مجله تاپ‌ناز‌

مشکل پرش اندام هنگام خوابیدن

sleep

چه عواملی در پرش شدید اندام ها در هنگام خواب تاثیرگذار هستند و چرا برخی افراد در هنگام خواب دچار این عارضه می شوند چه درمان هایی برای این اختلال وجود دارد آیا این عارضه ربطی به بیماری صرع در بدن دارد؟

پرویز بهرامی در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره پرش اندام‌ها در دقایق اولیه خواب و رابطه آن با ابتلا به صرع، اظهار داشت: در صورتی که فرد در دقایق اولیه خواب دچار پرش اندام‌ها شود، پرش اندام‌ها در دقایق اولیه خواب ارتباطی به ابتلا به صرع ندارد و نیاز به درمان خاصی نیز نیست.

وی افزود: پرهیز از استرس می‌تواند در کاهش پرش اندام‌ها در ابتدای خواب یا حتی حین خواب مؤثر باشد، چرا که برخی افراد گاهی تجربه سقوط از ارتفاع و پرش شدید اندام‌ها را در خواب تجربه می‌کنند که ناشی از فشارهای روانی روزانه است.

این فوق تخصص صرع تصریح کرد: گاهی ابتلا به صرع می‌تواند موجب پرش اندام‌ها شود که علت آن اختلالات متابولیکی شخص است که با زمینه بیماری‌های ارثی ارتباط دارد و سیستم عصبی به ویژه کورتکس را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این نورولوژیست اظهار داشت: صرع باید از پرش اندام‌ها که ناشی از استرس روزانه است، تشخیص افتراقی داده شود. همچنین در صورتی که فرد به صرع مبتلا نیست و بر اثر فشارهای روانی به پرش اندام موقع به خواب رفتن مواجه می‌شود و این علامت چندین بار تکرار می‌شود، باید به پزشک مراجعه کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

مطالب مشابه را ببینید!