مجله تاپ‌ناز‌

ورزش یوگا بهتر است یا پیلاتس؟ کدام ورزش برای بدن شما بهتر است؟

ورزش یوگا بهتر است یا پیلاتس؟ کدام ورزش برای بدن شما بهتر است؟

یوگا و پیلاتس ورزش های محبوبی هستند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. اما پیلاتس انجام دهیم یا ورزش یوگا؟

یوگا بهتر است یا ورزش پیلاتس؟

به گزارش تاپ ناز و به نقل از بدونیم؛ آیا بین یوگا و پیلاتس در دوراهی مانده اید؟ آیا تفاوت بین آن ها را نمی دانید؟ اگر می خواهید بین این دو رشته ورزشی یکی را انتخاب کنید باید یکسری فاکتورها را در نظر بگیرید. دوست دارید یک رشته ورزشی جدید انتخاب کنید اما نمی دانید بین یوگا و پیلاتس کدام یک را برگزینید. هر تصمیمی که بگیرید بخشی از زندگی شما خواهد شد و بستگی به نتایجی دارد که می خواهید کسب کنید.

اهدافتان را مشخص کنید

آیا بدنبال توانبخشی جسمی هستید؟

هم یوگا و هم پیلاتس به بازگرداندن حالت ارتجاعی بدن کمک می کنند. به عنوان برای کسانی که دچار آسیب های جسمی هستند پیلاتس بهترین روش برای کاهش درد و ریکاوری است. یوگا به توانبخشی ذهن و احساس کمک می کند.

یوگا بسته به نیازهای شما بهترین ورزش برای توانبخشی است. یک مربی مجرب و کارآزموده یوگا می تواند به انعطاف پذیری و قوت شما کمک کند. ورزشی را انتخاب کنید که توانایی آن را دارید و بسته به توانایی هایتان آن را تعدیل کنید.

کلاس های یوگا بسته به مربی، تمرکز و باشگاه متفاوت هستند. یکسری کلاس های یوگا هستند که در خانه های سالمندان روی صندلی اجرا می شوند، یوگای مدیتیشن، یوگا برای کودکان پیش دبستانی و کلاس هایی که ورزشکاران المپیک در آن شرکت می کنند. اما پیلاتس تا این اندازه تنوع ندارد.

آیا می خواهید به بدن حجم بدهید؟

هم یوگا و هم پیلاتس می توانند به بدن حجم داده و ماهیچه های بدن را تقویت کنند. پیلاتس تاثیر بیشتری نسبت به یوگا در تقویت عضلات دارد. به عنوان مثال اگر سعی دارید وزن کم کنید می توانید تمرین های پیلاتس را با استفاده از دستگاه هایی که حرکات هوازی و فیتنس را به ورزش شما اضافه می کند انجام دهید تا کالری بیشتری بسوزانید. اما در یوگا دستگاه استفاده نمی شود.

از تمرین های خود چه نوع بهبود سلامت ذهنی انتظار دارید؟

یوگا تاثیرات مفیدی در سلامت ذهن دارد. یوگا سیستم عصبی را آرام می کند و به استرس و محور هیپوتالاموس- هیپوفیز-آدرنال که سطح هورمون ها را کنترل می کند کمک می کند.

آیا از ورزش تاثیرات روحی و معنوی می خواهید؟

یوگا تمرینی سنتی در جستجوی معنویات است. مهم ترین بخش یوگا مدیتیشن است. یوگا و پیلاتس شامل تنظیم و هم ترازی ذهن و بدن هستند اما پیلاتس به اندازه یوگا بر روح و روان تاثیر نمی گذارد. البته یوگا را می توان بدون تمرکز بر تاثیرات روحی و معنوی آن انجام داد. اگر جنبه معنوی یوگا برایتان اهمیت آنچنانی ندارد در کلاس های غیرمعنوی یوگا شرکت کنید.

