مجله تاپ‌ناز‌

اثرات رابطه جنسی سالم بر سلامت

رابطه جنسی

بعضی وقت ها ممکن است با این حرف روبه رو شده  باشید که رابطه جنسی مداوم اثرات نامطلوبی را برای سلامتی فرد به وجود می آورد.

همچنین می توان گفت که این حرف و باورها مربوط به گذشتگان است که باورها و عقایدشان نسل به نسل چرخیده و برخی از افراد نیز آنها را باور می کنند و نسبت به انجام آنها نیز اقدام می کنند.

اما امروزه با بررسی ها و تحقیقات انجام شده در این زمینه می توان این سخن را که ارتباط جنسی مداوم اثرات نامطلوبی را بر جای می گذارد را  رد کرد و آن را نادرست بر شمرد.

طبق تحقیقات انجام شده مشخص گردیده است که ارتباط جنسی که سالم باشد حدودا ۱ الی ۲ بار در هفته باشد سیستم بدن را تقویت می کند و این موضوع خود نشان دهنده ی آن است افرادی که از این الگو پیروی می کنند نسبت به سایرین از سیستم ایمنی بهتری برخوردار هستند.
در هنگام ارتباط جنسی آنتی بادی به نام ایمونوگلوبین در بدن شروع به افزایش می کند و بدن را در مقابل برخی از عوامل بیماری زا از جمله عفونت و بیماری سرماخوردگی محافظت می کند.
برای انجام این پژوهش، نمونه بزاق ۱۱۲ نفر که به صورت مداوم و منظم سکس داشتند، از نظر میزان ایمونوگلوبین A مورد ارزیابی قرار گرفت.

نتایج نشان داد کسانی که به صورت منظم و ۱ یا ۲ بار در هفته ارتباط جنسی دارند، در مقایسه با افرادی که کمتر از  ۱ بار در هفته رابطه دارند و کسانی که اصلا رابطه جنسی ندارند، از میزان IgA بالاتر و سیستم ایمنی قوی تری برخوردارند.

متخصصان معتقدند این مکانیسم یکی از دلایل وضعیت سلامت مطلوب تر در افراد متاهل نسبت به افراد مجرد به شمار می رود.

مطالب مشابه را ببینید!