مجله تاپ‌ناز‌

مناطق گردشگری و جاهای دیدنی کوالالامپور + تصاویر

کوالالامپور پایتخت مالزی به حق تمام آسیاست چرا که فرهنگ چینی هندو و اسلامی را در هم تنیده است . تنوع و گوناگونی فریبنده معماری کوالالامپور محصول دوران‌های‌ توسعه ناگهانی آن است؛ ساختمان‌های برازنده مستعمراتی در تضاد با بنا‌های بزرگ و بلندپروازی چون برج‌های دوقلوی پتروناس. به این معجون، فستیوال‌های پرهیاهوی شهر و بازار‌های خیابانی را اضافه کنید تا شهری باشد که ارزش گشت و گذار و کشف را داشته باشد. بیشترین لذت در این شهر را می‌توان در پرسه در خیابان‌ها، مراکز و بازار‌های خرید و در رستوران‌ها یافت. هوای کوالالامپور گرم و شرجی است و ترافیک و شلوغی گاهی فرساینده است، پس در طول روز زمانی را برای آرام گرفتن در مراکز خرید با سیستم‌های خنک‌کننده در نظر بگیرید. بسیاری از

جاذبه‌های دیدنی کوالالامپور

در آخر هفته‌ها و تعطیلات، شلوغ و در طول روز‌های هفته خلوت هستند. گردشگران در تور مالزی از جاذبه های گردشگری متنوع می توانند بازدید کنند که در این مقاله قصد دارین به آنها اشاره کنیم:

برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

Petronas Twin Towers

بدون شک یکی‌ از جاذبه های دیدنی‌ مالزی، برج‌های دوقلو در قلب کوالالامپور است. نماد شهر کوالالامپور، دفتر مرکزی شرکت ملی نفت و گاز پتروناس و تا همین اواخر بلند‌ترین برج جهان. این دو برج زرد رنگ چون دو راکت متصل به هم بر فراز آسمان کوالالامپور قد کشیده‌اند و تمثیلی تمام عیار از رشد شهابی کوالالامپور، معدنی کوچک به کلان‌شهری فضایی، را رقم می‌زنند. معمار آرژانتینی، سزار پلی، این برج‌ها را با الهام و بهره‌گیری از تلفیق نماد‌های جشن‌های سنتی و هنر اسلامی خلق کرده است.

برج‌های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

موزه ملی مالزی کوالالامپور

National Museum of Malaysia

موزه ملی مالزی در بنایی به سبک خانه‌های سراوق (یکی از دو ایالت مالزی) دهه ۱۹۶۰میلادی قرار دارد، این موزه مجموعه نمایشگاه‌هایی از تاریخ، اقتصاد، هنر‌ها، صنایع و فرهنگ مالزی را به نمایش گذارده است. گالری‌ها به آرامی در حال نوسازی هستند اما به نظر می‌رسد که بیشتر ویترین‌ها به دست‌آورد‌های امروزی اشراف و سیاست‌مداران مالایی اختصاص یافته‌اند. ازجالب‌ترین بخش‌های موزه، می‌توان به ویترین‌های فرهنگی در بنای اصلی اشاره کرد، گنج‌هایی از کشتی‌های غرق‌شده و خانه‌ای پادراز در حیاط که قبلاً به سلطان ترنگانو تعلق داشته است.

موزه ملی مالزی کوالالامپور

برج کی ال کوالالامپور

KL Tower

برج کی ال یکی‌ از برجسته‌ترین بناهای کشور مالزی است. این برج مخابراتی که در بالای منطقه بوکیت ناناس قرار دارد به لحاظ ارتفاع، چهارمین برج مرتفع دنیا می‌باشد. در این برج میتوانید از ارتفاع ۴۲۱ متری شاهد منظره ای زیبا از شهر کوالالامپور باشید.

برج مخابراتی کی ال همه روزه پذیرای بازدید کنندگانی است که می توانند با آسانسورهای پر سرعت به بالای برج رفته و با دوربین های نصب شده در بالای برج تمام شهر را تماشا کنند.

برج کی ال کوالالامپور

بوکیت بینتانگ کوالالامپور

Bukit Bintang

اصلی ترین خیابان توریستی کوالالامپور که اکثر هتلها رستورانهای بین المللی و مراکز خرید را در آن می توان یافت. منطقه اطراف تقاطع خیابان های بوکیت بینتانگ و سلطان اسماعیل جایی است که گردشگران معمولا با هر نوع توان مالی، همانند بسیاری از مردم محلی، مدتی را جهت قدم زدن در آن صرف می کنند. تعداد زیاد مراکز خرید در این منطقه امکانات خرید فراوانی را ارایه می کنند و این در حالیست که پیاده رو اطراف مرکز خرید Lot10 در شرق تقاطع، مسیر بینتانگ یا Bintang Walk را به وجود آورده که جایگاه ردیفی از کافه های مجلل با فروشندگانی خوش برخورد می باشد.

