مجله تاپ‌ناز‌

آموزش تصویری ساخت یک دسته گل زیبا با کاغذ کشی

در این مطلب آموزش ساخت دسته گل زیبا با کاغذ کشی را قدم به قدم به شما آموزش می دهیم. با طی کردن مراحل زیر در آخر یک دسته گل زیبا با کاغذ کشی خواهید داشت که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

ساخت مرحله به مرحله گل رز با کاغذ کشی

برای درست کردن یک دسته گل زیبا نیاز به کمی سلیقه و حوصله دارید . ما در این مطلب مرحله به مرحله درست کردن یک دسته گل رز را آموزش میدهیم. درست کردن این دسته گل رز کار دشواری نیست فقط کافی است که مرحله به مرحله با دستورات گفته شده پیش بروید تا در نهایت یک دسته گل زیبا داشته باشید.

درست کردن دسته گل رز با کاغذ کشی

دسته گل زیبا با کاغذ کشی

گل رز با کاغذ کشی

لوازم مورد نیاز : 

دسته گل زیبا با کاغذ کشی

لوازم مورد نیاز برای ساخت گل رز با کاغذ کشی

تهیه کردن وسایل لازم : 

کاغذ کشی

مروارید درشت طلایی

نوار گاترین سبز

سیم ساقه گل سازی

قیچی

نخ

کاغذ زرورقی طلایی شکلات

شیوه ساخت : 

دسته گل زیبا با کاغذ کشی

مراحل ساخت گل رز با کاغذ کشی

1 . قرار دادن مهره وسط کاغذ

ابتدا مروارید یا مهره درشت را وسط کاغذ زرورقی قرار داده و پایین آن را با نخ محکم بپیچید.

2. پیچیدن با سیم گلسازی

سپس سیم گل سازی را از قسمتی که با نخ پیچانده بودید بگذرانید و دو مرتبه دور قسمت پایین کاغذ زرورقی محکم کنید تا ساقه گل درست شود.

3. کاغذ کشی

4. درآوردن شکل گلبرگ

سپس برای الگوی گلبرگ 2 لایه از کاغذ کشی صورتی را روی هم بگذارید و از وسط به صورت قرینه تا بزنید. در ادامه با قیچی به صورت اریب قسمت بالای آن را از طرف باز کاغذ برش بزنید. وقتی تای وسط کاغذ را باز کنید قسمت بالای گلبرگ نیم دایره ای می شود.

5. فرار دادن گوی وسط گلبرگ

6. بستن پایین کار با سیم گلسازی

سپس گوی طلایی را با ساقه وسط گلبرگ قرار دهید. برای برش کاغذ کشی به برجستگی های کاغذ دقت کنید. جنس کاغذ کشی به گونه ای است که از یک سمت کش می آید. الگو را طوری قرار دهید که شیارهای کاغذ نسبت به الگو عمود باشد یعنی قسمت بالای گلبرگ روی عرض کاغذ کشی باشد تا بتوانید هنگام بستن آن را بکشید و به این صورت جلوه غنچه طبیعی تر خواهد شد. سپس سعی کنید مقداری گلبرگ را بکشید تا گوی طلایی دقیقا وسط آن قرار گیرد و برجستگی آن از بیرون گلبرگ مشخص باشد و پایین آن را با نخ چند دور بپیچید تا محکم شود.

7. درست کردن کاسبرگ

برای کاسبرگ پایین گل از یک کاغذ کشی که به صورت مربع بریده اید و بالای آن را به صورت هفت و هشت برش زدید استفاده کنید و در قسمت پایین گل قرار دهید و دور آن را با نخ بپیچید. برای زیباتر شدن گل از انتهای کاسبرگ تا انتهای ساقه را با نوار گاترین سبز بپوشانید.

دسته گل زیبا با کاغذ کشی

دسته گل رز با کاغذ کشی

8. دسته گل رز کاغذی

پیشنهاد:می توانید تعداد زیادی از این غنچه های زیبا را درست کرده و با کمی تور تزیین کنید تا به صورت دسته گلی زیبا برای دست عروس در آید یا می توانید در گلدانی آن را تزیین کرده و در اتاق روی میز تحریرتان از زیبایی آن لذت ببرید.

حتی می توانید به جای مهره در وسط آن از شکلات استفاده کنید و برای شیرینی جشن تولد یا به عنوان نقل سفره عقد از آن استفاده نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!