مجله تاپ‌ناز‌

نحوه چیدمان اتاق نشیمن

نحوه چیدمان اتاق نشیمن

اتاق نشیمن مکانی برای استراحت، سرگرمی، بازی و حتی غذا خوردن است و باید مطابق نیازهای شما، و محلی راحت برای خودتان و خانواده تان باشد. برای چیدن اتاق نشیمن هیچ راه درست و غلطی وجود ندارد، اما برخی مراحل وجود دارند که کمک می کنند از فضای خود بیشترین استفاده را کنید.
* نگاهی به اتاق نشیمن خود کنید. دیوار به دیوار آن را اندازه گیری کنید، هم طول و هم عرض را.

* روی یک کاغذ گرافِ طرح اتاق خود را بکشید. هر 30 سانت از اتاق را روی 3 سانت از کاغذ رسم کنید. هر چیزی را که روی چیدمان اتاق تأثیر می گذارد –مثل پنجره ها، درب ها، کشوها و وسایل الکترونیکی- را اضافه کنید.

* نگاهی به وسایل داخل اتاق نشیمن بیاندازید، چه چیزهایی را می خواهید در این اتاق قرار دهید؟ همه وسایل را اندازه گیری کنید.

* دور وسایلی که روی کاغذ کشیده اید را ببرید. از همان مقیاس مشخص شده در مرحله 2 استفاده کنید.

* ابتدا تمام راه های چیدمان را با وسایل کاغذی ای که بریده اید امتحان کنید. هنگامی که به طرح مورد نظر خور رسیدید، تکه ها را روی کاغذ بچسبانید و از آن به عنوان یک مرجع استفاده کنید.

* نقطه کانونی اتاق را تعیین کنید. در اتاق نشیمن نقطه کانونی نقطه ای است که معمولاً تلویزیون، پنجره یا شومینه قرار دارد. با این حال در این نقطه می تواند هر چیزی باشد که می خواهید وقتی در اتاق نشیمن نشسته اید، آن را ببینید.

* بزرگترین وسایل خود را در نقطه کانونی قرار دهید. این وسیله احتمالاً مبل شما خواهد بود. جلوی مبل می توانید قالیچه پهن کنید. بین قالیچه و نقطه کانونی کمی فاصله بیاندازید.

* بقیه وسایل خود را به شکل U در اطراف مبل تان بچینید. برای مثال در دو طرف مبل دو صندلی با یک زاویه قرار دهید و میز را جلوی مبل قرار دهید، طوری که در دسترس باشد. سعی کنید شکلU ی متعادلی ایجاد کنید. اگر یک وسیله بزرگ را در یک طرف مبل قرار دهید تعادلش با صندلی کوچکی که در طرف دیگر قرار دارد یا با لبه میز بر هم می خورد.
نکات و هشدارها
وسایلی مثل عکس های خانوادگی، آثار هنری و کوسن های رنگارنگ را به دکوراسیون اضافه کنید.

 

مطالب مشابه را ببینید!