مجله تاپ‌ناز‌

چگونه تبدیل به یک کارمند محبوب برای رئیس شویم؟

چگونه تبدیل به یک کارمند محبوب برای رئیس شویم؟

این مطلب آموزش چاپلوسی و یا ظاهرسازی برای ربودن دل رئیس توسط یک کارمند نیست. در این مطلب ما روش های موثر و استراتژیکی را به شما یاداور می شویم که باعث می شود بین شما و بقیه کارمندان در ذهن رئیس شما فرق وجود داشته باشد و شما برتر به نظر برسید.

 

راهکارهایی برای آنکه کارمند محبوب رئیس شوید

 

زود سرکار رفتن

تحقیقات مایکل جی.فاستر از دانشگاه واشنگتن نشان میدهد، کارمندانی که زودتر از دیگران به دفتر کار می آیند به طور کلی از طرف مدیران بهتر درک میشوند و در رتبه بندی عملکرد کاری، امتیازات بالاتری را نسبت به کارکنانی که دیرتر می آیند دریافت میکنند. حتی بیشتر ماندن در اداره توسط کسانی که دیر به سرکار میایند نیز اهمیتی ندارد. زود سرکار رفتن را در اولویت خود قراردهید.

 

از رئیس خود مشاوره گرفتن

شما ممکن است که در سوال پرسیدن از رئیستان محتاطانه رفتار کنید و یا از سوالات خود خجالت بکشید. اما تحقیقات دانشگاه هاروارد نشان میدهد که مشاوره باعث نمیشود که شما بی اطلاعات به نظر آیید، بلکه شما را شایسته تر نشان میدهد، همانطوری که احتمالا دوست دارید رئیستان شما را ببیند. محققان توضیح میگویند زمانی که شما از کسی درخواست مشاوره کنید، به هوش و تجربه آن فرد اعتبار می بخشید و این باعث می شود که فرد حس خوبی در مورد شما داشته باشد.

 

امور خود را مدیریت کردن

مدیریت امور یکی از آن چیزهایی است که رئیس به آن اهمیت میدهد. زمانی که شما امور مربوط به خودتان را مدیریت میکنید، نه تنها به رئیس کمک میکنید، بلکه خودتان را در جایگاهی قرار میدهید که رسیدن به موفقیت در آن آسان تر است. در این زمینه شما میتوانید ماهرانه تلاش کنید تا خودتان کشف کنید و یا به صورت مستقیم از رئیس خود بپرسید که چه چیزی برای او مهم تر است.

 

تنظیم اهداف کششی و طولانی مدت

مطالعات نشان داده است که تنها یک رفتار است که میتواند باعث  ممتاز بودن یک کارمند در حضور رئیس و بقیه همکاران شود و آن تنظیم اهداف کششی و دوره اییست. تعیین اینگونه اهداف تمام آنچه را که دیگران فکر میکنند محتمل است پشت سر میگذارد و بدلیل آنکه انتظاری از آن نمیرود دستیابی به این اهداف معنی دار است.

 

توجه کردن به جزئیات

اگر شما به خودتان از یک پله بالاتر نگاه کنید، آنگاه توانایی حل مسائل کوچک و نظارت بر آنها راحت تر خواهد بود. کارمندانی که بتوانند به طور قابل اعتمادی خطاهای کوچک کار را کشف کنند، در میان جمعیت عظیم کارمندان برجسته خواهند شد.

 

تشکر کردن

ابراز قدردانی از نظرات رئیس، حتی اگر منفی باشد میتواند احساس صمیمانه تری نسبت به شما ایجاد کند. همچنین تحقیقات نشان داده است که قدرناشناسی و متشکر نبودنِ همکاران یا زیردستان، باعث میشود که به آنها مانند یک فرد ناتوان، بی کفایت و کم هوش به نظر آیند با قدردانی میتوانی از معرض تهدیدهای مافوق و رفتارهای انتقام جویانه جلوگیری کنید.

 

نگاهی به تعطیلات داشتن

مرخصی گرفتن و به تعطیلات رفتن قطعا باعث ارتقاء شغلی شما نمی شود. اما مطالعات نشان داده که کارمندان موفق، احساس میکنند که مرخصی و یک تعطیلات کوچک حق آنهاست. از طرفی دیگر یافته ها در دانشگاه هاروارد ثابت میگوید که کارکردن تا لحظه مرگ، لزوم رسیدن به موفقیت نیست. اضافه کاری کمکی به شما نمیکند، در حالیکه تعطیلات به ذهن شما اجازه استراحت میدهد و تفکرات جدید شما میتواند بسیار خلاقانه تر از قبل باشد.

 

صحبت کردن

شما نظری برای بهتر شدن دارید؟ آن را از همکاران خود پنهان نکنید. دیدگاه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر شما گوشه بایستید و وارد بحث نشوید، غیرممکن است که کسی متوجه حضور شما شود. از اینکه احمق به نظر آیید نترسید. ایده های خودتان را بیان کنید. همه ما همانطور که نظرات خوبی داریم، نظرات بدی هم ممکن است داشته باشیم.

راهکارهایی برای کامند نمونه شدن نزد رئیس

مطالب مشابه را ببینید!