مجله تاپ‌ناز‌

کمبود ویتامین E باعث سقط جنین می شود

خانم های باردار باید به تمام ویتامین ها بسیار اهمیت بدهند. یکی از ویتامین های ضروری ویتامین E است که برای رشد جنین ضروری است. کمبود ویتامین e در بدن زن باردار باعث سقط جنین می شود.

امکان سقط جنین با کمبود ویتامین E

نتایج یک بررسی نشان می دهد زمانیکه جنین ویتامین E کافی دریافت نکند مادر باردار با خطر سقط جنین مواجه می شود.

متخصصان آمریکایی با بیان اینکه کمبود ویتامین E مانع از شکل گیری و رشد برخی از اعضای بدن جنین می شود، اظهار کردند:سقط جنین تنها یکی از چندین پیامد منفی کمبود این ویتامین است.

ویتامین E به سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری ها کمک می کند اما یکی از کارکردهای اصلی آن خاصیت آنتی اکسیدانی است. این خاصیت ویتامین E رادیکال های آزاد را که به سلول ها آسیب می زنند و به بیماری هایی همچون بیماری قلبی و سرطان منجر می شوند خنثی می سازد.

 

کمبود ویتامین E باعث سقط جنین می شود

خطرات کمبود ویتامین e برای زنان باردار

زمانیکه غذا به انرژی تبدیل شده یا با آلودگی مواجه می شود رادیکال های آزاد در بدن ظاهر می شوند. با محدود کردن تولید رادیکال های آزاد و از طریق مکانیزم های دیگر، ویتامین E ممکن است از بروز بیماری های مزمن مرتبط با رادیکال های آزاد جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر می اندازد.

نتایج مطالعات پیشین حاکی از آن است که ویتامین E برای رشد جنین ضروری است اما در این بررسی علت آن توضیح داده شده است. در جنین انسان برخی از حیاتی ترین دوره ها برای رشد مغز و سیستم عصبی، هفته های نخست بارداری هستند و به همین دلیل زنانی که قصد بارداری دارند یا باردار شده اند باید طبق نسخه، ویتامین EE و ریزمغذی های دیگر دریافت کنند.

 

کمبود ویتامین E باعث سقط جنین می شود

خطرات کمبود ویتامین e برای زنان باردار

به گزارش مدیکال دیلی، از جمله علائم کمبود ویتامین E ضعف عضلانی، بروز مشکل در قدرت بینایی و عدم تعادل در بدن هستند. همچنین این کمبود در درازمدت می تواند به کبد و کلیه ها آسیب وارد کند.

کمبود ویتامین e و خطر سقط جنین

مطالب مشابه را ببینید!