مجله تاپ‌ناز‌

آیا سیگار کشیدن بر اسپرم مردان تاثیر دارد و باعث ناباروری می شود؟

آیا سیگار کشیدن بر اسپرم مردان تاثیر دارد و باعث ناباروری می شود؟

سیگار می تواند باعث ناباروری مردان شود و همچنین سیگار به دی ان ای مردان آسیب می رساند.

مردانی که سیگار می کشند بیشتر در معرض ناباروری قرار میگیرند بهتر است با عوارض این ماده مخدر بر نیروی باروری مردان آشنا شوید و اگر خواهان یک باروری سالم و بی دغدغه هستید سیگار را ترک کنید در ادامه توضیحات مهمی در این باره آورده ایم .

سیگار کشیدن مردان و تاثیرش بر بچه دار شدن

سیگار برگ بریده یا خردکردهٔ توتون که معمولاً در کاغذ نازک پیچیده شده است که برای «کشیدن دود» آن بکار می رود. به تنها یک نخ سیگار به انگلیسی سیگارت می گویند.و در اصطلاح آنها به آنچه ما سیگار برگ می گوییم، سیگار اطلاق می شود. طرز استفادهٔ آن این طور است که یک طرف آن را آتش می زنند، و از طرف دیگر (که معمولاً فیلتر یا مُشتوک دارد) دود را به درون ریه ها می کشند (پُک زدن). نیکوتین موجود در دود تنباکو سبب مسمومیت خفیف و بروز حالت سرخوشی کوتاه مدت می شود. سیگار را با پیچیدن تنباکو در کاغذ سیگار که کاغذ نازکی است درست می کنند، و یا، در بیشتر موارد، سیگارهای آماده دارای نام تجاری ساخت کارخانه های تولید سیگارت را خریداری می کنند.

مردانی که سیگار می کشند بیشتر در معرض ناباروری قرار میگیرند بهتر است با عوارض این ماده مخدر بر نیروی باروری مردان آشنا شوید و اگر خواهان یک باروری سالم و بی دغدغه هستید سیگار را ترک کنید در ادامه توضیحات مهمی در این باره آورده ایم .

 

آیا سیگار کشیدن بر اسپرم مردان تاثیر دارد و باعث ناباروری می شود؟

اثر بد سیگار بر مردان

 

تحقیقات اخیر نشان می دهد اسپرم مردانی که سیگار مصرف می کنند، دارای آسیب DNA بیشتری نسبت به کسانی است که سیگار مصرف نمی کنند.

محققین در نمونه های اسپرم افراد داوطلب، 422 پروتئین را ارزیابی کردند. نتایج، فقدان یک پروتئین در این نمونه ها را نشان می داد. در افراد سیگاری 277 پروتئین کمتر از حد معمول و شش پروتئین نیز بیشتر از حد معمول حضور داشتند. تجزیه و تحلیل این پروتئین ها نشان می دهد که مصرف سیگار پاسخ های التهابی را در دستگاه تناسلی مردان به راه می اندازد. 20 مرد سیگاری و 20 مرد غیر سیگاری در این مطالعه شرکت کرده بودند.

 

آیا سیگار کشیدن بر اسپرم مردان تاثیر دارد و باعث ناباروری می شود؟

سیگار باعث ناباروری مردان می شود

هر روز شاهد این هستیم که تحقیقات بیشتری اثرات زیان بار سیگار را روی باروری مردان نشان می دهد. نتایج این مطالعه تغییرات مهم مایع منی را نشان می دهد. مایع منی افرادی که سیگار مصرف می کنند ماهیتی ملتهب داشت و با کاهش ظرفیت اسپرمبرای دستیابی به باروری و وقوع یک بارداری سالم همراه بود. همچنین قطعه قطعه شدن DNA اسپرم نیز در این افراد افزایش یافته بود. مطالعات دیگر این اتفاق را به صورت بالقوه یک اثر پروموتاژن می دانند و گفته می شود که اسپرم هایی که DNAA تغییر کرده دارند منجر به بروز مشکلاتی در سلامتی افراد نسل بعد می شوند.

تأثیر سیگار کشیدن مردان بر باروریشان

مطالب مشابه را ببینید!