مجله تاپ‌ناز‌

از بین بردن موهای زائد چانه

موی زائد چانه

آیا متوجه رشد موهای زائد زائد در قسمت چانه تان شده اید؟اگر موی زائد و بلند در قسمت چانه دیده اید نگران نباشید زیرا خیلی از خانم های در قسمت دارای موی زائد هستند و اتفاق عجیبی نیست.

به نظر متخصصان، ترکیبی از عوامل ژنتیکی و هورمونی است که باعث رشد مو روی چانه می‌شود. در واقع، هورمون‌های مردانه به‌نام آندروژن و وضعیت کلی هورمون‌ها در بدن خانم‌ها است که رشد موی روی چانه را تحریک می‌کند. ضمن این‌که با توجه به میزان حساسیت فولیکول‌های مو نسبت به همین هورمون‌ها است که میزان موهای روی چانه کمتر یا بیشتر می‌شود. در نگاه کلی‌تر باید گفت که این حساسیت فولیکول‌های مو و تغییرات در سطح هورمون‌ها که در رشد موهای روی چانه نقش دارند، اساسا توسط ژنتیک افراد تعیین می‌شود. ‌بنابراین اگر می‌بینید چانه مادربزرگ شما مو دارد، این احتمال زیادتر می‌شود که شما هم دچار همان حالت شوید.

موی چانه ممکن است در هر سنی رشد کند، اما اغلب خانم‌ها متوجه شده‌اند که رشد این موها همراه با افزایش سن و تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن، بیشتر می‌شود. اما در کل جای نگرانی درباره موهای روی چانه وجود ندارد، چون می‌توانید به‌سادگی با روش‌های همیشگی این موها را از صورت‌تان حذف کنید یا در صورت نیاز از روش لیزر کردن موها استفاده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!