مجله تاپ‌ناز‌

گوشت بوقلمون اثر خوبی بر بیماری ام اس دارد

گوشت بوقلمون اثر خوبی بر بیماری ام اس دارد

مصرف گوشت بوقلمون چندین سال است که در ایران زیاد شده است و در فروشگاه ها، بسته های سینه و ران گوشت بوقلمون را مشاهده می کنید. گوشت بوقلمون بافت ویژه ای دارد و هنگام طبخ حجمش کم نمی شود.

 

پیشگیری و محافظت از سلامت بدن مقابل بیماری ام اس

گوشت بوقلمون نسبت به سایر گوشت های سفید داری ویتامین A می باشد و نیزنقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد که بویژه در فصل سرما، مصرف آن به کودکان و سالمندان توصیه می شود.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که خوردن گوشت بوقلمون برای مقاومت در برابر بیماری هایی که سیستم ایمنی بدن را تهدید می کنند مفید هستند.

گوشت بوقلمون

وجود مولکولی در گوشت بوقلمون از بدن در برابر بیماری هایی نظیر ام اس محافظت می کند. طبق این تحقیقات سطح بالای اسید آمینه و تریپتوفان می تواند التهابات مغز را کاهش دهد و بوقلمون حاوی مقادیر زیادی از این مواد است. التهابات مغزی در موارد پیشرفته خود می تواند به بیماری ام اس منجر شود.

کارشناسان امیدوارند که این کشف به درمان های غذایی تازه ای برای این بیماری منجر شود. محققان در این مطالعه متوجه رابطه ای میان باکتری های زنده در روده و عملکرد سلول های مغزی شده اند. این مطالعه با تمرکز روی بیماران ام اس بیمارستان زنان بریگهام در بوستون صورت گرفته است. به گفته دکتر فرانسیسکو کوینتانا مواد غذایی دارای نوعی توانایی برای کنترل از راه دور سیستم عصبی هستند.

معجزه گوشت بوقلمون در بیماری ام اس

مطالب مشابه را ببینید!