مجله تاپ‌ناز‌

آرایش ابرو متناسب با فرم صورت

 

نحوه آرایش و مدل ابرو با توجه به شکل صورت شما

آرایشگران کدام وسیله آرایشی را در ابتدا برای استفاده روی مدل ها و ستارگان سینما از کیفشان بیرون می آورند؟ موچین !

دلیل : آرایشگران حرفه ای می دانند که یک جفت ابرو با فرمی کامل و زیبا می تواند بهتر از هر نوع لوازم آرایشی روی چهره مؤثرواقع شود. در حقیقت به وسیله فرم دادن صحیح ابروان و رنگ کردن آنها می توانیند چشم هایتان را درشت تر جلوه دهید و یا صورتتان را لاغرتر و شکیل تر کنید. خصوصیات صورتتان را به بهترین وجه نشان بدهید، و عیوب آن را به حداقل برسانید.

حتی می توانید الگوهای مورد استفاده در جراحی پلاستیک را هم تقلید کنید. آیا جرات کشش پلکتان را دارید تا ببینید ابروان مدل دار چقدر می توانند مؤثر واقع شوند؟ از همه مهمتر داشتن ابروان صحیح و مناسب باعث می شود که چهره شما همیشه جذاب تر به نظر آید.

شما به یک آرایشگر جهت درست کردن ابروانتان دیگر نیازی نخواهید داشت زیرا می خواهیم به شما بیاموزیم که دقیقاً این کار را چگونه انجام دهید.

ساختمان ابرو

قبل از هر چیز بهتر است با ساختمان ابرو آشنا شویم.

مدل ابرو

پنج فرم اصلی ابرو

در اینجا پنج فرم اصلی ابرو را می بینید که هر یک به چهره شما حالتی کاملاً متفاوت می دهد و واقعاً ظاهر خصوصیات دیگر چهره شما را تغییر می دهد

1- فرم ابروی گرد

این مدل چهره را ملایم و عملاً به گردی چهره می افزاید و تیزی خصوصیات چهره مثل تیزی چانه را کم می کند.

yl9cnKQ1

2- فرم ابروی زاویه دار

قوس تیز و بلند این فرم ابرو توجه بیننده را به طرف بالا جلب می کند و به ظاهر چهره جوانی می دهد. زاویه بالای آن ابروئی می سازد که به خوبی با سایر خصوصیات چهره مثل فک چهارگوش، هماهنگی دارد. این فرم ابرو هم چنین به باریک کردن صورت های گرد و صورت های خشتی کمک می کند. ولی مواظب باشید که زاویه ابرو را زیاد بالا نبرید که شدیداً مصنوعی به نظر می آید.

 3- فرم ابرو با زاویه ملایم

این فرم ابرو شبیه ابروی قبلی است با این تفاوت که قوس نرمتر و ملایمتر است و به چهره حالت زنانه تری می دهد.

BRgfhMrA

4- فرم ابروی منحنی

این فرم ابروی مناسب، حالتی از اعتماد به نفس و مهارت به شخص می دهد و برای صورت های بیضی و چهارگوش خوبست.

Mp8QnPuy

5- فرم ابروی صاف

این فرم ابرو، برای آنهائی که صورت های کشیده و دراز دارند ایده آل است خط افقی این فرم ابرو باعث می شود که صورت کوتاه تر به نظر بیابد و بیضی تر جلوه کند.

kBvDZS7r

در حالی که ممکن است همه این فرم ابروها فریبنده به نظر آیند شما باید فرم ابروانتان را با دقت انتخاب کنید در غیر این صورت نتیجه فاجعه آمیز خواهد بود. برای مثال ابروی فرم زاویه دار با ارتفاع بلند می تواند صورت گرد را به حالت بیضی نشان دهد. اما ابروی فرم گرد می تواند همان صورت را به شکل دایره درآورد. ابروی فرم زاویه دار با ارتنفاع بلند که برای صورت گرد جذاب و مناسب است می تواند صورت دراز را به نظر درازتر کند. مطمئناً شما می توانید با انتخاب فرم های مختلف ابرو همان طور که در قسمت سوم خواهید دید تفننی آن را امتحان کنید. اما برای اینکه تصمیم بگیرد چه فرم ابروانی برای شما مناسب ترین است و می خواهید برای همیشه آن را انتخاب کنید باید خصوصیات فردی چهره خود را قبل از اینکه از موچین استفاده کنید بررسی کنید این مسئله  از آنچه به نظر می رسد اسان تر است ما چگونگی آن را در چهار مرحله ساده به شما نشان خواهیم داد.

