مجله تاپ‌ناز‌

نحوه انتخاب بهترین مدل کاغذ دیواری برای منزل

راهنمای انتخاب بهترین و زیباترین مدل کاغذ دیواری برای منزل شما

استفاده از کاغذ دیواری این روزها به یک فن تبدیل شده است؛ مهارتی که با دانستن تکنیک‌های ساده‌ای می‌توان آن را به راحتی در خانه اجرا کرد.

مدل کاغذ دیواری سه بعدی

شاید دیگر دوران سر کردن در فضای طراحی‌ های دو بعدی واقعاً به سر رسیده. این مساله را می‌ شود با نسبت خرید کاغذ دیواری‌ های سه‌ بعدی در بازار هم فهمید. این روزها اگر گشتی در راسته فروشندگان کاغذ دیواری بزنید، حتماً این پدیده‌ های تازه‌ وارد را می‌بینید. کاغذ دیواری‌ هایی برجسته که اگر از فاصله چند متری به آن‌ها نگاه کنید، طرح‌ های خاصی به صورت برجسته دیده می‌ شود. کاربرد این کاغذ دیواری‌ها هم متفاوت است؛ بیشتر برای طراحی فضای اتاق‌های پذیرایی بزرگ و همچنین در لابی ساختمان‌ها استفاده می‌شوند.

نحوه انتخاب بهترین مدل کاغذ دیواری برای منزل

کاغذ دیواری‌های سه‌بعدی‌های شلوغ برای خانه‌های بزرگ‌تر و سبکترها برای خانه‌های کوچکتر
این وسط انتخاب طرح کاغذدیواری‌های سه‌بعدی بسیار اهمیت دارد؛ سه‌بعدی‌های شلوغ برای خانه‌های بزرگ‌تر و سبک‌ترها برای خانه‌های کوچک‌تر. خوب است بدانید کاغذدیواری‌های سه‌بعدی برای نمایش سه‌بعدی‌شان به دیوارهای بزرگ نیاز دارند پس بهتر است برای خانه‌های کوچک اصلا سراغ این دسته کاغذدیواری‌ها نروید.

مدل کاغذ دیواری اتاق كودک

 

انتخاب کاغذ دیواری,کاغذ دیواری های خانه

كاغذديواری هايی كه برای اتاق بچه‌ها استفاده می شوند، هيچ قاعده و قانون خاصی ندارند

كاغذديواري‌هايي كه براي اتاق بچه‌ها استفاده مي‌شوند، هيچ قاعده و قانون خاصي ندارند. هر روز بسته به شخصيت‌هاي كارتوني جديدي كه وارد دنياي كودكانه مي‌شود تنوع اين كاغذها هم در سبك و طرح‌هاي مختلف بيشتر مي‌شود و فقط رنگ‌ها هستند كه ثابت مي‌مانند. آبي، سبز، قهوه‌اي، سورمه‌اي و سفيد براي پسرها و ياسي، بنفش، زرد، گلبهي، صورتي، قرمز و سفيد هم براي دخترها. در كاغذديواري اتاق بچه‌ها اگر طرح‌ها به صورت موتيف باشد؛ يعني المان‌هاي تك به صورت كوچك روي كاغذ ساده قرار گرفته باشد مي‌توان سرتاسر اتاق را با كاغذديواري پوشاند اما اگر كاغذديواري شلوغ بود، مي‌شود اصل يك ديوار كاغذ اصلي و بقيه كاغذ ساده را هم در اين فضا پياده كرد.

شیک ترین دکوراسیون کاغذ دیواری,نحوه انتخاب کاغذ دیواری

رنگ های كاغذديواری می تواند به اتاق‌ها معنا و مفهوم تازه‌ای ببخشد

رنگ ها در زمان انتخاب كاغذديواري همان‌قدر اهميت دارند كه طرح و نقشه آنها. با استفاده از رنگ‌هاي كاغذديواري مي‌توان به اتاق‌ها معنا و مفهوم تازه‌اي بخشید. رنگ كاغذديواري‌ها ارتباط مستقيمي با حجم و مساحت اتاق دارد. رنگ‌هاي تيره مثل مشكي، طوسي سير يا قهوه‌اي را به هيچ عنوان در فضاهاي كوچك يا تاريك نبايد استفاده كرد براي اينكه محيط را كوچك‌تر و تاريك‌تر از هميشه نشان مي‌دهند.

