مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه کوکوی اسفناج به سبک ایتالیایی

کوکوی اسفناج

می توانید در زمان کم کوکوی اسفناج به سبک ایتالیایی را تهیه کنید. این غذا را می توانید به عنوان میان وعده استفاده کنید. طعم این میان وعده بسیار لذیذ است و واقعا منحصر بفرد است. همجنین این غذا بسیار سالم و مقوی است و در آن انواع سبزیجات یافت می شود.

 

مواد لازم برای کوکوی اسفناج به سبک ایتالیایی

اسفناج:500 گرم
تخم مرغ:3 عدد
روغن کنجد:3 تا 4 قاشق غذاخوری
هویج:یک عدد متوسط
نمک و فلفل:به میزان لازم
طرز تهیه کوکوی اسفناج به سبک ایتالیایی
برای تهیه این کوکوی ایتالیایی پیش از هر چیز باید اسفناج را آماده کنید. برخلاف کوکو سبزی سنتی خودمان که سبزی خام را با تخم مرغ ترکیب می کنیم و آن را سرخ می کنیم، برای تهیه این کوکوی ایتالیایی باید اسفناج را آب پز کنید. برای این منظور آب را درون یک قابلمه ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید و اسفناج را به مدت 4 تا 55 دقیقه در این آب بجوشانید. بعد از مدت زمان ذکر شده اسفناج را آبکش کرده و آن را خرد کنید. لازم نیست قطعات خیلی ریز یا به اصطلاح ساطوری باشد. تنها کافی است برگ های اسفناج را کمی خرد کنید و آنها را کنار بگذارید.
اسفناج 1 e1485803533913
سپس تخم مرغ ها را درون یک کاسه بشکنید و هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شود. در این مرحله هویج را که به قطعات کوچک مکعبی خرد کرده اید به همراه اسفناج خرد شده به تخم مرغ ها اضافه کنید و آنها را هم بزنید تا کاملا یکدست شود و تخم مرغ ها کف کند. به طور معمول 5 تا 6 دقیقه هم زدن مستمر موجب کف کردن تخم مرغ ها می شود.
در آخرین مرحله روغن کنجد را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید گرم شود، سپس مخلوط آماده شده را درون تابه بریزید و اجازه دهید یک سمت کوکو کاملا سرخ شود. برای این کار 7 تا 10 دقیقه زمان لازم است، سپس کوکو را برگردانید و سمت دیگر آن را نیز سرخ کنید. کوکو را به ظرف جدید منتقل کرده و با برش های مثلثی آن را برای سرو آماده کنید.
نکته
هرگز برای آب پز کردن اسفناج ها آنها را از دقیقه اول درون آب قرار ندهید تا آب و اسفناج با هم به نقطه جوش برسد. این کار موجب تخلیه تمامی مواد مغذی موجود در اسفناج می شود. بهترین روش آن است که اسفناج را پس از جوش آمدن آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید 3 تا 4 دقیقه درون آب جوش باقی بماند.

نکات تکمیلی در مورد کوکوی اسفناج

کوکوی اسفناج جزو غذای ملل – ایتایایی میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20 دقیقه میباشد .
کوکوی اسفناج را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری – افطار – میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

کوکوی اسفناج ، طرز تهیه کوکوی اسفناج به سبک ایتالیایی

مطالب مشابه را ببینید!