مجله تاپ‌ناز‌

نحوه به اشتراک گذاری موقعیت مکانی توسط واتس اپ

می توانید با استفاده از برنامه واتس اپ موقعیت مکانی خود را برای دوستانتان ارسال کنید. البته باید به واتس اپ اجازه دسترسی به موقعیت مکانی را بدهید.

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی واتس‌آپ در سیستم عامل اندروید

اگر قصد داشته باشیم که در یک دستگاه اندرویدی، موقعیت مکانی خود را از طریق اپلیکیشن واتس‌آپ اشتراک‌گذاری کنید باید چگونه عمل نماییم؟ بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

به اشتراک گذاری موقعیت مکانی توسط واتس اپ

در قدم اول وارد گوگل پلی استور (Google Play Store) دستگاه اندرویدی خود شده و اپلیکیشن واتس‌آپ را جستجو نمایید. حال این اپلیکیشن را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب نمایید. در مرحله‌ای که باید شماره تماس خود را وارد کنید به جای اولین ۰ ما قبل شماره تماس‌تان +۹۸ را وارد کنید. به عنوان مثال اگر شما تماس شما ۰۹۳۵۸۷…… است، آن را بدین صورت وارد کنید: ۹۸۹۳۵۸۷+…

به اشتراک گذاری موقعیت مکانی توسط واتس اپ

حال اپلیکیشن واتس‌آپ را اجرا کرده و مانند تصویر فوق وارد تب “Contacts” شوید. حال با استفاده از گزینه “Refresh” لیست مخاطبین اپلیکیشن واتس‌آپ خود را رفرش کنید. با انجام این عمل لیست مخاطبین اپلیکیشن واتس‌آپ شما با لیست مخاطبین دستگاه اندرویدیتان همگام‌سازی می‌شود و آن دسته از مخاطبینی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند در لیست مخاطبین واتس‌آپ نصب شده بر روی دستگاهتان نمایان خواهند شد. دقت داشته باشید که به منظور استفاده از قابلیت‌های اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌آپ حتما باید هر دو مخاطبی مبدأ و مقصد در این اپلیکیشن ثبت نام کرده و آن را در دستگاه خود نصب داشته باشند.

به اشتراک گذاری موقعیت مکانی توسط واتس اپ

حال نوبت به آن رسیده که فرد یا گروهی که قصد دارید موقعیت مکانی‌تان با آن‌ها اشتراک‌گذاری شود را انتخاب نمایید. با انتخاب گزینه “Menu” و سپس “Create Group” می‌توانید یک گروه ساخته و موقعیت مکانی خود را با تک تک اعضای گروه ساخته شده اشتراک‌گذاری کنید. همچنین این عمل با انتخاب یک مخاطب و وارد شدن به پنجره گفتگوی وی به طور اختصاصی هم قابل انجام است.

به اشتراک گذاری موقعیت مکانی توسط واتس اپ

هنگامی که به پنجره گفتگو با مخاطب یا گروه مورد نظر وارد شدید در بخش فوقانی و سمت راست صفحه نمایش آیکونی به شکل یک گیره را مشاهده خواهید کردید. این آیکون را لمس کنید.

به اشتراک گذاری موقعیت مکانی توسط واتس اپ

با انتخاب این آیکون، گزینه‌هایی پیش رویتان قرار می‌گیرد که یکی از آن‌ها با عنوان “Location” مشخص شده است. این گزینه را انتخاب کنید. بدین صورت موقعیت مکانی فعلی شما با مخاطب یا مخاطبین مورد نظر اشتراک‌گذاری می‌شود. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده دچار مشکل شدید و یا سوالی برایتان ایجاد شد، می‌توانید از طریق شماره‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها یاری بخواهید.

 

مطالب مشابه را ببینید!