مجله تاپ‌ناز‌

آجیل بخورید تا از ابتلا به بیماری های پیشگیری کنید

آجیل بخورید تا از ابتلا به بیماری های پیشگیری کنید

استفاده روزانه یک مشت آجیل از خیلی بیماری ها پیشگیری می کند زیرا سرشار از ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز بدن است. اما کدام بیماری ها با آجیل درمان می شوند؟

 

اثر آجیل در درمان و پیشگیری از بیماری ها

مغزها غنی از فیبر بوده، اسیدهای چرب اشباع آن ها اندک است و آنتی اکسیدان بالایی دارند. به همین دلیل مغزها یکی از سالم ترین و مغذی ترین میان وعده ها محسوب می شوند. مطالعات اخیر حاکی از آنست که فواید مغزها بیشتر از آنست که فکر می کردیم و نقش بسیار مهمی در درمان بیماری ها دارند.درمان بیماری

درمان بیماری

تقریبا تمام آنها دارای ارزش غذایی مشابهی هستند و همگی می توانند در حجم مساوی، مقادیر نسبتا برابری از منیزیم، سلنیوم، چربی های غیراشباع، منگز، روی، آهن و پروتئین را به بدن برسانند.

پیشگیری از بیماری ها با مصرف آجیل

گردو، بادام زمینی و پسته، کاهنده کلسترول خون

تمام مغزها حاوی حجم بالایی از اسیدهای تک و چند زنجیره ای غیراشباع هستند. بنابراین، می توانند نقش برجسته ای در کاهش چربی بد خون (LDL) و افزایش چربی خوب خون (HDL) داشته باشند. از طرف دیگر، تحقیقات نشان می دهند مصرف منظم و روزانه مغزهای خام و تازه، می تواند حدود 20-9 درصد سطح کلسترول خون را کاهش دهد.

بین مغزهای مختلف، گردو، بادام زمینی و پسته حاوی اسیدهای چرب غیراشباع بیشتری هستند و می توانند تاثیر برجسته تری در کاهش سطح کلسترول خون داشته باشند. بعد از این 3 مغز، بادام در رتبه دوم و فندق هم در رتبه سوم مغزهای کاهنده کلسترول خون قرار می گیرند.

بادام برای فشارخونی ها

بادام بین مغزهای مختلف، تقریبا دارای بالاترین حجم از منیزیم است. در واقع و برخلاف باور بسیاری از مردم، منیزیم آن از منیزیم موجود در گردو هم بیشتر است، به طوری که حدود 67 درصد منیزیم در هر 100 گرم بادام وجود دارد.

از آنجایی که نقش این ماده معدنی در پیشگیری ار بروز بیماری ها، سکته قلبی و تنظیم فشار خون به اثبات رسیده، مصرف روزانه 5 تا 8 بادام خام می تواند با کاهش گرفتگی عروق و تسهیل گردش خون، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. علاوه بر این، منیزیم موجود در بادام می تواند با تنظیم قند خون، خطر ابتلا به دیابت را هم 20- 15 درصد کاهش دهد.

گردو برای بیماران قلبی و مغزی

بین مغزهای مختلف، گردو تنها مغزی است که مصرف آن را معادل با مصرف ماهی برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 دانسته اند. تقریبا هر 3-2 گردوی درسته، به اندازه حدود 200 گرم گوشت ماهی، امگا 3 دارد. در یک چهارم فنجان از گردو، 2/7 گرم امگا 3 را در خود جای داده است.

از این رو، انعطاف عروق ناشی از مصرف گردو می تواند به گردش خون بهتر و حفظ سلامت قلب و عروق منجر شود. ضمن اینکه امگا 3 موجود در گردو که تنها در این مغز مغذی وجود دارد، می تواند از ابتلا به زوال عقل هم پیشگیری کند.

بادام زمینی برای کم خون ها

آهن غیرهِم و فولات فراوان موجود در بادام زمینی، باعث شده این مغز مغذی به یکی از بهترین خوراکی ها برای افراد کم خون تبدیل شود. بادام زمینی، حجم مناسبی از منیزیم و ویتامین B6 را هم در خود جای داده و از این رو می تواند به جذب بهتر آهن در بدن افراد مختلف، مخصوصا مبتلایان به کم خونی کمک کند.

بادام هندی برای آقایان

آنچه که بادام هندی را از سایر مغزها متمایز می کند، سلنیوم فراوان موجود در آن است. محققان دریافته اند مصرف روزانه 10 بادام هندی خام می تواند حدود 55 میکروگرم سلنیوم به بدن برساند و خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا حد قابل قبولی کاهش دهد. بد نیست بدانید مردان بالغ به دریافت روزانه 200 میکروگرم سلنیوم در طول روز نیاز دارند.

پیشگیری از بیماری ها با مصرف آجیل

 

برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند

تمام مغزها و دانه ها به دلیل چربی فراوانی که دارند، حجم بالایی از کالری را در وزن پایین به بدن می رسانند اما حذف این خوراکی های مغذی، حتی برای رژیمی ها هم ممنوع است و این افراد می توانند برای بهره بردن از خواص فراوان مغزها، مقدار محدودی از آنها را در برنامه میان وعده خود داشته باشند. بین مغزی های مختلف، بادام با تنها 160 کیلو کالری در هر اونس (حدود 28 گرم)، تقریبا کمترین کالری را به بدن می رساند.

بادام هندی و پسته، در رتبه های دوم و سوم کم کالری های مغزها قرار دارند. فقط حواس تان باشد اگر می خواهید کالری دریافتی از مغزها را کاهش دهید، حتما انواع خام آنها را انتخاب کنید. به علاوه، تحقیقات فراوانی نشان می دهند مصرف منظم بادام خام می تواند باعث افزایش میزان باکتری های مفید روده شود و سلامت دستگاه گوارش را تضمین کند.

پسته مناسب برای فشار، چربی و قند خون

لوتیین، بتاکاروتن و ویتامین E فراوان موجود در پسته باعث شده اند این مغز خوش طعم به یکی از بزرگ ترین دوستداران قلب تبدیل شود. زمانی که ما 2 وعده پسته خام (هر وعده حدود 5 عدد) در طول روز مصرف می کنیم، فشار خون سیستولیک خود را پایین می آوریم و سطح کلسترول خون مان را هم تا حد قابل قبولی کاهش می دهیم. ضمن اینکه ترکیبات موجود در پسته با تنظیم ترشح انسولین در بدن، باعث حفظ تعادل قند خون هم می شوند.

تخمه کدو برای مردان

تخمه کدو هم از اجزای پرطرفدار آجیل عید است که حجم بالایی از روی را در خود جای داده است. از این رو، مصرف آن می تواند از ابتلا به سرطان پروستات پیشگیری کند. به علاوه، چربی ها و آنتی اکسیدان های فراوان موجود در تخمه کدو هم می توانند کمک بزرگی به درمان بزرگی خوش خیم پروستات کنند.

برای درمان بیماری ها آجیل بخورید!

مطالب مشابه را ببینید!