مجله تاپ‌ناز‌

سفره شب یلدا + نکاتی اصولی چیدمان و تزیینات سفره شب یلدا

چیدمان و تزیین سفره شب یلدا

به آخرهای فصل پاییز و به شب یلدا نزدیک می شویم. در آخرین شب پاییز مردم ایران شروع زمستان را با شب یلدا جشن میگیرندکه یلدا یادآور زندگی کوتاه ماست که باید از تک تک لحظه هایش لذت ببریم. به مناسبت شب یلدا باید آماده شویم. در این مطلب روش هایی برای تزئین سفره شب یلدا را برای شما آماده کرده ایم.

چیدمان سفره یلدا با ظروف منقوش

بی شک بخش عمده ای از زیبایی سفره شب یلدا ظروف آن است، وقتی صحبت از یک پاسداشت یک آیین کهن ایرانی به میان می آید پس انتخاب تمام المان های آن نیز باید بر اساس سنت و مطابق با فرهنگ ما باشد. انتخاب ظروفی با طرح و نقش های ایرانی به خوبی می تواند جلوه ی سفره ی یلدا شما را چندین برابر کند. ظروف منقوش با طرح های ساده و اصیل و ترکیب رنگ ملایم سفید و آبی خود جلوه ی المان های سفره ی یلدای شما را چندین برابر می کند و می تواند یلدای امسال شما را خاطر انگیز تر از قبل کند.

سفره شب یلدا

چیدمان سفره یلدا با ظروف منقوش

چیدمان سفره یلدا با ظروف طرح انار

اکثر ما یلدا را به آجیل و انار و هندوانه معروف اش می شناسیم. ظروف طرح انار یکی از خلاقانه ترین ظروف برای چیدمان سفره ی یلدا می باشد و بار نگ جذاب خود در عین حفظ اصالت ظاهر خیره کننده و مدرنی به سفره ی ترمه ی یلدا شما می بخشد همان طور که در تصویر می بینید با اضافه کردن دکوری های کوچک و خاص مثل استفاده از کبوترهای سفالی فیروزه ای به سادگی می توانید ترکیب رنگی جذاب تری را برای چیدمان سفره ی شب یلدا خود در نظر بگیرید و ظاهر آن را چشم گیر تر کنید.

سفره شب یلدا

ظروف طرح انار یکی از خلاقانه ترین ظروف برای چیدمان سفره ی یلدا می باشد

چیدمان سفره یلدا با ظروف پایه دار

ظروف پایه دار شیشه ای یکی دیگر از ظروف مناسب برای چیدمان سفره یلدا ی شما می باشد. این ظروف به دلیل پایه دار بودن فضای کم تری از سفره ی یلدا شما اشغال می کند و این امکان را به شما می دهد تا جزییات بیشتری را به فضای سفره ی یلدا ی خود اضافه کنید و ظاهر دلپذیرتری را به شب یلدای شما ببخشد.

سفره شب یلدا

ظروف پایه دار شیشه ای یکی دیگر از ظروف مناسب برای چیدمان سفره یلدا ی شما می باشد

چیدمان سفره شب چله با ظروف لعابی

ظروف لعابی سبز یکی دیگر از ظروف جذاب برای چیدمان سفره ی یلدا می باشد. این ظروف با بدنه ی درخشان و ترکیب رنگی جذابی که دارند  به سادگی می تواند زیبایی و جلوه ی متماییزی به سفره ی یلدای شما ببخشند رنگ قرمز داخل ظروف هارمونی خاصی را با آجیل، میوه های پاییزی و سایر جزییات سفره ی یلدا شما ایجاد می کند.

سفره شب یلدا

ظروف لعابی سبز یکی دیگر از ظروف جذاب برای چیدمان سفره ی یلدا می باشد

چیدمان سفره یلدا با ظروف ترکیبی

برای چیدمان سفره ی یلدای خود می توانید از ترکیب ظروف مختلف استفاده کنید و سفره ی خاص و منحصر به فرد خودتان را  داشته باشید. در انتخاب ظروف دقت کنید که از لحاظ ترکیب رنگ با هم هارمونی و به طور کلی با هم هماهنگی مناسب داشته باشند، با کمک دکوری های تزیینی هم می توانید به سادگی این هماهنگی را در بین  ظروف خود ایجاد کنید و ظاهر خاص تری به چیدمان سفره خوش آب و رنگ یلدای خود ببخشید.

سفره شب یلدا

برای چیدمان سفره ی یلدای خود می توانید از ترکیب ظروف مختلف استفاده کنید

 مطلب پیشنهادی: متن عاشقانه شب یلدا ؛ جملات و متن های کوتاه تبریک شب یلدا

چیدمان سفره شب یلدا با رانرهای خوش نقش و نگار ایرانی

شایسته است علاوه بر ظروف، اشاره ای هم به رانرهای زیبای ایرانی کنیم که می توانند زیبایی چیدمان میز شما را دوچندان کنند. این رانرها با نقش و نگارهای ایرانی مانند طرح های کاشی کاری و هم چنین خطاطی های زیبا زمینه ای چشم گیر در پس چیدمان شما فراهم می کنند. فقط باید به تناسب رنگ آن ها با ظروفی که انتخاب می کنید توجه داشته باشید.

سفره شب یلدا
سفره شب یلدا

چیدمان میز شب یلدا

مطلب مشابه: تزیین سفره شب یلدا + میوه آرایی و سفره آرایی با طرح های زیبا

نمونه های چیدمان سفره شب یلدا

یلدا
41d0e299ca1abeb2094852da042165c7 donoghte.com 1 1
tazeen sofreh shab yalda 1
yalda 41 800x450 1
yalda night001
DVhZGZkMDAzN
image 85

مطالب مشابه را ببینید!