مجله تاپ‌ناز‌

شایع‌ترین علل ایجاد موهای زاید

شایع‌ترین علل ایجاد موهای زاید

شایع‌ترین علل ایجاد موهای زاید

یک متخصص بیماری‌های غدد، یکی از شایع‌ترین دلایل ایجاد موهای زاید در بدن را افزایش حساسیت گیرنده‌های مو دانست.

دکتر کارون شاه ابراهیمی گفت: موهای زاید به دلیل افزایش هورمون های مردانه، افزایش حساسیت گیرنده‌های مو، تومورهای تخمدان و غدد فوق کلیه و یا دلایل نادری چون نقص سیستم آنزیمی ایجاد می شود.

وی تخمدان پلی کیستیک را نیز از دیگر دلایل شایع ایجاد موهای زاید دانست که با علائم دیگری از جمله چاقی، اختلال در عادت ماهیانه، نازایی و دیرزایی همراه است.

به گفته این متخصص بیماریهای غدد، موهای زاید در 9 قسمت بدن از جمله پشت لب، چانه، ناحیه غدامی گوش، ران، پشت و … دیده می شود.

شاه ابراهیمی معتقد است: برای درمان موهای زاید استفاده از داروهای ضد آندروژن که هورمون‌های مردانه را کاهش می دهد مرسوم است که باعث نازکی، رشد کند و پیشگیری از رشد موهای جدید می شود.

وی لیزردرمانی را نیز از دیگر راهکارهای مفید برای درمان موهای زاید عنوان کرد که باعث سوزاندن ریشه های مو می شود و البته در افرادی که مشکلات هورمونی دارند به خوبی جواب نمی دهد.

این پزشک متخصص با تاکید بر اینکه درمان موهای زاید با لیزر زمان بر است، ادامه داد: این دوره معمولا شش ماه تا یک سال به طول می انجامد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت زمانی برای رویش موهای زاید وجود ندارد، افزود: این موها معمولا از حدود 18 سالگی رشد می کنند و اگر ناشی از دلایل هورمونی باشند حالتی شدید و پیش رونده خواهند داشت.

وی تصریح کرد: درمان ریشه کنی قطعی برای موهای زاید وجود ندارد، اما احتمال اینکه با افزایش سن مقدار آن کم شود وجود دارد.

به گفته این متخصص بیماری‌های غدد درجه رشد موهای زاید از خفیف که درجه یک است تا حالت مردانه که درجه چهار است سطح بندی می شود و درمان بر همین اساس صورت می‌گیرد.

مطالب مشابه را ببینید!