بوکیت بینتانگ کوالالامپور

بازار مرکزی کوالالامپور

Central Market

پنجاه سال پیش این بازار میدان تره بار شهر کوالالامپور بوده و امروزه بصورت بنایی کلاسیک با سبکی خاص در آمده و محل فروش صنایع دستی و کارهای هنری است. شما می توانید با بازدید از این بازار ، علاوه بر آشنایی با قسمتی از فرهنگ و هنر مالزی تولیدات عرضه شده در این بازار را که جنبه یادبود و سوغاتی دارند با قیمتهای مناسب خریداری نمائید .

بازار مرکزی کوالالامپور

غار میمونها کوالالامپور

Batu Caves

یکی‌ از مراکز توریستی مالزی باتو کیو یا غار میمونها است. این مکان از اماکن مقدس هندو هاست با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک. این غار که در سال ۱۸۸۱ میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شد، در شمال شهر کوالالامپور و درحدود ۱۱ کیلومتری مرکز آن واقع گردیده است. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت، پرستش و تجمع هندوها است.

غار میمونها کوالالامپور

شهر آبی سان وی لاگون کوالالامپور

Sunway Lagoon

مجموعه تفریحی سان وی لاگون که بیشتر به خاطر پارک آبی آن معروف می باشد یک مجموعه تفریحی و توریستی بزرگ می باشد که در سال ۱۹۹۳ افتتاح شده و در چند سال گذشته همواره رتبه اول درجذب گردشگر در مالزی را به خود اختصاص داده است و توصیه می شود حتما در سفر به مالزی یک روز کامل وقت خود را به این مجموعه اختصاص دهید. مجموعه توریستی سان وی لاگون از ۳ بخش مجزا تشکیل شده و در مجاورت آن یک مرکز فروشگاهی بسیار بزرگ و مدرن قرار دارد که در بخش جدید این مجتمع اکثر برندهای معروف و معتبر عرضه می شوند.

شهر آبی سان وی لاگون کوالالامپور

پارک پروانه کوالالامپور

KL Butterfly Park

مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از بیش از ۶ هزار پروانه از ۱۲۰ گونه مختلف در بوم طبیعی خود. پارک پروانه همچنین بیش از ۱۵ هزار گیاه و گونه‌های گیاهی گوناگون برای بازآفرینی فضای جنگل‌های بارانی را شامل می‌شود. برخی از پروانه‌های رنگین کمانی که در قفس‌ها پرواز می‌کنند هیولاوار بزرگ هستند. گالری حشرات نیز بخشی دیگر از مجموعه است، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت‌های مالزیایی به لرزه می‌افتید. این فروشگاه، پروانه‌ها و سایر حشرات خشک‌شده را به فروش می‌رساند.

پارک پروانه کوالالامپور

آکواریوم کوالالامپور

KL Aquaria

یکی‌ از اماکن توریستی در مالزی اکواریوم کوالالامپور است. یک آکواریوم بسیار بزرگ که میزبان ۵۰۰۰ گونه مختلف آبزیان مناطق حاره‌ای است. مجموعه شامل یک تونل شیشه‌ای زیر آب به طول ۹۰ متر، نمایشگاه‌های مختلف پوشش‌های گیاهی و جانوران، آبزیان و گیاهان دریایی، کیوسک‌های اطلاع ‌رسانی
چندرسانه‌ای و فروشگاه هدایا است. برنامه‌های گوناگون آموزشی نیز بخشی از خدمات این مجموعه است. تماشای غذا دادن به کوسه‌ها یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های این آکواریوم است که همه روزه ساعت ۱۵ اجرا می‌شود.

آکواریوم کوالالامپور

محله چینی ها کوالالامپور

China Town

چاینا تاون یکی‌ از جذاب‌ترین مراکز خرید و از نقاط دیدنی‌ مالزی است. محله چینی ها یا همان خیابان پتالینگ یکی ازشلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین مکانهای خرید شهر کوالالامپور است . این بازار محل فروش اجناس بدلی و ارزان قیمت بوده و شما می توانید بدل خیلی از اجناس مارک دار و معروف در جهان را آنجا بیابید. انواع ساعت های مچی، پوشاک، لوازم تزئینی، کیف، کفش و…
از عمده اجناس ارزه شده در این بازار است.

محله چینی ها کوالالامپور

مطالب مشابه را ببینید!