خرید کاغذدیواری,شیک ترین مدل کاغذدیواری

كاغذديواری های بژ و طلايی برای اینکه گرمی بيشتری به فضا می دهند محبوب‌تر هستند

براي اتاق‌ها و فضاهايي كه ديوارهاي بلندي دارند، كاغذ ديواري‌هاي بژ و طلايي‌رنگ بهتر از كاغذديواري‌هاي طوسي و نقره‌اي‌رنگ هستند. در فضاهاي پرنور هم رنگ‌هاي بژ، طلايي و قهوه‌اي بهتر هستند براي اينكه اين رنگ‌ها نور را مي‌شكنند و فضا را بزرگ‌تر نشان مي‌دهند. كاغذديواري‌هاي بژ و طلايي معمولا محبوب‌تر از كاغذديواري‌هاي طوسي و نقره‌اي هستند برای اینکه گرمي بيشتري به فضا مي‌دهند و به درد خانه‌هاي مجلل مي‌خورند. رنگ‌هاي تيره را بيشتر در خانه‌هاي ساده امروزي مي‌توان پيدا كرد. اگر يكي از ديوارهاي سالن را تيره كرديد، براي باقي ديوارها كاغذديواري با همان طرح ولي رنگ روشن انتخاب كنيد. همه آلبوم‌هاي كاغذديواري، رنگ‌هاي روشن كاغذديواري‌هاي تيره‌رنگ را هم دارند.

دکوراسیون کاغذ دیواری, جدیدترین دکوراسیون کاغذدیواری

در رنگ كاغذديواري‌هاي اتاق‌ها دو خط قرمز وجود دارد؛ يكي رنگ آبي و ديگري نارنجي

در رنگ كاغذديواري‌هاي اتاق‌ها دو خط قرمز وجود دارد؛ يكي رنگ آبي و ديگري نارنجي. معمولا طراحان دكوراسيون داخلي نارنجي سير را به گلبهي يا نخودي و بژ تغيير مي‌دهند و آبي‌ها را به نيلي، فيلي و … نزديك مي‌كنند چون رنگ آبي اتاق را خیلی تاريك و سرد مي‌كند و نارنجي به اتاق انرژي زیادی مي‌دهد؛ آن‌قدر كه هيچ گوشه‌اي براي آرامش در آن پيدا نمی‌شود. براي همين طراحان اين دو رنگ را براي كاغذديواري انتخاب نمي‌كنند حتي اگر مبلمان خانه و … هم تم نارنجي يا آبي داشته باشد، آن‌وقت رنگ ديوارها را به نقره‌اي يا سفيد يا صورتي و بنفش نزديك مي‌كنند اما هيچ‌وقت سراغ نارنجي يا آبي سير نمي‌روند؛ مگر اينكه واقعا صاحبخانه بر اين كار اصرار داشته باشد!

کاغذ دیواری های خانه, مدل کاغذ دیواری

در زمان نصب كاغذديواري‌ها بايد رنگ و طرح غالب روي دیوار اصلی نصب شود

در زمان نصب كاغذديواري‌ها بايد رنگ و طرح غالب روي دیوار اصلی نصب شود. براي تشخیص اين ديوار يك قانون كلي وجود دارد؛ اينكه در اتاق خواب اين ديوار درست هماني است كه سر تخت در آن جا مي‌گيرد و در اتاق نشيمن ديواري كه مبل اصلي خانه پشت به آن قرار داده مي‌شود يا ديواري كه پشت بيشترين تعداد وسايل خانه قرار گرفته است. يادتان باشد ديواري كه در آن در يا پنجره قرار گرفته باشد، ديوار اصلي خانه نیست.

دکوراسیون کاغذ دیواری, جدیدترین دکوراسیون کاغذدیواری

به محض ورود به محيطی هر ديواري كه بيشتر از همه توجهتان را جلب كرد، همان ديوار اصلي است

براي انتخاب ديوار اصلي خانه يك راه ساده ديگر هم هست؛ اينكه به قدرت احساس و بينايي‌تان تكيه كنيد. به محض اينكه وارد محيطي شديد هر ديواري كه بيشتر از همه توجهتان را به خودش جلب كرد، همان ديوار اصلي به حساب مي‌آيد. ديوارهاي كوچك را هم در انتخاب‌هاي‌تان نگذاريد چون طرح زدن روي اين ديوارها باعث مي‌شود خانه كوچك‌تر از معمول نشان داده شود.

شیک ترین دکوراسیون کاغذ دیواری,خرید کاغذدیواری

اگر ديوار در يک سمت ورودي خانه باشد و به عنوان ديوار اصلي خانه انتخاب شود، اتاق بزرگ‌تر به نظر مي‌رسد

استفاده از كاغذديواري با تركيب رنگ غالب براي ديوار مقابل در ورودي اتاق‌هاي بزرگ مناسب است چون اين انتخاب فضا را كوچك‌تر نشان مي‌دهد. اگر ديواري كه در يك سمت ورودي خانه است به عنوان ديوار اصلي خانه انتخاب شود، آن وقت اتاق بزرگ‌تر و كشيده‌تر به نظر مي‌رسد. اگر دو ديوار كناري در ورودي هم كاغذ شوند، فضا تنگ‌تر و بيشتر فشرده به نظر مي‌رسد.

مطالب مشابه را ببینید!