مجله تاپ‌ناز‌

آشنایی با خواص سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی است و با خیلی از بیماری ها مقابله می کند.

 

معجزه لاغری با سرکه بالزامیک و خواص سرکه بالزامیک

 

سرکه بالزامیک از آب نوع خاصی از انگور شیرین که جوشیده شده و کاملاً پخته شده است، تهیه می شود و فرآیند تهیه ی آن با بقیه انواع سرکه تا حدی متفاوت است.

بالزام در لغت به معنای رزین هایی با ساختار حلقوی است که دارای مقادیر قابل توجهی از چند نوع از اسیدها مانند اسید بنزوییک هستند. سرکه بالزامیک سه نوع دارد، نوعی که به شکل سنتی در بعضی شهرهای ایتالیا تهیه می شود، نوعی که به شکل صنعتی و تجاری تهیه می شود و نوع سوم که مخلوطی از این دو است.

سرکه بالزامیک دارای گروهی از آنتی اکسیدان ها است که به آن ها ترکیبات پلی فنولی گفته می شود. ما حداقل 8 نوع آنتی اکسیدان پلی فنولی در سرکه بالزامیک داریم. پلی فنول ها رادیکال های آزاد تولید شده در بدن را خنثی می کنند و تمامی انواع آن ضدسرطان بوده در نتیجه عملکرد سیستم ایمنی بهبود می یابد. از این رو سرکه بالزامیک می تواند خواص ضدمیکروبی و ضدعفونی کنندگی داشته باشد.

فواید سرکه بالزامیک

خواص انواع سرکه ها برای هیچ کدام یک از افراد پوشیده نیست.یکی از انواع سرکه ها،سرکه های بالزامیک هستند که در صورتی که از نوع صنعتی آن ها استفاده شود فرآیند ساخت طبیعی را دارا نمی باشند.اما سرکه های بالزامیک که به طور سنتی ساخته شود،دارای خواص درمانی بسیاری هستند.

سرکه بالزامیک

سرکه بالزامیک به کاهش وزن کمک میکند

پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت:هر 100 گرم سرکه بالزامیک 17 گرم کربوهیدرات، 27 میلی گرم کلسیم، 7.0 آهن، 12 میلی گرم فسفر، 23 میلی گرم سدیم دارد و حداکثر مقدار مصرف آن در روز 3 قاشق غذاخوری به همراه روغن زیتون همراه با سالاد است.

استفاده از سرکه بالزامیک در افراد مبتلا به دیابت سبب جذب بهتر انسولین شده و از پیشروی قند در این افراد پیشگیری می کند. سرکه بالزامیک دارای خواص ضدعفونی کنندگی و ضد میکروبی است و به عنوان سم زدای قوی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری های مختلفی است.

وی اضافه کرد:مصرف سرکه بالزامیک سبب ترشح اسید معده و هضم غذا شده و به عمل جذب بهتر پروتئین کمک می کند. همچنین این سرکه ضد پیری سلولی بوده و در بیماران قلبی و عروقی بسیار مفید است.

این پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت:استفاده از سرکه بالزامیک به کاهش چربی های مضر مانند تری گلیسیرید و کلسترول و رفع چربی کبد کمک می کند.

همچنین مصرف آن سبب کاهش اشتها شده و ب ای چربی سوزی مفید است.

استفاده از سرکه بالزامیک در افرادی که کاهش اسید معده دارند بسیار مفید است و سبب جذب بهتر غذا، کلسیم و آهن می شود. همچنین در افراد دارای اسید معده بالا و مبتلا به زخم و ریفلاکس معده توصیه نمی شود.

خواص شگفت انگیز سرکه بالزامیک

مطالب مشابه را ببینید!