چگونه مدل ابروی خود را مطابق با فرم صورتتان انتخاب کنید؟

مرحله اول: فرم صورت خود را مشخص کنید.

مرحله دوم: مشخصه های ویژه چهره تان را بشناسید.

مرحله سوم: درباره مناسب ترین فرم ابرو برای خود تصمیم بگیرید.

مرحله چهارم: همه موارد بالا را با هم در نظر گرفته و بکار ببندید.

مرحله اول: طرح صورتتان را بشناسید

آیا تا کنون به طرح صورتتان فکر کرده اید؟ احتمالاً نه! اما دانستن اینکه آیا صورتتان گرد، دراز، چهارگوش، به شکل قلب، الماسی، بیضی و یا ترکیبی از اینهاست بی نهایت مهم است. چرا؟ فرم صورتتان نه تنها فرم ابروئی را که به شما می آید معین می کند، بلکه باعث می شود درباره فرم مو و آرایشی که برازنده شماست تصمیم بگیرید.

هیچ کدام از فرم های صورت بر دیگری برتری ندارد. بلکه شناخت آن می تواند به شما کمک کند با انتخاب درست مدل مو و ابرو ظاهری بسیار دلنشین تر داشته باشید.

موهایتان را پشت سرتان جمع کنید و آرایش صورت خود را کاملاً پاک نمائید.سپس در آینه نگاه کنید گر چه ممکن است فرم صورت شما با هیچ کدام از فرمهائی که گفته می شود مطابقت نداشته باشد ولی به یکی از آنها شبیه تر خواهد بود.

1-     اگر پهنا و درازای صورت شما تقریباً یکی است و قسمت گونه ها از همه جا پهن تر است این فرم صورت احتمالاً گرد است.

QqLZ7tdE

2-اگر اندازه پیشانی و استخوانهای گونه و قسمت آرواره تان تقریباً به یک پهناست، این فرم صورت احتمالاً دراز یا کشیده است.

hbSCFnyE

3- اگر پیشانی گونه و خط آرواره تان تقریباً به یک اندازه هستند و آروارتان چهار گوش است، این فرم صورت احتمالاً مربع یا چهر گوش است.

4- اگر پیشانی شما از چانه تان پهن تر است و عرض گونه تان به اندازه پهنای پیشانی تان باشد و صورتتان به طرف چانه باریکتر می شود، این فرم صورت احتمالاً به فرم قلب است.

Wc9FXeKw

 5- اگر چهره تان در قسمت استخوان های گونه یا شقیقه ها از همه جا پهن تر، و پیشانی تان کوتاه و باریک است و صورتتان به طرف چانه باریکتر می شود، چهره شما زاویه دار است، این فرم صورت احتمالاً خشتی است.

Lp6GXW5A

6- اگر پیشانی شما از چانه تان کمی پهن تر است و استخوان های گونه تان بر جسته اند و صورتتان یک بیضی باریک می شود، این فرم صورت احتمالاً بیضی است.

kD7z1QlB

اگر هنوز مطمئن نیستید، امتحان ساده فرم صورت را انجام دهید.

الف – به وسیله یک خط کش درازای صورتتان را از تاج سر تا چانه اندازه بگیرید.(در این شکل اندازه بدست آمده 8 سانتی متر است) سپس این عدد را تقسیم بر سه نمائید.(8 تقسیم بر سه 2.67یا 2/3 2 می باشد)

ب- فاصله انتهای بینی تا انتهای چانه خود را اندازه بگیرید.(در این حالت 1/3 2 می باشد)

اگر عدد بدست آمده قسمت الف بزرگتر از  عدد بدست آمده قسمت ب باشد، فرم صورت شما احتمالاً کشیده ، دراز، یا چهار گوش است. اگر عدد بدست آمده قسمت الف کمتر از عدد بدست آمده قسمت ب باشد احتمالاً صورتتان گرد یا خشتی است.

