقل ۱ ساعت از وقت شما را دارد.

Djurgarden-stockholmDjurgardenDjurgarden1DjurgardenDjurgarden-skansenDjurgarden3Djurgarden2

قلعه‌ی گریپسهولم (Gripsholm Castle)

قلعه‌ی گریپسهولم در سال ۱۵۳۷ میلاده ساخته شده است و امروزه یکی از مهم ترین مجموعه‌های نقاشی پرتره در جهان را میزبانی می کند. این قلعه که هرساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می‌کند، در شهر کوچکی به نام Mariefred واقع شده است. درهای قلعه به روی عموم باز است و برای آن‌ها تورهای راهنمایی به زبان انگلیسی و سوئدی را فراهم می کند. شاید قلعه‌ی گریپسهولم در مناسب ترین نقطه‌ی استکهلم واقع نشده باشد، اما بدون شک اگر زمان دارید، ارزش وقت گذاشتن  را دارد.

نکته‌ها:

مطمئن شوید که از Mariefred به سمت شهر مقداری قدم بزنید. این شهر منحصر به فرد سوئدی، بازدیدکنندگان تمام دنیا را مسحور خود کرده است.

gripsholm-castle2gripsholm-castle1gripsholm-castle3gripsholm-castle4gripsholm-castle5gripsholm-castlegripsholm-castle1

موزه‌ی مدرن استکهلم (Moderna Museet)

همانطور که از اسمش پیداست موزه‌ی مدرن استکهلم، مربوط به هنر مدرن است. موزه‌ی مدرن درست در همسایگی مرکز شهر استکهلم، و در جزیره‌ی زیبای Skeppsholmen قرار دارد. این موزه در سال ۱۹۵۸ تاسیس شده است.  اگرچه، به اندازه‌ی موزه‌های تیت لندن و مومای نیویورک بزرگ نیست، اما مشخصا اگر می خواهید افق دید و خلاقیتتان را گسترش بدهید، ارزش بازدید کردن را دارد.

نکته‌ها:

  • نمایشگاه‌های موزه به سبکی عالی برگزار می‌شوند که آن ها را برای کسانی هم که در زمینه‌ی هنرهای مدرن خبره نیستند جذاب  می کنند.
  • اگر کودکی دارید، اینجا مکانی عالی است تا نبوغش را شکوفا کنید.
  • این موزه یک فروشگاه هدیه دارد که می توانید موارد جالبی را در آن پیدا کنید.

Moderna-Museet-stockholm4Moderna-Museet-stockholmModerna-Museet-stockholm-mamaModerna-Museet-stockholm5Moderna-Museet-stockholm3Moderna-Museet-stockholm2

امیدواریم این مطلب برای شما خوانندگان خوب کجارو مفید واقع شده باشد. لطفا اگر پیشنهاد یا انتقادی در رابطه با ارتقای سطح کیفی مطالب دارید با ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو

مطالب مشابه را ببینید!