مجله تاپ‌ناز‌

آیا جراحی لاغری مفید است؟

جراحی لاغری

آیا جراحی لاغری راه مناسبی برای کاهش وزن است؟

همانطوری که  میزان  اشخاص چاق  هر روز رو به افزایش است ٬ افراد زیادتری به جراحی چاقی به عنوان  شیوه ای موثر و زود  برای کاهش وزن روی می‌آورند. آیا به نظر شما این  جراحی می‌تواند  مورد خوبی به‌جای رژیم غذایی و ورزش باشد؟
این عمل٬ یک راه‌ میان‌بر برای کاهش وزن نیست. افرادی که معتقدند این عمل٬ یک راه میان‌بر برای کاهش وزن است عموما جزو افرادی نیستند که به این عمل نیاز داشته باشند. در واقع عمل چاقی برای افرادی توصیه می‌شود که حداقل ۲۵ تا ۳۰ کیلو اضافه‌وزن دارند. افرادی هم که دارای دیابت شدید٬ فشار خون و یا اختلالات خواب هستند که با چاقی مرتبط است جزو گزینه‌های این عمل محسوب می‌شوند. زنانی هم که به خاطر چاقی٬ عادات ماهیانه‌ی نامنظم دارند می‌توانند این عمل را انجام دهند.

نقش این عمل در درمان دیابت
این عمل نقش مهمی در درمان دیابت نوع ۲ از طریق تغییر سطح هورمونی در خون ایفا می‌کند. در واقع انسولینی که در بدن تولید می‌شود به حد متعادل می‌رسد. حدود ۸۰ درصد از بیماران پس از عمل  بدون استفاده از دارو٬ میزان قند خون متعادلی خواهند داشت.

انتخاب یک جراح خوب٬ ملاک بسیار مهمی است
پیش از انتخاب جراح٬ بسیار مهم است که بدانید آیا جراح٬ روش‌های زیادی برای این عمل می‌داند یا خیر. اگر جراح فقط یک روش را بداند٬ آن یک روش ممکن است برایتان کار کند و ممکن هم است که جواب ندهد. هرچقدر تجربه‌ی جراح بیشتر باشد٬ مشکلات کمتری پیش می‌آید.

مطالب مشابه را ببینید!