تفاوت های اصلی بین یوگا و پیلاتس را تشخیص دهید.

درباره منشاء و ریشه هر کدام از این ورزش ها مطالعه کنید.

شاید بهتر باشد قبل از انتخاب بین این دو رشته ورزشی کمی درباره آن ها مطالعه داشته باشید. بخشی از اطلاعات این دو رشته به شرح زیر است.

تمرین های یوگا ۵۰۰۰ سال پیش در هندوستان آغاز شده است. معمولا یوگا را به فلسفه و سبک زندگی نسبت داده اند. این ورزش برای خودشناسی و هماهنگ سازی ذهن، بدن و روح اختراع شده است.

پیلاتس در قرن بیستم به عنوان یک ورزش توانبخشی و قدرتی برای بدن بوجود آمد. این ورزش برای توانبخشی سربازان جنگ جهانی اول اختراع شد. اما بعدها رقاصان برای اجرای حرکات خود از آن استفاده کردند.

انواع تمرکزهای این دو ورزش را ارزیابی کنید.

یوگا و پیلاتس از خیلی جنبه ها مشابه هم هستند. هر دو شامل حرکاتی هستند که قدرت، انعطاف پذیری و ارتباط جسمی ذهنی را تقویت می کند. در نتیجه یوگا تمرینی است که روی ذهن و احساس تمرکز می کند و قدرت و انعطاف پذیری تاثیر جانبی آن است. اما پیلاتس روی حجم دادن به بدن و بهتر کردن ژست و حرکاتتان کار می کند.

تفاوت های تنفسی در یوگا و پیلاتس را ارزیابی کنید.

تکنیک های تنفس در یوگا و پیلاتس کمی با هم تفاوت دارند. در پیلاتس تنفس انرژی مورد نیاز ماهیچه ها را برای تمرین بهتر فراهم می کند. در پیلاتس تمرکز روی تنفس میزان اکسیژنی که وارد بدن و عضلات می شود را بیشتر می کند و باعث ریلکس شدن ماهیچه ها می شود.

در یوگا تنفس به آرامش کمک می کند. در یوگا تنفس مداوم بر تنفس بسیار مهم است. فرستادن تنفس به قسمت هایی که استرس را ذخیره کرده اند به ریلکس کردن عضلات در بدن کمک می کند.

میزان تقویت انعطاف پذیری هر دو را ارزیابی کنید.

یکی از مهم ترین تفاوت ها بین پیلاتس و یوگا این است که یوگا برای تقویت انعطاف پذیری بدن کار می شود و به تدریج انعطاف عضلات را تقویت می کند. کشش و حرکات ایستا زمینه های اصلی یوگا هستند. پیلاتس بیشتر پویاست و انعطاف پذیری در آن تقویت می شود.

افزایش قدرت تا چه اندازه برایتان مهم است.

پیلاتس بیشتر روی ریلکس کردن عضلاتی که سفت شده اند و قوی کردن بعضی از ماهیچه ها تمرکز می کند. پیلاتس برعکس یوگا شامل یکسری دستگاه های مقاومتی است که بیشتر آن را تبدیل به ورزش بدنسازی کرده است.

هر دو ورزش یوگا و پیلاتس حرکاتی دارند که برای حجم دادن به عضلات شکم مناسب هستند. با این تفاوت که تمرین های پیلاتس شدیدتر هستند و زودتر به نتیجه می رسید.

تفاوت تاثیرات ذهنی بین یوگا و پیلاتس را ارزیابی کنید.

یوگا بیشتر از پیلاتس روی ذهن تمرکز می کند و برای کسانی که از افسردگی و نگرانی رنج می برند مناسب است چون به همان اندازه که روی جسم تمرکز می کند روی روح و ذهن نیز تمرکز می کند.خیلی ها تنها هدفشان از شرکت در کلاسهای یوگا کاهش استرس هست.

مطالب مشابه را ببینید!