مجله تاپ‌ناز‌

چرا باید پیاده روی کنیم و تحرک داشته باشیم؟

تحرک

شاید برای شما هم جای سوال باشد که چرا ما باید پیاده روی کنیم و یا تحرک خود را بیشتر کنیم یا روزانه فعالیت بدنی و ورزشی داشته باشیم. برای پاسخ گرفتن خدمت جناب آقای بهزاد زیبایی، کارشناس ارشد تربیت بدنی رفتیم و از وی خواستیم تا بصورت کوتاه ولی کامل به این پاسخ بدهند.

به گفته ی آقای بهزاد زیبایی، کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی، ما روزانه از مواد غذایی مختلف کالری های بسیار زیادی را دریافت می کنیم. بخصوص اینکه متاسفانه در فرهنگ غذایی ما استفاده از نان، برنج، شیرینی جات و غذاهای چرب بسیار مرسوم است و بسیاری از ما روزانه از همین غذاها مصرف می کنیم. برنج، نان سرشار از نشاسته هستند که نشاسته هم نوعی قند است و دارای کالری بسیار بالایی است. ما برای سوزاندن این کالری های بیش از حد نیاز به فعالیت های بدنی زیادی داریم.

وی افزود در صورتی که فعالیت ورزشی و بدنی ما با توجه به زندگی های شهری و آپارتمانی کم باشد این قندها تبدیل به چربی شده و در بدن ذخیره می شوند. با زیاد شدن چربی در بدن، خود به خود ما احساس خستگی می کنیم و نمی توانیم فعالیت بیشتری انجام دهیم که روز به روز باعث افزایش وزن ما می شود. به همین خاطر است که ما همیشه پیشنهاد می کنیم از ورزش و حداقل پیاده روی روزانه غافل نشوید. ریشه ی بسیاری از بیماری ها به خاطر چاقی و اضافه وزن است.

بهزاد زیبایی توصیه می کند: از همین الان تصمیم بگیرید روزانه حداقل ۱ الی ۲ ساعت پیاده روی کنید و از مواد غذایی کم کالری استفاده کنید تا سلامتتان به خطر نیوفتد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

مطالب مشابه را ببینید!