اگر عدد بدست آمده الف و ب برابر باشد (و یا در یک حدود باشد)صورت شما به احتمال زیاد بیضی یا بشکل قلب است.اگر دارای چانه ای گرد هستید صورت شما بیضی است و اگر دارای چانه ای با نوک تیز هستید صورتتان احتمالاً به فرم قلب است.

 چه ابروئی برای شما بهترین و یا بدترین ابرو هست ؟

انتخاب فرم ابروی صحیح می تواند ظاهر چهره شما را کاملاً عوض کند. بنابراین دستورهائی را برایتان خلاصه کرده ایم (شما نگران آنها نباشید) گرچه تصور می شود این کتاب کاملاً مخصوص ابروست، اما ما نتوانسته ایم از اضافه کردن چند نکته درباره آرایش مو و آرایش صورت در آن خودداری کنیم.

شما می توانید ابروان زیبائی داشته باشید. با وجود این می  توانید آن را با مدل موئی که کاملاً با فرم صورت شما هماهنگ نیست از بین ببرید. ما نمی توانیم اجازه دهیم چنین اتفاقی بیافتد.

1- صورت گرد

بهترین فرم ابرو – فرم ابروی زاویه دار با ارتفاعی بلند و دمی کوتاه.

این فرم ابرو باعث می شود صورت بلندتر و باریکتر به نظر رسد. اما زاویه ابروانتان را زیاد شیب ندهید. چرا که به نظر نادرست می آید و توجه را به گردی صورتتان جلب می کند.

بدترین  ابرو – بدنترین فرم ابرو برای صورت گرد، فرم ابروی گرد است چرا که باعث می شود صورت گردتر به نظر رسد.

Jliknmos

اطلاعات ضروری دیگر

مدل آرایش مو برای صورت گرد

موهایتان را طوری آرایش کنید که صورتتان را باریک نشان دهد. کاکل بالای سرتان را کمی ارتفاع بدهید. دو طرف صورتتان را با مو پرحجم نکنید. اندازه کاکل را به درازای چانه تان بگیرید چرا که باعث می شود صورت گرد تر به نظر آید. اندازه مو باید بالا و و یا زیر چانه باشد.

وسیله آرایشی برای صورت گرد

فراموش نکنید که استخوان های گونه را به وسیله روژگونه برجسته کنید. روژگونه را روی استخوان گونه مستقیماً از زیر گوشه داخلی چشم شروع کنید و به طور اریب به طرف بالا و شقیقه ها بکشید. این آرایش به لاغرتر کردن صورتتان کمک می کند.

یک کمک اصولی دیگر برای زیبایی :

از یک روژگونه دلنشین (از رنگ قرمزی که به چهره تان می آید نترسید) استفاده کنید.لب ها با رنگ های دلپذیر توجه را از گونه های پهن دور می کند و شما را زیبا جلوه می دهد.

2- صورت دراز (کشیده)

بهترین فرم ابرو – فرم ابروی صاف و افقی است که باعث می شود چشم ها در یک راستا به نظر آیند و ظاهر چهره را بیضی تر نشان دهد.

بدترین فرم ابرو- فرم ابروهای زاویه دار با ارتفاعی بلند و دمی کوتاه است که حالت درازی صورتتان را افزایش می دهد.

1yvKMoC8

اطلاعات ضروری دیگر :

مدل آرایش مو برای صورت دراز (کشیده)  

شما باید طرفدار مدل موئی با حجم زیاد در دو طرف صورت به خصوص اطراف گونه ها و گوش ها باشید. موی چتری نیز به صورت دراز تناسب بهتری می دهد و باعث می شود درازی صورت کوتاهتر به نظر آید در حالی که یک قسمت گود کناری، استخوان های گونه شما را عریض تر به نظر خواهد رساند.از قسمت وسط اجتناب کنید به خصوص با موی صاف که باریکی صورت را بیشتر نشان می دهد.

