مجله تاپ‌ناز‌

عکس های سردترین مکان های جهان که قابل سکونت هستند

سردترین مناطق دنیا که قابل سکونت هستند

احتمالا فکر می کنید زمستان شهر شما خیلی طاقت فرسا است و سرد است و هیچ منطقه ای دنیا به اندازه شهر شما سرد نیست. در این مطلب سردترین نقاط دنیا را معرفی می کنیم که هر موجود زنده ای در آن براحتی یخ می زند.

 

یاکوتسکی؛روسیه

یاکوتسکی یکی از شهرهای منطقه سیبری است که به‌طور معمول دمایی زیر ۴۵- درجه سانتی‌گراد دارد. رکورد کمترین دمای این شهر به ۶۵- درجه می‌رسد.

یاکوتسکی؛روسیه

بارو؛ آلاسکا

بارو؛ آلاسکا

بارو شمالی‌ترین شهر ایالات‌متحده است و جمعیتی بیش از ۴۵۰۰ نفر در آن زندگی می‌کنند. یخبندان تا اوایل ماه جولای ادامه دارد و دمای هوا در فصل زمستان در بالاترین حد خود فقط تا ۴۰- سانتی‌گراد بالا می‌رود.

بارو؛ آلاسکا

بارو؛ آلاسکا

فریزر؛ کلورادو

فریزر؛ کلورادو

همان‌طور که از اسمش پیداست، فریزر به‌اندازه‌ای سرد است که در آمریکا این شهر را به نام «یخدان» کشور می‌شناسند. میانگین دمای زمستان در این مکان چیزی حدود به ۱۸- درجه سانتی‌گراد است.

آستانا؛ قزاقستان

آستانا؛ قزاقستان

شهر آستانا یکی از سردترین پایتخت‌های دنیاست که ممکن است دمای آن در بعضی از ماه‌های زمستان به ۴۰- درجه سانتی‌گراد برسد.

آستانا؛ قزاقستان

شوردال؛ نروژ

شوردال؛ نروژ

منطقه شوردال که خود شامل چندین شهر است، در یک‌سوم پایانی سال در یخبندان کامل به سر می‌برد و دما تا ۲۰- درجه سانتی‌گراد پایین می‌آید.

هاربین؛چین

هاربین؛چین

شهر «هاربین»، که در استان «هیلونجیانگ» قرار دارد، به دمایی نزدیک به ۲۵- درجه سانتی‌گراد می‌رسد. البته برخلاف ظاهر، اهالی این شهر ۱۰ میلیون نفری، نه‌تنها از این افت دما ناراضی نیستند بلکه به‌خوبی از آن استفاده کرده و هرسال فستیوال بین‌المللی برف و یخ را در شهر خود بر پا می‌کنند.

هاربین؛چین

هاربین؛چین

هاربین؛چین

اولان‌باتور؛ مغولستان

پایتخت کشور مغولستان، «اولان‌باتور»،‌ جمعیتی ۱ میلیون نفری دارد و دمای آن در فصل زمستان حدود ۲۸- درجه سانتی‌گراد است.

اولان‌باتور؛ مغولستان

ایستگاه کونکوردیا؛ قطب جنوب

ایستگاه کونکوردیا؛ قطب جنوب

ایستگاه کونکوردیا که در بالای فلات آنتارکتیک بنا شده است، یکی از چندین ایستگاه‌ تحقیقاتی در قطب جنوب است. دمای این منطقه تا ۱۲۰- درجه سانتی‌گراد هم پایین می‌آید که تقریباً زندگی کردن را در این مکان غیرممکن می‌سازد.

آیمیکون؛روسیه

آیمیکون؛روسیه

آیمیکون شهر دیگری در سیبری است که به‌عنوان سردترین شهر دارای سکنه شناخته می‌شود. ساکنان این شهر مجبور هستند که ماشین‌های خود را بی‌وقفه روشن بگذارند تا از یخ زدن آن‌ها جلوگیری کنند. دمای این منطقه تا چیزی حدود ۷۲- درجه سانتی‌گراد پایین می‌آید.

آیمیکون؛روسیه

مطالب مشابه را ببینید!