مجله تاپ‌ناز‌

پژو 301 فیس لیفت | مشخصات و قیمت پژو 301 فیس لیفت

پژو 301 فیس لیفت

پژو 301 فیس لیفت جدید

مشخصات و قیمت پژو 301 فیس لیفت جدید

پژو ۳۰۱ جدید، در واقع فیس-‌لیفتی از مدل‌ قبلی این خودرو است و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، بهبودهای بسیاری دریافت کرده است.

تنها چند هفته بعد از رونمایی خودرو بازطراحی شده کمپانی سیتروئن یعنی C-Elysee، کمپانی پژو نیز در حال معرفی مدلی بسیار خوش قیمت در همان ردیف است. خودرو سدان پژو ۳۰۱ با پشت سر گذاشتن چهار سال موفق در بازار و فروش ۳۶۰ هزار دستگاه، شرایط مناسبی برای سازنده خود رقم زد. حال این خودروی ارزان‌قیمت با مجهز شدن به امکانات و مشخصات بهبودیافته، اوایل سال آینده وارد بازار می‌شود تا بار دیگر آمار و ارقام فروش را به نفع کمپانی پژو تغییر دهد. کمپانی فرانسوی پژو مدل‌های مختلفی از خودرو ۳۰۱ را برای ارائه به بازار آماده کرده است.

در نگاه اول، متوجه طراحی جدید قسمت جلویی خودرو می‌شوید. جایی که از آخرین المان‌ها و قوانین طراحی peugeot شامل ریزه‌کاری‌هایی از جنس کروم در جلوپنجره، چراغ‌های جلو دارای دو قسمت مجزا و رنگی و سپر بازطراحی شده به همراه چراغ‌های LED برای طول روز، استفاده شده است. همچنین در قسمت انتهایی خودرو چراغ‌های عقب با طراحی جدید حالتی سه‌بعدی به خود گرفته‌اند.

 

پژو 301 فیس لیفت

عکس پژو 301 فیس لیفت

درست شبیه به خودرو C-Elysee، پژو ۳۰۱ از یک سیستم اطلاعات و سرگرمی جدیدِ مجهز به صفحه نمایش هفت اینچی بهره می‌برد. مطابق با حالت و سطح امکانات اضافه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده است؛ صفحه نمایش دقت و سرعت قابل قبولی در کاربرد‌هایی چون نمایش تصویر دوربین عقب در حالت درگیر شدن دنده‌ عقب و تعامل با سیستم ناوبری سه‌بعدی TomTom فراهم می‌کند. امکان نمایش اطلاعات تلفن‌ هوشمند با برقراری ارتباط با سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو – که با توجه به اظهارات کمپانی پژو در این بخش بی‌سابقه است – نیز وجود دارد.

پژو 301 فیس لیفت

نمای داخلی پژو 301 فیس لیفت

برای قسمت تأمین توان مورد نیاز خودروی پژو ۳۰۱، تعداد زیادی پیشرانه بنزینی و دیزلی در نظر گرفته شده است. پیشرانه پایه، یک پیشرانه ۱.۲ لیتری بنزینی است که با تولید ۸۲ اسب بخار قدرت در کنار جعبه‌دنده پنج سرعته دستی، نیرو را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. پیشرانه بعدی مقداری بزرگ‌تر است و با حجم ۱.۶ لیتر و تولید توان ۱۱۵ اسب بخار، امکان انتخاب دو جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک را دارد. در لیست انتخابی پیشرانه‌های دیزل، دو پیشرانه ۱.۶ لیتری با تولید ۹۲ و ۱۰۰ اسب بخار توان و تنها یک جعبه‌دنده پنج سرعته دستی قابل سفارش هستند. تمامی پیشرانه‌های موجود از استاندار Euro 6 پیروی می‌کنند.

نمونه به‌روز شده پژو ۳۰۱ در بسیاری از کشورها، به‌خصوص مناطقی که آب و هوای گرم دارند، در دسترس خواهد بود. برای همین منظور؛ مدل‌هایی که از پیشرانه‌های بنزینی بهره می‌برند به سیستم تهویه مطبوع ویژه‌ای مجهز هستند که کمپرسور، کندانسور و مدار خنک‌کننده به خصوصی را شامل می‌شود. همچنین دکمه‌ای با نشان AC Max در نظر گرفته شده است که حداکثر توان سیستم تهویه مطبوع، با فشار آن در دسترس قرار می‌گیرد.

برای مناطق سردسیر، کمپانی پژو مقاومت‌های گرمایی را تولید کرده است که گرمایش سریع‌تر را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. صندلی‌ها و شیشه جلو مجهز به سیستم گرمایش، از دیگر امکانات موجود برای آب و هوای سرد هستند.

خودروی به‌روز شده پژو ۳۰۱، در شهر Vigo اسپانیا تولید می‌شود؛ جایی که مراحل مونتاژ خودرو فیس-لیفت شده سیتروئن C-Elysee برنامه‌ریزی شده است.

پژو 301 فیس لیفت پژو 301 فیس لیفت

پژو 301 فیس لیفت, عکس و قیمت و مشخصات پژو 301 جدید

مطالب مشابه را ببینید!