وسیله آرایشی برای صورت دراز (کشیده)

در اینجا روژگونه نقشی مهم دارد. بهترین راه این است که روژگونه را از گوشه خارجی چشم به طور افقی بکشید. بعضی از آرایشگران زدن مقداری روژگونه را روی چانه برای کوچک تر نشان دادن آن پیشنهاد می کنند. این پیشنهاد موثر واقع می شود ولی باید مواظب باشید روژگونه زیاد روی این قسمت از صورت به کار نبرید. مطلب دیگری که باید به آن توجه کنید این است که گردن بلند با این صورت خیلی هماهنگی دارد. در حالی که گردن های کوتاه با این صورت هماهنگی ندارند.

3- صورت چهارگوش (مربع) 

بهترین فرم ابر-ابروی زاویه دارا و ابروی منحنی با قوس تیز برای منحرف کردن توجه از آرواره چهارگوش متناسب این فرم صورت است و چهره را به حالت تعادل در می آورد.

بدترین فرم ابرو-در اینجا فرم ابروئی که آرواره را چهارگوش تر کند وجود ندارد اما ابروی نازک و گرد نمی تواند چهره چهارگوش را به حالت تعادل درآورد.

msAfINdm

اطلاعات ضروری دیگر :

مدل آرایش مو برای صورت چهارگوش     

مدل ساده آرایش گیسو، بخصوص آرایشی که با حلقه های گرد در اطراف صورت باشد مناسب ترین آرایش برای این چهره است. مدل های کاملاً ساده و کاکل هایی به درازای چانه که هر دو چانه بزرگ را نمایان تر می کنند برای این فرم صورت مناسب نیست.

4-صورت به شکل قلب یا گلابی

بهترین فرم ابرو، ابروی گرد است تا مقداری تیزی چانه را ملایمتر کند.

بدترین فرم ابرو، ابروی صاف و افقی است که برای خنثی کردن قسمت چانه موثر نیست. این فرم نامناسب تمام تعادل صورت را بر هم خواهد زد.

NpWmJwhr

اطلاعات ضروری دیگر :

مدل آرایش مو برای صورت به شکل قلب یا گلابی    

آرایش موی این مدل باید در قسمت پائینی پر حجم باشد مانند یک کاکل به درازای چانه، و یا به روشی که حلقه های مو در اطراف چانه قرار بگیرند تا باعث شود صورت گرد به نظرآید.

وسیله آرایش برای صورت به شکل قلب یا گلابی  

یک روژ خوش رنگ انتخاب کنید و آرایش کنید. ابروان مناسب به همراه این آرایش فرم صورتتان را به حالت تعادل در می آورد و ظاهرتان را کامل می کند.

5- صورت به شکل خشتی (چند ضلعی)

بهترین فرم ابرو-  ابروی زاویه دار و یا ابروی منحنی قوس دار است. چون استخوان های پهن گونه ها و شقیقه هایتان را باریک جلوه می دهد.

ابروی گرد، انتخاب دیگری است برای این مدل صورت، زیرا به این چهره زاویه دار حال ملایمتری می دهد.

بدترین فرم ابرو-  فرم ابروی صاف باعث می شود که حالت صورت کوتاه تر به نظر رسد، چرا که این فرم ابرو باعث جلب توجه دیگران به پهنای صورت می شود در نتیجه ظاهر صورت پهن را پهن تر نشان می دهد.

dHC1zT2m

اطلاعات ضروری دیگر :

مدل آرایش مو برای صورت به شکل خشتی (چند ضلعی)

اگر به موی قسمت  پایینی صورت های به فرم خشتی کمی حالت گرد بدهید به نظر زیبا جلوه خواهد کرد. یک کاکل کلاسیک مدور با موئی که به طرف چانه  آورده می شود. مثال کاملی است که بین پیشانی باریک و چانه هماهنگی ایجاد می کند و باعث می شود که چهره به نظر بیضی آید. از هر آرایشی که باعث حالت انحنا به طرف بیرون در گونه ها شود پرهیز کنید.

