مجله تاپ‌ناز‌

شیوه های داشتن رابطه جنسی بهتر بعد از یائسه شدن

یائسه

توصیه هایی برای حفظ رابطه زناشویی در یائسگی

گرگرفتگی و خشکی واژن ممکن است مورد علاقه بسیاری از افراد نباشد. اما بسیاری از زنان می توانند حتی در دوران یائسگی بسیار جذاب باشند و عزت نفس خود را حفظ کرده و مهارت های ارتباطی‌شان را افزایش دهند. در برخی از روابط نشان داده شده که رضایت جنسی حتی با افزایش سن نیز وجود داشته است.

در این متن به راهکارهایی اشاره می کنیم که افزایش لذت جنسی را در دوران یائسگی برایتان به همراه خواهد داشت :

 

√ خیال بافی کردن:
خیال پردازی میتواند بر میل جنسی موثر باشد. مغز شما بسیار قدرتمند است، پس اجازه دهید افکارتان آزادانه به خیال پردازی ذهنی بپردازد. اگر شما به نوع خاصی از سکس علاقه مند هستید بدون خجالت می توانید در مورد آن بیاندیشید و خیال پردازی کنید. سعی کنید خیال پردازی خود را افزایش بدهید؛ زیرا اینگونه قدرت جنسیتان افزایش می یابد.

 

استفاده از روغن:
استفاده از روغن و روان کننده واژن باعث می شود رابطه جنسی شما لذت بخش تر و هیجان انگیزتر شود. این ایده ای برای بهتر کردن مقاربت شما و ایجاد ماساژی دل انگیز است. به علت کاهش استروژن شما خشکی واژن را تجربه می کنید. استفاده از روغن می تواند این مشکل را کاهش دهد.

 

خواندن داستان های عاشقانه:
هنگام خواندن داستان های عاشقانه شما حوادث و اتفاقات را در ذهن خود تجسم می کنید و هنگامی که شما خطوط داستانی را با شریک زندگیتان بخوانید مکالمات عاشقانه و صمیمی بینتان به وجود خواهد آمد.

 

یائسگی,دانستنیهای جنسی, رابطه زناشویی در دوران یائسگی

خلق و خو، الگوی خواب، استرس و میل جنسی به مصرف غذا وابسته است

 

ورزش کگل (Kegels):
از طریق این ورزش کگل می توانید ماهیچه های کف لگن خود را سفت کرده و خطر ابتلا به بی اختیاری ادرار را کاهش دهید. همچنین با انجام این ورزش درد در زمان برقراری رابطه جنسی را در خود کاهش می دهید. تحقیقات نشان داده انجام این ورزش با اوج لذت جنسی (ارگاسم) و رضایت جنسی همراه است.

 

چمباتمه:
نه تنها چمباتمه از عضلات کف لگن شما محافظت می کند بلکه مکملی برای حرکت Kegels به حساب می آید. این اصلا غیر معمول نیست که با انجام دادن حرکات ورزشی خاص می توان میل جنسی را در دوران یائسگی افزایش داد. هنگام انجام حرکات ورزشی اندروفین در بدنتان آزاد شده، گردش خون و انرژی شما افزایش پیدا می کند.

 

رژیم غذایی مقوی:
نیازی نیست تغییرات غذایی عجیبی داشته باشید بلکه تغییرات جزئی می تواند بسیار در میل جنسی شما موثر باشد. زیرا خلق و خو، الگوی خواب، استرس و میل جنسی شما به مصرف غذایتان وابسته است. برخی غذاها و سبزیجاتی که میل جنسی را افزایش می دهند، عبارت اند از: زغال اخته، کاکائو، نارگیل، آووکادو، عسل و جنسینگ.

 

گسترش دیدتان:
رابطه جنسی چیزی فراتر از برقراری فیزیکی با همسرتان است. برای برقراری رابطه بهتر با همسرتان شما نیازمند گسترش تجربیاتتان هستید که در نهایت به صمیمیت واقعی خواهید رسید. در دوران یائسگی به دلیل نازک شدن دیواره های واژن ممکن است همسرتان در حین رابطه جنسی احساس ناراحتی بکند. شما با صحبت کردن با همسرتان و گاهی برخی متخصصان می توانید راهی برای بهتر و متنوع کردن رابطه جنسیتان بیابید و از رابطه جنسیتان لذت ببرید.

 

از بین بردن فشار و ناراحتی روحی
اگر شما در مورد رابطه جنسی، رسیدن به اوج لذت جنسی و پاسخ ها دچار نگرانی باشید؛ این نگرانی شما مستقیما به اتاق خوابتان منتقل می شود. بنابراین برای تغییر در رابطه جنسی باید نگرانی ها را کنار گذاشته و خلق و خویتان را تغییر دهید. راههایی برای تقویت میل جنسی وجود دارد، مانند: معاشقه با همسر و تماشای فیلم های رمانتیک می تواند به شما کمک کند.

مطالب مشابه را ببینید!