مجله تاپ‌ناز‌

شیوه های ساده برای انرژی گرفتن

انرژی گرفتن

 

آیا انرژی شما تحلیل رفته است ؟ با استفاده از این تکنیکهای راحت و قابل انجام در عرض چند دقیقه انرژی خود را بدست بیاورید.

نفس عمیق بکشید :

 

وقتی احساس سستی و کسالت می کنید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بایستید و چند نفس عمیق و بلند بکشید. چشمایتان را ببندید و خیلی آهسته و عمیق نفس بکشید ، هوا را از بینی خود داخل کنید و از دهان خارج کنید ، آنقدر این کار را انجام دهید تا ضربان قلبتان کند شود. این کار باعث می شود که سطح اکسیژن در جریان خون شما افزایش یابد و در نتیجه فشار خون و ضربان قلب شما هم کاهش می یابد و عضلاتتان شل شود. با هر نفسی که می کشید در واقع اکسیژن و انرژی را به تک تک سلولهای بدنتان ارسال می کنید.

 

بلند شوید و حرکت کنید:

 

در طول روز هربار که احساس می کنید به تجدید انرژی احتیاج دارید ، به جای نوشیدن چای یا قهوه ، از جای خود بلند شوید و استراحت کوتاهی داشته باشید . در هر ساعت یکبار بلند شوید ، دستهایتان را بالای سرتان بکشید ، یک نفس عمیق بکشید، دستهایتان را کمی تاب دهید و یک یا دوپله ، بالا و پایین بروید . تحرک داشتن باعث می شود که اکسیژن بیشتری به ماهیچه ها و مغز شما برسد و اکسیژن بیشتر به معنای انرژی بیشتر است .

 

یک میان وعده انرژی زا بخورید :

 

اگر بین وعده ناهار و صبحانه و یا عصر احساس می کنید انرژی شما در حال کاهش یافتن است ، احتمالا” سطح قند خون شما پائین آمده است . خوردن یک میان وعده کوچک می تواند به شما کمک کند ، کمی ذرت بو داده ، یک تکه از میوه دلخواه شما و یا کمی آجیل می تواند میان وعده بسیار مناسبی باشد.

 

آب بنوشید :

 

آیا می دانستید که نوشیدن آب ارزانترین و راحت ترین راه برای مبارزه با خستگی است ؟ به همین دلیل است که نوشیدن ۸ لیوان آب در روز خیلی مهم است. حتی اگر بدن شما مقدار کمی آب از دست داده باشد و دچار کم آبی شده باشد ، جریان اکسیژن در خون شما کاهش می یابد و انرژی شما تحلیل می رود.

 

فقط بخندید :

 

آخرین باری که از ته دل خندیدی کی بود ؟ همه ما می دانیم که خندیدن حال روحی روانی ما را خوب می کند اما آیا می دانستید که خنده از لحاظ فیزیکی نیز مفید است و انرژی ما را بالا می برد ؟ در واقع خنده مثل یک حرکت کششی عمل می کند ، گردش خون شما را بالا می برد ، عضلاتتان را شل می کند ، تنفستان را تند می کند و در نتیجه باعث می شود اکسیژن بیشتری به مغز شما برسد.

 

اگر احساس می کنید همه انرژی خود را از دست داده اید ، بخوابید :

 

اگر انرژی شما همینطور تحلیل می رود و با هیچ کدام از این کار ها نتوانستید انرژی از دست رفته خود را بازیابید ، احتمالا” کمبود خواب دارید و باید بخوابید . برای خوابیدن یک بالش و پتوی کاملا” راحت و مناسب انتخاب کنید تا بتوانید خوب بخوابید و انرژی از دست رفته خود را بدست بیاورید.

 

 

مترجم: فرشته مشاور/آفتاب

مطالب مشابه را ببینید!