وسیلهآرایش برای صورت به شکل خشتی (چند ضلعی)

از بکار بردن یک روژ گونه پر رنگ که به پهنای استخوان های گونه را نمایان تر می سازد، اجتناب کنید. و بیش از حد به کار نبرید و در عوض روی چشم ها و لبها به طور مساوی برای به تعادل درآوردن حالت صورتتان کار کنید.

6-صورت به شکل بیضی  

بهترین فرم ابرو- هر فرم ابروئیکه خصوصیات چهره شما را بیشتر نشان بدهد مانند ابروی زاویه دار ملایم، برای این فرم صور برازنده است. از آنجائی که صورت شما فرم بیضی دارد ابروان در بیشتر بیضی نشان دادن خصوصیات چهره تان نقشی ندارند.

بدترین فرم ابرو- ابروئی است که به طور کامل و یا اصلاً به چهره زیبائی ندهد. این خطای بزرگی است که ابر باید دارای ارتفاع زیادی باشد و به چهره حالت تعجب و یا عصبانیت دائم را بدهد.

kB1Q9qA2

اطلاعات ضروری دیگر :

مدل آرایش مو برای صورت بیضی

اگر دارای صورتی به شکل بیضی هستید هر آرایشی به چهره تان می آید.

یک اخطار: چهره زیبای خود را نپوشانیدو برای مثال چتری زیاد پیشانی را می پوشاند و تناسب صورت را از بین می برد.

وسیله آرایشی برای صورت بیضی

از روژگونه با دقت استفاده کنید. زیرا ممکن است صورت شما را پهن تر و یا باریک تر نشان بدهد. روژگونه از روی استخوان گونه ها، درست از زیر مرکز چشم ها شروع شود و به قسمت بالا به طرف شقیقه ها کشیده شود.

مرحله دوم مشخصه های ویژه چهره تان را بشناسید. 

قبل از اینکه شروع به برداشتن ابروانتان کنید، به خاطر داشته باشید که فرم صورت تنها عامل موثر در تصمیم گیری برای تعیین بهترین فرم ابرو نیست. مشخصات چهره شما به خصوص مشخصات برجسته آن هم در این میان نقش دارند. اغلب ما درباره با ارزش ترین خصوصیات چهره مانند چانه برجسته و یا دماغ بزرگ بعنوان چیزهای نامطلوب می اندیشیم چون آنها بطوری که باید باشند نیستند. اما حقیقت این است که برای به تعادل درآوردن اعضای صورت یک عضو بارز چهره باید بوسیله عضو برجسته دیگری در صورت، خنثی شود. اینجاست که فرم ابروان شما را یاری می دهد.

این یک قانون طبیعی است: وقتی که دیگران به چهره شما نگاه می کنند چشم هایشان به طور ناخودآگاه روی بارزترین عضو صورتتان می افتد. این عضو اولین چیزی است که آنها می بینند اما فرم صحیح ابروان می توانند توجه آنها را عملاً روی تمام صورت جلب کنند. نه اینکه آنها فقط روی یک نقطه از صورت متمرکز شوند. به همین دلیل متخصصین زیبائی می گویند فرم صحیح ابروان می توانند چهره را شکوفا کنند. حتی  مهمتر از آن می توانند توجه را به سوی چشم ها (که اغلب زیباترین عضو صورت هستند) متوجه ساخته و از آن اعضایی که اهمیت کمتری برایمان دارند دور سازند. بعضی از خانم ها برای زیباتر جلوه دادن چشم هایشان آنها را غلیظ آرایش می کنند این عمل می تواند مصنوعی به نظر آید اما به جای آن ابروانشان را به طرز صحیح آرایش کنند به نظر می رسد که دارای چشمان درشت تری هستند و صورتشان به طور طبیعی شکلیل تر جلوه می کند و دیگران فکر می کنند کار تازه ای روی گیسو و یا آرایش صورتشان انجام داده اند اما قادر نیستند که روی آن انگشت بگذارند.

آیا دوست ندارید که آنها به شما بگویند : «خیلی عالی به نظر می رسی …. با خودت چه کار کرده ای ….؟ صبر کن ببینم!»

 

مطالب مشابه را ببینید!